Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018) #3

autoreview

Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)
Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)

Signalement

UitvoeringSwift 1.4 Boosterjet Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst15.500 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Swift sport=Fun!

  • 15.500 km

Fun fun fun!

Mijn autohistorie: ford escort cabrio 95’ ,seat ibiza 03’ ,suzuki swift 15’ en nu dan Swift sport 18’

Men vorige auto de swift met 1.2 dualjet motor(90pk) was opzich een hele leuke auto in de Exclusive uitvoering en 17 inch lichtmetaal,keyless, climate control etc etc..superzuinig ook! Alleen de motor paste niet bij het leuke sturen! Toen ik op een 80 weg niet eens een Yaris hybride kon bijhouden had ik er genoeg van!! Dit werd dus de reden voor de sport!

Na maanden zowat alle reviews ter wereld gezien te hebben van de sport moest ik m gewoon hebben!

En daar stond die dan bij een suzuki dealer in het blauw! Gaan kijken en meteen verliefd zonder gereden te hebben( rustig blijven niet laten merken aan de verkoper?) na de testrit wist ik het zeker! Oude betrouwbare swiffer ingeruild en klaar. Paar weekjes wachten nu...

Opgehaald en moest een uurtje rijden naar huis, wouw! Meteen onder de indruk van de trekkracht, in de 6e versnelling trekt die vanaf 70km/h behoorlijk, schakelen is eigenlijk niet meer nodig! Verbruik na rustig snelweg/buitenwegen: 1 op 20!! Nu rijd ik zelf vooral in bebouwde kom rond de 1 op 13/14 met een sportieve rijstijl, kun je niks van zeggen! Als je rustig doet moet bebouwde kom 1 op 15/16 mogelijk zijn.

Onderstel is voor mij echt perfect ! Sportief maar niet keihard, filtert slechte wegen goed weg, beetje bodyroll afentoe maar dat los je op met even gas loslaten en door het lage gewicht( fiesta st, mini, polo gti gemiddeld 150/200kg zwaarder!) ga je als een rally autotje door de bocht, heerlijk! Je merkt precies wat de auto doet! En dan als je de bocht uitkomt trekt die eigenlijk al vanaf 2000 toeren als een malle voorruit, heb reviews gelezen dat die pas vanaf 3500 komt, ben ik het echt niet mee eens, van 2000 tot 5000 trekt die als een gek! Ik zit dan met een ongelofelijke smile op men bek in de auto!?
Suzuki zegt 140 pk, 8,1 seconden op 100, Japanse bescheidenheid aangezien het eerder 155 pk en 240nm is en rond de 7 op 100 als je genoeg youtube kijkt..btw vooral 40-120 is het een raket door t lage gewicht en hoge trekkracht..

De smile komt ook wel door de andere achterdemper van Inoxcar! Wat een geluid?! (En mooiere eindstukken glimmend rvs 100 mm)Komen we meteen bij de voor mij 2 minpunten van de auto: 1 het geluid( origineel alleenmaar wat geblaas van lucht) en 2 de voor mij lelijke originele velgen met bandjes 195/45/17. Optisch gewoon heel klein ogend door de ronde vormen en chrome rand. Nu borbet met 215/40/17 banden. Vallen mooi in de wielkasten wat een verschil zeg wouw. Dan is het gezeur over een sperrdiff ook meteen vervlogen want met de brede banden slipt die gewoon niet meer behalve in de regen. Wat een grip!

Ohja en waar k ontzettend moe van wordt, t gezeur over de harde plastics tegenover de duitse auto’s.. dan klop er niet op!!! En blijf er van af? Weet zelf ook wel dat daar t geld in zit..daarom is die voor t geld fully loaded!
Vind het echt mooi ogen met veel rode accenten, apple car play werkt geweldig! Tevreden..

Ohja en voor de mensen die goed met geld omgaan, 945kg is 25 euro wegenbelasting per maand, verzekering all risk is ook een lachertje! Betaal bijna t zelfde als met de gewone swift! En dan redelijk zuinig en onderhoudsprijzen zijn suzuki prijzen! Echt een aanrader je krijgt superveel voor je geld..

Naar mijn mening meeste fun voor weinig geld, hier kan geen auto aan tippen!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Swift

Suzuki
Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort
€ 349
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.