Suzuki Baleno Wagon 1.8 GTX (1997)

autoreview

Suzuki Baleno Wagon 1.8 GTX (1997)

Signalement

UitvoeringBaleno Wagon 1.8 GTX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf133.210 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het eerste wat mij opviel was de ruimte. Flinke kofferbak en een ruim interieur. Ik wilde wel wat extra’s, dus maar de meest luxe versie gekozen. Heerlijk, airco, electrische ramen, sportstoelen enz enz enz.

Het rijden is comfortabel in de sscs comfort stand. Net een Amerikaan: lekker deinend. Maar zet je het sscs systeem op ’sport’, dan trillen de vullingen uit je kiezen. :) De jongeren onder ons zullen het wel waarderen, die sportstand.

De auto houdt zich goed, ook tijdens lange ritten. Een ritje Berlijn op en neer is prima te doen. Was toch dik 1200km! Op hoge snelheid is de auto wel rumoerig, maar het contact met de weg is nog goed. Je hebt geen enkel idee dat de auto het niet aankan. 185km/u is de topsnelheid volgens de specificaties, maar op de autobahn had ik bij 185km/u het idee dat de auto de 200km/u ook makkelijk moet halen. (binnenkort even testen) Wat mijn auto betreft: hij vindt het heerlijk om vol door te trekken. (als ie warm is) Dik 6000 toeren is geen enkel probleem. De sprint 0 naar 100 km/u doe ik bij volgas in 9,5 seconden. Even snel inhalen is ook geen probleem. De tussensprints verlopen rap.

Mijn verbruik is bij normale rijstijl 1 op 11,5 ongeveer. Bij veel stadsverkeer schommelt het rond de 1 op 9. En das best pittig. Maar rij je veel snelwegkilometers, dan is een gemiddeld verbruik van 1 op 13 wel mogelijk. Blijf je onder de 4000 toeren, dan zal het zeker geen zuipschuit zijn.

Het schakelen gaat hakerig, maar je schakelt niet snel mis. De versnellingsbak is wel een zwak punt van Baleno’s.

De sportstoelen zijn naar de japanse maten, dus niet echt groot. Maar voor mijn lengte, 1.81m, zijn ze nog wel ok. Ze bieden in bochten lekker veel zijdelingse steun. En je hebt een middenarmsteun met bekerhouder. Achterin is het niet echt superruim, maar ik hoor nooit iemand klagen. Enige nadeel is dat Suzuki toen nog geen hoofdsteunen leverde achterin.

De kofferruimte is multifunctioneel. Dit komt doordat er onder de laadvloer nog een groot opbergvak, met emmertje, en diverse vakjes is. En dan zit er ook nog een reservewiel onder. Op het moment ligt er een subwoofer achterin die de halve kofferbak inneemt. Ik moet even een kleiner modelletje kopen.

Dan de buitenkant: die valt door de tweekleurige lak heel erg op. Iedereen herkent mijn auto van verre. Best grappig. De lijnen van het oude model vindt ik mooier dan die van de nieuwe. De grill dan in iedergeval, de rest is hetzelfde.

Ik heb nog wel een verlanglijstje. Waaronder;

een schuifdak
lederen bekleding
verlagingssetje
sportuitlaat

Verder laat ik de auto in originele staat. Geen opzichtige bumpers e.d.

Ik heb nu 13000 km gereden in iets minder dan een jaar tijd. En ik kan alleen maar zeggen dat de auto tot nu toe prima bevalt.
------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 05-07-2007.

Omdat ik een huis ga kopen moest ik een goedkopere auto zoeken. En toevallig bood de buurman mij zijn 17 jaar oude Honda Civic aan. Dus Bye Bye Baleno! Ik zal je missen.....

PROBLEMEN

Slechte afleverbeurt door dealer. (Auto Smeeing Soest, zie ook my review dealer) Onder garantie gerepareerd voor € 660,-. o.a. bobine, balanceren, versnellingsbak keering enz enz. Wel gratis paraplu gehad. :)

139000km. Klein beurtje. € 123,-
140000km. Vast geslagen achterrem. Compleet vervangen. € 419,-
143000km. Nieuwe voorbanden, bobine, wiellager rv., uitlijnen banden. € 625,-

Verder niet echt problemen. Behalve een slecht sluitend bestuurdersraam. Bekend Baleno probleem.

Kleine kras rechter voorvelg. KL*** stoeprandjes!
Auto is inmiddels de 146000km voorbij!

Binnenkort tijd voor een grote beurt. Zal de garage even bellen.

U hoort nog van mij!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.