Tesla Model 3 RWD (2024) #14

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst4.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Model 3 RWD 2024

  • 4.500 km

Vanwege een nieuwe baan met 150km per dag was ik op zoek naar een nieuwe auto, de Renault Zoe die toen in bezit was zou het niet gaan redden zonder 2x per dag aan de lader te hangen dus was de zoektocht begonnen.

Dat het een Tesla zou worden stond al vast, het laadnetwerk en onderhoudskosten waren een groot pluspunt maar als het een Y of een 3 zou worden moest ik nog achter komen.

Na meerdere proefritten achter de rug te hebben in zowel een Y als een 3 is de keuze gevallen op de 3, de Y is fijner qua instap maar de rijervaring, lagere gewicht, minder verbruik en stoelventilatie hebben hiervoor gezorgd!

Extra opties waren niet nodig want de kosten voor een uitgebreidere autopilot vond ik het toen niet waard, €3800,- voor automatisch van rijbaan verwisselen en de auto summon functie vond ik het niet waard, nu ik wat meer gebruik maak van de autopilot functie had ik het wel handig gevonden maar gelukkig kan je de software later gewoon nog aanschaffen waardoor de extra functies mogelijk zijn, hier kunnen andere automerken echt nog wat van leren !

De eerste ervaringen....

Wat een geweldige auto en wat een power ! Vooral het comfort is voor mij het grootste pluspunt, gemak van je eigen Spotify account die ik thuis heb draaien via Google home systeem en vervolgens verder gaat in de auto waar ik thuis ben gestopt vind ik zeer fijn, niet eerst weer zoeken naar die artiest of playlist maar gewoon verder waar je was gebleven ( ben nogal een muziekliefhebber )

Maar owjah comfort van de auto ! Haha.

De 3 ligt heerlijk op de weg en van geluiden buiten de auto is haast geen sprake, ik stap echt uitgerust na elke rit uit.

Qua opladen en verbruik ben ik zeer te spreken, gemiddeld 145w/km na 4500km met 90% daarvan op de snelweg met een snelheid van 130 km/h kan ik niks negatiefs benoemen, in de winter zal dit natuurlijk minder worden maar dan kan ik me altijd nog aan de snelheid gaan houden om het verbruik te minderen.

Het opladen aan de supercharger van Tesla gaat al helemaal mooi, niks geen laadpas gewoon stekker erin en gaan, dat icm de 20.000 gratis supercharger kilometers en een Tesla punt aan de snelweg waar ik dagelijks langskom geeft ook al geen reden tot klagen, tijdens het laden speel ik het race spelletje van Tesla met een PS5 controller om bovenaan de lijst te komen op de laadpaal, wat een grappig idee om highscores te koppelen aan een laadpaal.

In de toekomst zal ik de review zeker nog updaten, in de winter staat dit in de planning.

Ik kan de auto dan ook zeker aanraden tot nu toe!

[Tesla referrallink verwijderd. Dit is niet toegestaan, zie de huisregels. - moderatie.]

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.