Tesla Model 3 RWD (2024) #9

autoreview

Tesla Model 3 RWD (2024)
Tesla Model 3 RWD (2024)Tesla Model 3 RWD (2024)Tesla Model 3 RWD (2024)Tesla Model 3 RWD (2024)Tesla Model 3 RWD (2024)Tesla Model 3 RWD (2024)

Signalement

UitvoeringModel 3 RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst6.600 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vervolg

  • 150 km

De grote dag is aangebroken door omstandigheden bij Tesla een week vertraagd kon ik mijn nieuwe Tesla in Tilburg ophalen.
Gelukkig was het zeer rustig en kon ik samen met een van mijn kinderen die ook een Tesla rijd de auto in ontvangst nemen.
Veel uitleg had ik niet nodig daar ik mij goed had voorbereid, en mijn zoon heeft uiteraard ook de nodige ervaring al rijd hij een auto uit 2019 die toch even wat anders is, maar de enkele vragen die we hadden werden keurig en rustig beantwoord.👍
De eerste rit naar huis, een zeer positieve ervaring, me keurig aan de geldende maximum snelheid gehouden was het gebruik bij thuis komst 11,2 kw op de honderd kilometer, dat stemde mij tot vreugd.
Thuis gekomen de auto gelijk ingeladen en opgeladen wat op mijn eigen oprijpad kan, want de volgende dag vertrek ik met de caravan voor een rondreis van 4 weken door Noorwegen.
Wordt vervolgd,

Vervolg

  • 2.500 km

Inmiddels via Denemarken met de boot de overtocht gemaakt naar Kristiansand en onze reis vervolgt via de zuidkust richting Stavanger.
Wat valt tot nu toe op,
Positief; De rust het comfort met een grote letter C.
De enorme trekkracht van de auto hij merkt weinig van de caravan.
Het ongelooflijke lage verbruik toegeven je mag maar maximaal
80 kilometer per uur rijden in Noorwegen met een caravan.
Het enorm uitgebreide netwerk van Tesla
Negatief; Het gebruik van de autopilot met regelmatig onnodig ingrijpen
Van de auto “ Fanthom Breaking “
De ruitenwissers veelvuldig opgenoemd.
De richting aanwijzers , ondanks dat het went leid het altijd af.

Een metamorfose

  • 10 km

Je zou denken alweer een review van een Tesla model 3 !!
Dan kan ik zeggen ja en nee.
Dat vraagt uitleg en daarover meer in het volgende verslag, maar de twee foto’s geven alvast een indruk.

Vervolg

  • 10 km

Mijn keuze om het roer volledig om te gooien van een in concours staat verkerende Mercedes met een Eriba caravan naar een Tesla is mede gevoerd door in mijn inziens het belachelijke overheids beleid met het zogenaamde milieu.
Laat ik voorop stellen dat ik het milieu heel belangrijk vind maar !!!
Maar na de laatste verhoging van de wegenbelasting met de extra te betalen fijnstof belasting in combinatie met een begeleidend schrijven, waarin werd vermeld dat ik in de toekomst in steeds meer steden niet meer met mijn auto mocht komen tenzij ik een dagkaart koop voor een ontheffing, dus als je extra betaal is de vervuiling van mijn auto opeens niet meer zo belangrijk.
Het verbranden van duizenden houten pallets met een vervuiling waar een hele boel oude auto’ s niet aan komen in Den Haag wat ik deze mensen van harte gun mag wel maar een oude auto mag niet dat snap ik niet zo.
Over de milieu belasting die het vervangen van een oude auto voor een nieuwe word in het hele verhaal niet meegenomen.
Omdat ik het leuk vindt om niet in een honderd in een dozijn auto of auto met caravan te rijden heb ik gekozen voor een Tesla maar niet zomaar een Tesla !!!
Foto 1 de basis Tesla model 3.
Foto 2 de Mercedes met mijn Eriba.
Wordt vervolgd.

Op pad met de caravan

  • 1.000 km

De rondreis naar Noorwegen met mijn nieuwe Tesla en mijn ,
Gewrapte Eriba Familia Gt 310 zie foto 3 is begonnen.
De caravan heeft een totaal gewicht van 900 kilo en mag technisch dus probleemloos achter de Tesla.
Het rijden van oud Mercedes naar nieuw de Tesla is zoals gezegd een metamorfose met de oude dacht je na en bij de nieuwe doet de auto dat voor je en ervaarde ik bij de eerste rit.😳
Met de gedachte bij de Gronings Duitse grens te gaan laden gaf de auto aan om bij Drachten te gaan laden wat ik negeerde, achteraf dus fout want de auto wist dat het laadstation van Tesla bij Zuidbroek gesloten was de rest van de reis geluisterd naar mijn Tesla en dat ging perfect.
Het aantal laadstations van Tesla is enorm uitgebreid en zeer concurrerend geprijst.
Met het snelladen tot 170 kw ging snel dus de wachttijd was daardoor kort.
Het rijden, de ongelofelijke hoeveelheid kracht van de auto en de stabiliteit van de auto met de caravan en de rust van het geluidloos rijden was zeer ontspannend.
Conclusie het rijden met een elektrische auto met een caravan ook op grotere afstanden ervaar ik als probleemloos.
Wordt vervolgd.

Vervolg

  • 1.500 km

Na de eerste hobbel met het laden, eigenschuld met een volle accu vertrokken vanuit Leer Duitsland op de snelweg met een snelheid van 85 geijkte kilometers op de cruise control de weg vervolgd richting Denemarken.
Gelukkig was het niet druk op de weg de temperatuur 17 graden met een licht gunstige wind vanuit het westen wat voor ons gunstig was een gebruik gerealiseerd van 19,9 kilowatt op de honderd kilometer zie foto 4.
Na een korte sanitaire tussenstop de auto bij geladen om met een voldoende hoeveelheid energie de eindbestemming van de dag te halen in Noord Duitsland waarbij het verbruik iets minder gunstige omstandigheden op liep naar 20,7 kilowatt op de honderd kilometer.
Maar gezien de verbruik cijfers die ik gelezen heb van diverse andere auto’s in de verschillende reviews kom ik tot de conclusie dat Tessie het uitstekend doet.
Wordt vervolgd.

Update

  • 6.500 km

En weer thuis, een prachtige rondreis van Duitsland naar Denemarken overtocht naar Noorwegen en terug via Zweden Denemarken en Duitsland weer huis.
Conclusie, het rijden met een achterwiel aangedreven Tesla model 3 en een Eriba Familia GT 310 met een totaal gewicht van 900 kilo is probleemloos verlopen.
Verbruikscijfers zie foto 6 zonder caravan en foto 7 met caravan geven een gemiddeld beeld soms wat hoger en soms wat lager, al met al valt het gebruik mij enorm mee.
Het laden met het uitstekende netwerk van Tesla en het kunnen laden op veel campings onderweg heeft totaal geen problemen opgeleverd.
De volgende reis staat weer in de planning Spanje.
Wordt vervolgd.

Foto

  • 6.600 km

Auto en caravan nu een geheel van een oude Mercedes naar een moderne Tesla. Zie laatste foto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.