Tesla Model 3 RWD (2024) #5

autoreview

Tesla Model 3 RWD (2024)

Signalement

UitvoeringModel 3 RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf87 km
KM-stand laatst3.877 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet rijden maar glijden

  • 3.877 km

Na 4 jaar met toch een beetje weemoed afscheid genomen van mijn Peugeot 208 GT-line. Ik wilde graag elektrisch gaan rijden en ben vervolgens ‘op onderzoek uitgegaan’ door veel reviews op YouTube te bekijken. Al snel werd mij duidelijk dat één EV er steeds met kop en schouders bovenuit stak en dat was de Tesla model 3. Ik vond Tesla sowieso al een interessante optie maar was niet zo gecharmeerd van het ‘smoelwerk’. Maar sinds september 2023 was daar de refreshed model 3, ook wel de Highland genoemd. En naast significante verbeteringen had die een veel strakker smoelwerk en een prachtige achterlicht partij. Dat, de verbeteringen en de ongeëvenaarde efficiëntie en het super charger netwerk van Tesla, deed mij besluiten om voor Tesla te kiezen.

Eind maart heb ik de Model 3 ‘Highland’ RWD in het stealth grey besteld met zwart interieur. Ik kreeg een leuke korting van een kleine 2 mil. omdat er een label ‘Demo’ aan de auto was gehangen. Volgens de verkoper in de Tesla store in Rotterdam stond de auto echter nog niet op naam en had hij ook nog niet in een showroom gestaan. Ik had dus mazzel!….dacht ik.
Een kleine week later kon ik hem al ophalen in Utrecht.
Dat was in het begin wel een kleine teleurstelling. Ik dacht dat ik een nieuwe, ongebruikte auto zou krijgen maar het was duidelijk dat deze auto dat niet was. Er lagen kruimels op de vloer en er waren duidelijk gebruikssporen te zien in de vorm van lichte krassen op de stoelen en vingerafdrukken op het dashboard.

Natuurlijk de manager erbij geroepen en deze kon al snel vertellen dat de auto wel degelijk in de showroom had gestaan. Dit, terwijl mij tot twee keer toe verteld was dat dit niet het geval zou zijn.
Maar los van dat, had men dus niet eens de moeite genomen om de auto grondig te schoon te maken.
De manager begreep mijn teleurstelling ook wel en heeft de auto nog snel ter plaatse goed laten schoonmaken.
Tevens zegde hij toe dat een paneel, waar wat gebruikssporen in de vorm van krasjes opzaten, op kosten van Tesla vergoed zou worden.
Hierop heb ik mijn ratio toch maar laten prevaleren boven mijn emotie (2 mil. korting is ook niet niks) en ben akkoord gegaan.

Ik heb de auto nu zo’n week of 7 en ik kan zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van mijn keuze!
Wat een machine!
Ik kan de vele positieve reviews zeker onderschrijven.
Deze auto rijdt zo soepel en stil dat ik zou willen zeggen dat de auto niet rijdt maar glijdt.
Het interieur ziet er werkelijk prachtig uit en voelt echt premium. Het scherm waar alles op geregeld wordt reageert super snel en voor de passagiers op de achterbank is er nog een tweede scherm waarop onder andere Spotify en YouTube bedient kunnen worden.

De punten waar je volgens veel reviewers even aan moet wennen, zoals de weergave van de snelheid op het scherm in het midden, in plaats van achter het stuur en het bedienen van de richtingaanwijzers op het stuur, zijn voor mij geen enkel probleem. Al moet ik wel zeggen dat vooral dat laatste niet echt een toegevoegde waarde is.

Maar om nu te zeggen dat je de auto daarvoor niet zou moeten kopen is wat mij betreft sterk overdreven en wordt vooral gezegd door mensen die nog nooit in de M3 Highland gereden hebben. Het went echt snel.

Ik heb overigens geen mogelijkheid om thuis te laden en ben daarom aangewezen op het opladen bij openbare laadpalen. Maar juist omdat de auto zo super efficiënt is, hoef ik de auto maar eens in de 3 dagen op te laden. Daarbij is er ook een super charger punt op een klein kwartiertje rijden van mijn huis dus als er even geen openbare laadpaal beschikbaar is, dan laad ik hem daar in 20 minuten op tot 80% voor €0,25 per kWh.

Ik kan nog wel uren doorgaan over alle mogelijkheden van deze auto en de fantastische rijeigenschappen en de mogelijkheden die er in de toekomst nog bijkomen met over the air updates maar ik rond af met herhalen dat ik tot op heden nog geen seconde spijt heb van mijn keuze!



10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.