Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Aygo 1.0 12v VVT-i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vorige week kon ik mijn nieuwe Aygo ophalen bij mijn werkgever. Er stonden een stuk 20 knalrode Aygo’s op een rij.
Bij het instappen viel mij gelijk de ’nieuwe’ lucht op die in de auto hing, de teller stond op 8 kilometer. Binnen 3 uur had ik er gelijk al 250 kilometer meegereden. De auto is redelijk comfortabel, maar is redelijk stuiterig bij korten onevenheden in het wegdek. Met name op de snelweg kan hierdoor soms behoorlijk ’hobbelen’.
Voor de rest heb ik wat problemen met de stoelen, deze bieden mij niet voldoende steun en zijn niet in hoogte instelbaar. Op de lange afstanden (meer dan 45 minuten rijden) krijg ik hierdoor last van mijn rug.
Tevens gaat mijn linkerraam soms niet dicht, hij loopt dan uit zijn meganiek, ik moet hem dan handmatig weer rechtduwen. De auto zal hiervoor a.s. donderdag weggebracht worden.
Voor de rest eigenlijk niks meer dan lof. De auto is lekker zuinig, 580 kilometer op een 35 litertank. De auto klinkt sportief bij het optrekken dankzij de 3 pitter.
De auto heeft een redelijke wegligging. De kofferbak is niet om over naar huis te schrijfen, maar er passen 2 kratjes bier in dus de basisbehoefte past erin!
Rammeltjes en kraakjes zijn de auto vreemd, maar bij opspattende steentjes en ander gruis is het zeer duidelijk hoorbaar!
De verwarming is al 2 minuten lekker warm, dus op de koude dagen is dit ook zeer lekker. Hopelijk koelt de airco op warme dagen net zo hard :)
Al met al een leuke auto die waar voor zijn geld bied. Hij is niet vergelijkbaar met mijn Seat Ibiza (dat was een prive auto), maar dat kan natuurlijk
ook niet voor dit geld.
Update 28-09-07:
Inmiddels is de Aygo niet meer in mijn bezit, de auto is inmiddels ingewisseld voor een Mini Cooper.
De laatste maanden zijn er helaas wel wat rammeltjes opgetreden. 1 in de passagiersstoel en in de rechterdeur. Tijdens de servicebeurt is de stoel uit elkaar gehaald, maar zonder resultaat. Het rammeltje bleef. Het rammeltje in de rechterdeur heeft de dealer niet kunnen vinden.
De laatste maand dat ik de auto in mijn bezit had heeft de Aygo mij 1x in de steek gelaten. Bij het oprijden van de snelweg schakelde ik van 1 naar 2 en na een harde knal wilde de auto niet meer in zijn twee.
Anwb erbij, conclusie: Een gebroken borgpen. Deze was volgens de monteur bevestigd aan een plastic bracket, wat hem verbaasde omdat dit soort pennen volgens hem normaal altijd aan staal bevestigd zijn. Wellicht dus kostenbesparing of gewichtsbesparing, maar sterk was het dus duidelijk niet.
Helaas is hierdoor toch mijn algemene ervaring met de Aygo wat bekoeld. Jammer maar het is helaas niet anders...
PROBLEMEN
- Linker voorraam
- Lampje brandt af en toe niet bij het openen van de portieren
- Trillingen in de passagiersstoel
- Gebroken borgpen versnellingsbak
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.