Tesla Model 3 RWD (2024) #2

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst1.400 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste elektrische en nieuwe auto

  • 1.400 km

De Aanschaf

De Renault Clio 4 begon op leeftijd te raken en dus werd het tijd voor een andere auto. Ik had mijn zinnen op de Clio 5 e-tech gezet. Echter zeker de laatste 2 jaar had de Clio 4 behoorlijk onderhoud nodig. Beurten van 1000 euro waren helaas geen uitzondering. Dit deed mij twijfelen of hybride wel de juiste keus zou zijn. Ja, een hybride heeft gunstig verbruik, maar nog steeds dure benzine en regulier ICE onderhoud.
Daarnaast de vraag: 'Wil ik 22000 euro uitgeven aan een benzine auto?'. Misschien dan toch elektrisch? Elektrisch is goedkoper in onderhoud, SEPP subsidie en momenteel geen MRB.
Ik heb geen eigen laadmogelijkheden, dus helaas wel veroordeeld tot publieke laders.

Na wat rekenen het budget opgerekt en de zoektocht gestart naar een tweedehands elektrische auto.
Rond de 30000 euro, kun je o.a. een Tesla Model 3, Kona, e208, Skoda Enyak kopen. Tesla sprong er voor mij het meest uit qua bereik, performance en laadgemak.

Mijn oog viel in eerst instantie op een Tesla model 3 uit 2019. Het is een mooie auto, maar is ook niet meer de nieuwste, heeft geen warmtepomp, tweedehands vrij prijzig en komt niet in aanmerking voor SEPP.

Misschien het budget dan nog iets oprekken en voor een 2021 model gaan? Dan wordt het verschil met een nieuwe wel erg klein.
Na lang twijfelen de knoop doorgehakt: het wordt nieuw. Dan de vraag 3 of de Y?

Met beide auto's proef gereden, maar de 3 is mooier afgewerkt en zeker na de 'refresh' (in mijn ogen) iets meer auto dan de Y. Uiteindelijk een rode model 3 RWD besteld op 25-1.
Na heel lang wachten :) mocht ik de auto ophalen op 7-3 in Tilburg.

Ophalen

In alle vroegte met vrouwlief met de trein naar Tilburg en terug met de Tesla. Ter plekke de auto gecontroleerd en geen beschadigingen aangetroffen.
De auto had maar 25% procent 'sap', dus we moeten wel onderweg (150 km gratis van Tesla) superchargen.

De eerste 1000 kilometer

Na een 2 dagen heerlijke kilometers en veel wennen, zag ik in direct zonlicht dat aan de linkerkant behoorlijk wat (4 plekken) krassen zaten. Krassen die er zeker bij oplevering opzaten, maar die we allebei na grondige inspectie niet gezien hadden.
Service request ingediend, maar omdat de 160 (!) kilometers al verstreken waren konden ze niks doen. Dit was een behoorlijke domper. Ik snap dat er grenzen aan garantie zitten, maar voor dit geld verwacht ik een smetteloze auto en anders iets meer coulance. Van Tesla Tilburg naar huis is alleen al 80 kilometer.

Ik kijk nog wat ik met de krassen ga doen (mogelijk herstellen afhankelijk van de kosten). Het zullen niet de laatste zijn, maar zo snel is behoorlijk zuur.

Los van dit alles. Rijden in Tesla is in 1 woord heerlijk. Zo soepel en relaxt heb ik nog nooit gereden. Op naar vele elektrische kilometers.

Binnenkort meer over verbruik en een uitgebreide review

Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

[i]Link verwijderd: maken van reclame en het doen van commerciële aanbiedingen niet toegestaan
Moderatie[/i]

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.