Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Swift 1.4 Boosterjet Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 13.000 km |
KM-stand laatst | 15.500 km |
Swift sport=Fun!
- 15.500 km
Fun fun fun!
Mijn autohistorie: ford escort cabrio 95’ ,seat ibiza 03’ ,suzuki swift 15’ en nu dan Swift sport 18’
Men vorige auto de swift met 1.2 dualjet motor(90pk) was opzich een hele leuke auto in de Exclusive uitvoering en 17 inch lichtmetaal,keyless, climate control etc etc..superzuinig ook! Alleen de motor paste niet bij het leuke sturen! Toen ik op een 80 weg niet eens een Yaris hybride kon bijhouden had ik er genoeg van!! Dit werd dus de reden voor de sport!
Na maanden zowat alle reviews ter wereld gezien te hebben van de sport moest ik m gewoon hebben!
En daar stond die dan bij een suzuki dealer in het blauw! Gaan kijken en meteen verliefd zonder gereden te hebben( rustig blijven niet laten merken aan de verkoper?) na de testrit wist ik het zeker! Oude betrouwbare swiffer ingeruild en klaar. Paar weekjes wachten nu...
Opgehaald en moest een uurtje rijden naar huis, wouw! Meteen onder de indruk van de trekkracht, in de 6e versnelling trekt die vanaf 70km/h behoorlijk, schakelen is eigenlijk niet meer nodig! Verbruik na rustig snelweg/buitenwegen: 1 op 20!! Nu rijd ik zelf vooral in bebouwde kom rond de 1 op 13/14 met een sportieve rijstijl, kun je niks van zeggen! Als je rustig doet moet bebouwde kom 1 op 15/16 mogelijk zijn.
Onderstel is voor mij echt perfect ! Sportief maar niet keihard, filtert slechte wegen goed weg, beetje bodyroll afentoe maar dat los je op met even gas loslaten en door het lage gewicht( fiesta st, mini, polo gti gemiddeld 150/200kg zwaarder!) ga je als een rally autotje door de bocht, heerlijk! Je merkt precies wat de auto doet! En dan als je de bocht uitkomt trekt die eigenlijk al vanaf 2000 toeren als een malle voorruit, heb reviews gelezen dat die pas vanaf 3500 komt, ben ik het echt niet mee eens, van 2000 tot 5000 trekt die als een gek! Ik zit dan met een ongelofelijke smile op men bek in de auto!?
Suzuki zegt 140 pk, 8,1 seconden op 100, Japanse bescheidenheid aangezien het eerder 155 pk en 240nm is en rond de 7 op 100 als je genoeg youtube kijkt..btw vooral 40-120 is het een raket door t lage gewicht en hoge trekkracht..
De smile komt ook wel door de andere achterdemper van Inoxcar! Wat een geluid?! (En mooiere eindstukken glimmend rvs 100 mm)Komen we meteen bij de voor mij 2 minpunten van de auto: 1 het geluid( origineel alleenmaar wat geblaas van lucht) en 2 de voor mij lelijke originele velgen met bandjes 195/45/17. Optisch gewoon heel klein ogend door de ronde vormen en chrome rand. Nu borbet met 215/40/17 banden. Vallen mooi in de wielkasten wat een verschil zeg wouw. Dan is het gezeur over een sperrdiff ook meteen vervlogen want met de brede banden slipt die gewoon niet meer behalve in de regen. Wat een grip!
Ohja en waar k ontzettend moe van wordt, t gezeur over de harde plastics tegenover de duitse auto’s.. dan klop er niet op!!! En blijf er van af? Weet zelf ook wel dat daar t geld in zit..daarom is die voor t geld fully loaded!
Vind het echt mooi ogen met veel rode accenten, apple car play werkt geweldig! Tevreden..
Ohja en voor de mensen die goed met geld omgaan, 945kg is 25 euro wegenbelasting per maand, verzekering all risk is ook een lachertje! Betaal bijna t zelfde als met de gewone swift! En dan redelijk zuinig en onderhoudsprijzen zijn suzuki prijzen! Echt een aanrader je krijgt superveel voor je geld..
Naar mijn mening meeste fun voor weinig geld, hier kan geen auto aan tippen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki Swift
