Toyota Auris 2.2 D-4D D-CAT Executive (2007)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 2.2 D-4D D-CAT Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zoals in veel autobladen word geschreven is de Auris geen bijzondere verschijning. Echter wanneer achter het stuur plaats genomen word, is dit een ander verhaal. Al lijken veel redacteurs moeite te hebben met de handrem, ’want daar zou je duim tussen kunnen komen’.

Toen ik de Auris voor het eerst op plaatjes zag als concept in het Geel/Goud, vond ik het al een hele mooie auto. Niet overdreven, niet te opvallend en wat een mooi interieur met het navigatiescherm, de materialen en de knoppen!

Toen de Auris werd uitgeleverd aan de dealers waren het de voorzichtige kleuren grijs en blauw metallic die in de showroom terecht kwamen. Jammer dat Toyota niet de stoute schoenen aan trok en een gouden Auris uitleverde aan de dealers. Zouden de autobladen dan wel over een opvallende verschijning hebben geschreven. Natuurlijk zou ik zelf nooit een gouden auto uitkiezen, maar toch...

De eerste Auris waar ik mee mocht rijden was de 2.0 d-4d Luna Business. Wat een fijne auto en wat ziet hij er goed (Europees) uit. Niet lang daarna kwam de 2.2 d-4d D-Cat op de stoep te staan van de dealer. Deze motor heeft net dat ’beetje’ meer en de 17’ lichtmetalen wielen maken de auto, voor mijn gevoel, af. De grotere wielen zorgen wel voor wat meer banden geruis, maar ja; wie mooi wil zijn moet pijn lijden!

Na ruim 20.000 kilomter ben ik nog steeds laaiend enthousiast over de Auris 2.2 d-4d D-Cat Executive! Ik blijf het een mooie auto vinden. Ik moet wel zeggen dat ik de ’standaard’ Aurissen met wieldoppen toch niet helemaal af vind. Met grotere lichtmetalen wielen komt de Auris wat meer tot zijn recht.

De uitvoering is bovengemiddeld, dit is ook de meest uitgebreide uitvoering met o.a. Xenon, lichtmetalen wielen, navigatie met heel Europa en leer. De navigatie heeft enige gewenning nodig, maar na een paar weken intensief gebruiken is het systeem volledig naar je hand. Het geluid dat de standaard speakers produceert is ook erg goed. De cruise control doet zijn werk ook prima, al wil hij soms niet luisteren naar het commando resume.

De motor is veel geprezen en terecht! 177 pk is meer dan voldoende en zorgt voor vreemde blikken. Mensen zien het toch nog steeds als een Corolla, maar dan wel een hele snelle. Met optrekken heeft hij het onderin heel even zwaar, maar als de auto op gang is dan spuit hij er vandoor!

Al met al een geweldige auto!

PROBLEMEN

Geen.


Mijn waardering van betrouwbaarheid en gebruikskosten kan ik niet beoordelen. Na slechts 20.000 kilomter kun je daar nog niet al te veel over zeggen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.