Tesla Model 3 RWD (2024) #12

autoreview

Tesla Model 3
Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3Tesla Model 3

Signalement

UitvoeringModel 3 RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst7.642 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Kia naar Tesla

  • 7.642 km

Na 5 jaar lang rondgereden te hebben in een Kia Niro EV (1 fase) was het tijd voor een nieuwe auto.

De keuze was niet reuze en beperkt tot een Skoda Enyaq, Volvo EX40 en een Tesla model 3.
De ervaringen van de afgelopen 5 jaar meenemende kwam er een lijst met voor mij de meest belangrijkste punten uit te weten: laadsnelheid, bergruimte, actieradius.

Qua laadsnelheid en actieradius ontliepen de 3 auto's elkaar niet veel. De bergruimte bij de Tesla verbaasde mij enorm. Na wat proefritten en uiteindelijk ook advies van mijn oudste zoon de keuze laten vallen op de Tesla Model 3. Volgens hem de beste keuze want er zit een scherm achterin waar netflix op kan worden gekeken.

Ophaalmoment
4 juli de auto op mogen halen in Tilburg. Zoals velen al schreven is het bakkerij waar je even een broodje gaat halen en snel weer wegwezen. Geen poeha met een strik of een bosje bloemen. Aangezien mijn levering in eerste instantie plaats zou vinden voor 1 juli had ik gelukkig nog recharge op de 20.000 gratis supercharge kilometers.
Aan de auto heb ik 2 weken kunnen wennen alvorens een lange reis richting Spanje te ondernemen.

Vakantie
Waar ik met de Kia nooit zulke verre trips zou maken (ja was meer tijd kwijt met laden dan met rijden door de 1 fase aansluiting) was het met de Tesla voor het eerst dat we toch de elektrische reis durfden af te leggen.
Nederland-Barcelona-Valencia-Orleans-Nederland was de beoogde route.
Volgepakt en met 4 personen gingen we op weg. Op1 rugzak met wat klein spul lag alles in de kofferbak en frunk.
De auto plande de route prima en gaf telkens aan met hoeveel procent wij bij de volgende supercharger aan zouden komen. Aangezien ik geen risico rijder ben wilde ik hem niet tot onder de 10% leegrijden en heb telkens 1 stop eerder gepakt. Achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig geweest want hij berekent het werkelijk perfect.

Doordat je moet stoppen om te laden kun je ook regelmatig je benen strekken, bakje koffie drinken of heel even de oogjes dichtdoen. Zelden ben ik zo uitgerust op mijn vakantiebestemming aangekomen.

Qua laadmogelijkheden dekken de superchargers zo'n reis prima. Al merk je dat in Spanje het aantal wel eens stuk minder is ook qua overige laadmogelijkheden.

Tijdens de gehele reis slechts eenmaal moeten wachten (5minuten) totdat er een plekje vrij was en 1 locatie (Girona) die slechts 35Kw gaf.
Inmiddels weet ik via google de laadlocaties met veel negatieve recensies te mijden.

Inmiddels ruim 7.000 kilometer onderweg en nog weinig negatieve punten kunnen ontdekken.
Ja de richtingaanwijzers op het stuur zijn wennen, maar na een paar uur rijden ben je daar ook wel aan gewend.
Stoel van de bestuurders kraakt wel bij het nemen van hobbels, iets om in de gaten te houden.
Zitcomfort met mijn 1.96 is prima al had de zitting iets langer gemogen.

De techniek die er in zit en hoe snel alles werkt is werkelijk fantastisch. Het premium abonnement, welke wij 1 maand gratis hadden stopte tijdens de reis richting Frankrijk. Een paar klikken in de app en na een paar seconden werkte alles weer.

kort samengevat een enorme vooruitgang t.o.v. mijn Kia en voor het geld wat je betaald krijg je echt veel auto terug.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.