Tesla Model 3 Long Range AWD (2021) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Model 3 Long Range AWD |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 5.100 km |
Net opgehaald
Woowww, wat een ervaring!!!
Na 9 maanden gewacht te hebben en weer uitgestelde levering de MB 250CLA 250E SB afbesteld.
Nu weer een nieuwe businesscase en proefgereden te hebben in de Tesla Model3.
Ik was gelijk om en 2 weken later de Model3 opgehaald.
Wat een ruimte, stilte en snelheid!!
Wordt vervolgd.
1000km verder
- 1.000 km
Wat een studie om zaken als Autopilot, Autopark, de settings en Enhanched Autopilot te bestuderen.
Het systeem leert zichzelf in na de calibratie en echt, per kilometer gaat het steeds beter en krijg je steeds meer vertrouwen.
Na 2 tikjes op de rechterhendel te drukken zijn de beide systemen actief waarbij de eerste ervaringen echt superspannend waren.
Je moet echt je vertrouwen hierin winnen. De eerste keren grijp jezelf echt in, wat niet nodig is, maar toch, je moet toch allert blijven.
Het elektrisch als petrolhead?
Je sluit een tijdperk af en eerlijk, ik wil niet meer anders, ik zoek excuses om te gaan rijden.....
De bediening op het centrale paneel leidde mij in het begin af maar nu ben ik er echt aan gewend, zeker in combinatie met de spraakbediening heeft het echt alles in huis en werkt perfect.
Tot slot het laden en verbruik, in zit op ongeveer 140W/km wat gezien de mix van het rijden gunstig is.
Samen met het thuisladen en de perfecte Superchargers is het "tanken" goed te doen en vergt een andere denkwijze, denk maar aan je mobiele telefoon.
Kortom, super tevereden tot op heden.
Binnenkort bij 10000km volgt er weer een review van mij.
Tja, eff tanken of laden,,,,,.
- 1.189 km
Valt echt even mee.
Ongeveer Euro 4,00 per 100km.
Do not blame EV,,,,.
- 5.100 km
Hij rijdt echt top, maar een probleem......
Dashboard is inmiddels 8 keer weggevallen waardoor je op Autopilot op de snelweg onzeker wordt.
Wat gaat ie nu doen vraag je je af?
Uiteindelijk gaat alles in een faile save modus en gaat alles gewoon door inclusief alle veiligheden alleen zie je even niets.
Het modem is defect waardoor deze storing optreed en Tesla Groningen regelt het perfect om mij tijdelijk van Model S te voorzien.
Rijdend ervaar ik wel dan wel dan de Model3 de fijnere wagen is t.o.v. de Model S. Of is het dat ik (sneaker type en jeans) hierin mij minder fijn voel?
Het directe stuurgedrag, snellere NAV, dynamischer rijgedrag etc. van de 3 bevalt mij veel beter.
Iets anders is de actieradius van zowel de 3 als de S bij temperaturen van lager dan 10 graden ( en ook alle andere Ev's) is dat de actieradius echt afneemt.
De bandbreedte van alle Ev's is namelijk 20-80% omdat anders de levensduur van de accu's afneemt.
In de praktijk heb je nu eerder 350km omdat je een accu nooit leeg rijdt.
Vroeger LPG gereden en weer zo herkenbaar but don't blame the EV-cars.......
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Had je deze auto's al gezien?

Tesla Model 3 Standard RWD Plus 60 kWh
- 2020
- 94.949 km

Tesla Model 3 Long Range AWD 75 kWh Automaat / Panoramadak / Apple Carplay Android Auto / Stuur- en Stoelverwarming / Rondomzicht camera / WLTP bereik 602 km /
- 2023
- 28.901 km

Tesla Model 3 Performance ZWART MiC X-TREME ACHTERLICHT
- 2022
- 50.000 km