Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Suzuki
  • Swift

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl (2017)

autoreview

8
Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl (2017)
Anoniem
  • Gebruikersreview
23 januari 2021 om 12:55
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSwift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf21.881 km
KM-stand laatst38.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Suzuki Swift 1,0 Boosterjet Stijl

  • 37.000 km
  • 23 januari 2021

Na 13 jaar in een Swift 1.3 GLS uit 2005 te hebben gereden begon het te kriebelen om een upgrade te maken naar een Swift van twee generaties nieuwer.
Dit ondanks dat onze Swift uit 2005 nog in erg goede staat was en zeer weinig technische klachten had. Een beetje speling in de voorwielophanging leek mij wat kostbaarder te gaan worden.

In april 2018 kochten wij deze laatste generatie Swift als demo-auto van Freeroad in Almere.
Hij was toen net geen jaar oud en had 22.000 kilometer op de teller.

Het is de 1.0 Boosterjet Smart Hydrid Style-versie in Burning Red metallic die standaard al erg luxe uitgerust is voor een auto in dit segment.
Zo heeft ie LED-verlichting voor en achter, ingebouwde navigatie, Apple CarPlay/Android Auto, stoelverwarming, Keyless entry & start, adaptieve Cruise control, lane keeping assist, elektrisch inklapbare buitenspiegels, Follow me home-verlichting, Climate control én het Smart Hybrid systeem.

Een optie die ik wel erg mis (is wel te bestellen) is een regensensor. Tevens vind ik de optie LED-verlichting bij de voeten erg mooi maar die hebben wij helaas ook niet. Oja, die witte sierstrips in het interieur had ik ook graag in rood of zwarte pianolak gehad...

Op een klein krasje op het stuurwiel na was de auto als in nieuwstaat.
De dealerstickers moesten er natuurlijk af inclusief de velgtrimming/-stickers.

Zelf heb ik nog wat kleine aanpassingen gedaan namelijk: een korte antenne, chroom knipperlichten voor, LED-kentekenverlichting, LED-verlichting in het interieur en het verwijderen van het Suzuki-naamplaatje (dus niet het logo).

Inmiddels hebben wij in bijna drie jaar tijd zo’n 15.000 kilometer in de Swift gemaakt en dit zijn de ervaringen daarvan:

Positieve punten:
- het gewicht! Je voelt aan alles dat de Swift heerlijk licht is. Hij is daardoor wendbaar, heeft een mooi verbruik (zie hiervoor mijn brandstofmonitor), lage wegenbelasting en een lekker vlotte acceleratie!
- De driecilinder motor klinkt prettig bij acceleratie en is op snelwegtempo best stil. Het kleine hybridesysteem lijkt weinig toe te voegen maar de starter/generator werkt prettig voor het Start&stop-systeem.
- Persoonlijk vind ik het exterieur zeer geslaagd. Vooral deze Stijl-uitvoering smoelt erg goed dankzij de koplampen, sportieve grille en dakspoiler.
- De stoelen zitten prima ondanks dat het zitvlak net te vlak staat en wat kort is.
- Het interieur en de kofferbak bieden voldoende ruimte voor een gezin met twee kinderen. Ook is er aardig wat bergruimte in de vorm van vakken, deurvakken en bekerhouders. Qua afwerking vind ik het prima ogen en het lijkt allemaal erg solide.

Nadelen/storingen:
- Met enige regelmaat geeft de Adaptive Cruise Control een foutmelding waardoor deze niet beschikbaar is. Een reset met de knop op het stuur werkt meestal maar soms werkt het systeem pas weer na de motor uit en aan te hebben gezet. “Cruise system temporarily disabled”.
- Het bandenspanningscontrole systeem gaf vorige winter een “Tyre pressure low”-meldimg terwijl alle banden een juiste spanning hadden én voldoende spanning aangaven op het display. Toen was er een reset door de dealer nodig. Sinds een week is deze klacht terug en moet ik er dus weer mee naar Freeroad.
- De Adaptive cruise control kan erg abrupt remmen voor kruisende voorgangers. Er wordt dan een noodstop gedaan terwijl een voorganger alleen maar voor je langs van rijbaan wisselt. Onze Espace is een stuk minder panisch. Ook ziet het systeem soms stilstaande aan auto’s in een bocht als obstakel waardoor er abrupt geremd wordt zonder dat dit nodig is. Ook heuvel af remt ie erg enthousiast om nog geen kilometer sneller te rijden dan je hebt ingesteld. Voor achterliggers is dit, denk ik, erg vervelend en onnodig.
- De navigatie is verouderd maar een software update van de kaarten door Suzuki kost €299,-!!! Niet echt goedkoop voor een budget merk... Bij Renault was dit €50,-. Gelukkig kan ik met Google Maps via Apple CarPlay wel de laatste kaarten gebruiken.
- CarPlay werkt helaas alleen via de USB-kabel en niet altijd vlekkeloos.

Qua betrouwbaarheid is de electronica dus het enige minpunt. Mechanisch is ie prima. Logisch met deze kilometerstand.

Onderhoudshistorie van 22.000 tot 36.000 kilometer:
- 29.044km. jaarlijkse beurt. €252,03
- 30.000km. Lekke band door schroef. Twee nieuwe Vredestein banden €241,64.
- 33.748km. Standaard beurt incl. vervangen bougies, nieuw luchtfilter, airco service. De airco was defect gegaan en is onder garantie gerepareerd. €507,97
- Software-wijziging laten uitvoeren waardoor de spiegels inklappen zodra je de deuren op slot doet. Voorheen kon ik ze zelf inklappen met een druk op de knop van de spiegelbediening. Helaas heb ik nu niet de mogelijkheid om de spiegels uitgeklapt te houden indien het sneeuwt en vriest.
- Dealer Freeroad in Almere bevalt perfect. De service is erg goed en er staat elke beurt kosteloos een keurige leenauto klaar. Omdat mijn vijfjarige dochter cabriofanaat is kregen we in de zomer een Mazda MX-5 RF mee.

Tot nu toe hebben wij dus erg veel plezier van onze Swift en was de vernieuwing van het 2005-model naar de nieuwe een goede keus!

Een paar smetjes en de eerste APK-keuring

  • 38.000 km
  • 4 mei 2021

Net na het schrijven van mijn vorige review zijn er een paar problemen voorgekomen.
Zo kwam de waarschuwing van het Bandenspanningscontrole-systeem weer op. Deze blijft irritant op het scherm tussen de tellers staan waardoor je de andere functies van de boordcomputer nauwelijks meer kunt gebruiken. Erg vervelend en ik wilde er maar snel mee naar Freeroad. De bandenspanning van alle vier de banden is volgens het systeem wel bijna identiek en een correcte waarde.

Een andere klacht die een tijdje geleden ontstond: tijdens het rijden viel opeens een stuk afdekplaat van de voetenruimte aan de bestuurderskant naar beneden. Het lukt mij helaas niet om deze weer netjes vast te klikken.
Aan de passagierszijde was hetzelfde al eens gebeurd, die paste wel weer op zijn plek en heb ik met wat superlijm vastgezet. Misschien niet de slimste oplossing om het te lijmen maar hij blijft nu wel zitten....
Sowieso zijn die stukken wel van erg goedkoop ogend glimmend en keihard plastic.

Op een koude ochtend had ik een probleem met starten. Na het indrukken van de startknop ging de auto druk bezig met een startcyclus die misschien wel tien seconden duurde voordat de motor aansloeg. Het leek wel op een lege accu maar dat zou niet moeten kunnen, lijkt mij. De startmotor werkt namelijk met het mild hybrid systeem en dat gaf een meer dan half volle accu aan.

Uiteindelijk liep de motor maar met een zeer laag toerental en veel vibraties waarbij ik de indruk kreeg dat ie af zou slaan. Na zelf een kleintje gas te hebben gegeven ging de motor naar een normaal toerental.


36.700km. De eerste APK-keuring.

De eerste APK-keuring was bijna feilloos. Alleen de ruitenwisserbladen moesten alle drie vervangen worden.
Dat had ik natuurlijk ook zelf even kunnen doen voor de keuring...

Het systeem van de bandenspanningscontrole werkt weer nu de banden door de dealer naar 2.5 bar zijn gepompt. Blijkbaar vindt het systeem 2.2 te laag...

Het stuk kunststof in de voetenruimte heeft Freeroad weer netjes vast gezet.

Met het uitlezen van de motorgegevens kon Freeroad geen reden vinden voor de vreemde start van een tijdje daarvoor.
Sindsdien is dit ook niet weer voorgekomen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Suzuki Swift? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Suzuki Swift
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Suzuki Swift

INFO
Suzuki
Suzuki
Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort (5D/5H)
€ 292
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Suzuki Swift 1.2 Select (5D/5H)
€ 319
Stel samen ▸
Arval
Arval
Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort (5D/5H)
€ 286
 
Suzuki Swift in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Suzuki Swift 1.2 Select

    Suzuki Swift 1.2 Select

    • 2019
    • 29.740 km

    € 15.850

    Suzuki Swift 1.2 Select

    Suzuki Swift 1.2 Select

    • 2019
    • 23.314 km

    € 15.850

    Suzuki Swift 1.4 SPORT 140PK CAMERA NAVI CARPLAY ADD. CRUISE

    Suzuki Swift 1.4 SPORT 140PK CAMERA NAVI CARPLAY ADD. CRUISE

    • 2018
    • 44.143 km

    € 18.250

Meer Suzuki Swift occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Suzuki Swift / Dzire (IN) | Nieuw: update 2021

    51
    • 18 februari 2021

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Suzuki Swift specificaties
  • Suzuki Swift occasions
  • Suzuki Swift video's
Advies en informatie
  • Suzuki Swift tests
  • Suzuki Swift gebruikersreviews
  • Suzuki Swift index
PREMIUM
Langs Lek en Rijn met de Suzuki Swift Sport - De Dijk

Langs Lek en Rijn met de Suzuki Swift Sport - De Dijk

Ondanks alle drukte en beperkingen kan autorijden in Nederland nog steeds heel leuk zijn. In...

Lees meer
 

Suzuki Swift reviews

  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Stijl (2018)

    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Stijl (2018)

    7
    • 10 september 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Style (2019)

    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Style (2019)

    1
    • 10 september 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Select (2021)

    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Select (2021)

    5
    • 17 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl (2017)

    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid...

    8
    • 23 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    6
    • 29 december 2020
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)

    Suzuki Swift 1.4 Boosterjet Sport (2018)

    21
    • 22 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Stijl (2019)

    Suzuki Swift 1.2 Stijl (2019)

    3
    • 24 juni 2020
meer reviews
Test: Dacia Sandero vs. Suzuki Swift

Test: Dacia Sandero vs. Suzuki Swift

Met de kakelverse Sandero blijft Dacia trouw aan zijn principe van veel voor weinig, en dan...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Suzuki Swift Cabrio (1992) - Liefhebber Gezocht

    Suzuki Swift Cabrio (1992) - Liefhebber...

    24
    • 11 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Comfort Stop & Start (2013)

    Suzuki Swift 1.2 Comfort Stop & Start (2013)

    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.6 Sport (2007)

    Suzuki Swift 1.6 Sport (2007)

    2
    • 13 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Stijl (2018)

    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Stijl (2018)

    7
    • 10 september 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Style (2019)

    Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Style (2019)

    1
    • 10 september 2021
  • Nieuws
    Nul Latin NCAP-sterren voor Renault Duster en Suzuki Swift

    Nul Latin NCAP-sterren voor Renault Duster...

    26
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift 1.2 Exclusive Stop & Start (2013)

    Suzuki Swift 1.2 Exclusive Stop & Start...

    9
    • 3 augustus 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet Select (2020)

    Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet Select (2020)

    1
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Duitse justitie doet inval bij Suzuki wegens sjoemeldiesels

    Duitse justitie doet inval bij Suzuki wegens...

    88
    • 28 april 2022
  • Nieuws
    Suzuki Alto (1989) – In het Wild

    Suzuki Alto (1989) – In het Wild

    35
    • 25 april 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'De 7-serie is objectief lelijk'

    Achteruitkijkspiegel - 'De 7-serie is objectief...

    65
    • 23 april 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid Style (2022)

    Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid Style (2022)

    6
    • 13 april 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select (2021)

    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid...

    6
    • 13 april 2022
  • Nieuws
    Suzuki S-Cross met hybride aandrijflijn

    Suzuki S-Cross met hybride aandrijflijn

    9
    • 12 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden