Tesla Model 3 Long Range RWD (2025)

autoreview

Tesla Model 3 Long Range RWD (2025)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst7.423 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen na 5 weken

  • 7.423 km

Na de Ioniq 5 awd gekozen voor een Tesla Model3 Highland Long range Rear Wheel Drive.
Ik laat alle politieke (Musk) zaken buiten deze review overigens en dat ook wat betreft " koop Europees, geen Chinese auto, duitse sjoemelsoftware, en noem maar op. Vanuit bedrijf mocht het geen chinese auto zijn wat jammer is.
Reden om te kiezen voor deze Tesla:
- Netto bijtelling gelijk als de vorige auto ondanks dat de Tesla ruim 10K goedkoper is. Dit komt doordat bijtellingsregels zijn aangepast( minder gunstig geworden voor E-auto's.
- Goede range (zeer zuinig)
- Veel uitrusting
- Scherpe prijs
- Superchargers netwerk
Enige nadeel is ontbreken 5e deur maar dat neem ik voor lief. Wel nog even getwijfeld tussen deze of Polestar 2 overigens.

Na ruim 7.000 km ben ik erg tevreden. Heb wel de standaard 18" wieldoppen vervangen voor Überturbine doppen( zie foto) die iets groter zijn wat ik mooier vindt en ze zijn net zo aerodynamisch.
In het interieur de schuiflades van middenconsole voorzien van Alcantara (Aliexpress). Zie foto's.

Op de foto's is ook het verbruik te zien. Over de laatste 3.200km is dit 12,4 kw/100km.
Dit zijn vrijwel allemaal 100 km wegen en zo'n 20% is 120/130km/u.

Wat zijn de zaken die mij positief en negatief opvallen?
+net zo stil als de Ioniq5
+ruimte aanbod in kofferbank en frunk
+ top wegligging en comfort prima
+ stoelveniltilatie- een heerlijkheid
+ infotainmentscherm en bediening
+kwaliteitsbeleving veel beter dan bij hyundai (geen goedkoop hard plastic)
- ruitenwissers ( bekend)
- plotsklaps remmen tijdens autopilot(bekend). Hiedoor gebruik ik het alleen op 4/6 baans wegen.
- matrixverlichting onrustig
- geluidssysteem had ik beter verwacht ( wellicht onterecht).Idem als Bose systeem wat ik had in de Hyundai.
- geen resume na afhalen van adaptive cruise control/autopilot.
- richtingaanwijzers. Ben er wel al aan gewend maar blijft een belachelijke keuze, voornamelijk bij rotondes.

Het was even wennen aan de auto maar ik moet zeggen dat het een hele fijne auto is. Zuinig, snel, comfortabel, ruim en stil. En alles er op en aan voor scherpe prijs.





9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.