Subaru Forester 2.0 Luxury (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Forester 2.0 Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 21.000 km |
KM-stand laatst | 36.000 km |
Subaru Forester (2016)
- 36.000 km
Na 5 jaar dieselen met mijn krachtige Citroen C-Crosser heb ik in oktober 2017 mijn auto ingeruild voor een zo goed als nieuwe Subaru Forester. Omdat ik niet zoveel meer rij, was het wel even zoeken naar een benzineauto die mijn Eriba 495 zou kunnen trekken. In eerste instantie had ik gedacht aan een Duitser, bijvoorbeeld de BMW X3, of een Tiguan van VW, maar goede en overtuigende reviews trokken mijn belangstelling voor een Subaru Forster CVT met AWD van 2017. Met toch enige tweifel ben ik naar de Subaru dealer gegaan en heb een proefrit zowel met, als zonder Caravan, gemaakt dat mij overtuigde de auto te kopen. Ik rij nu 6 maanden met deze auto en hij rijdt heerlijk. De auto rijdt heel soepel en de motor is heel stil. Ik ben zeer benieuwd hoe hij met mijn caravan rijdt, omdat de caravan die ik met de proefrit heb gereden waarschijnlijk iets lichter was dan de caravan die ik zelf heb. Eind april 2018 gaan we met deze combinatie op vakantie. Ik ben benieuwd hoe hij rijdt op de snelweg en of de trekkracht voldoende is in de heuvels en bergen. Zodra ik hiervan een beeld heb. schrijf ik een nieuwe review.
21 Juni 2018:
Heb inmiddels mijn vakantie in Andalusia (Spanje) van 5 weken achter de rug. Tijdens deze periode heb ik met mijn Forester van 2016 en een Eriba 490 GL van 1600 kg inclusief bagage, probleemloos 5600 km gereden. Mijn conclusie is dat de prestatie mij niet is tegengevallen. Aanvankelijk had ik mijn twijfels of ik voldoende snelheid kon handhaven in de vele bergen en heuvels in Spanje. Mijn Forester zonder turbo heeft per slot van rekening maar 150 PK.
Dit laatste kwam vooral tot uiting tijdens het rijden in de talrijke lange heuvels van 6, 7, en zelfs 8 procent. Het gebruik van de handmatige versnelling is hierbij een must. In sommige gevallen, moet je behoorlijk terugschakelen om enigszins snelheid te kunnen behouden. In de meeste gevallen kon ik met een snelheid van 80 km bovenkomen, wat ik met zo'n zware caravan toch een goede prestatie vind. Het toerental tijdens klimmen in de heuvels heb ik tussen de 3000 en 3500 gehouden. Een hoger toerental levert weliswaar iets meer trekkracht op door een betere overbrengingsverhouding, maar de snelheid werd hierbij dan wel lager. Hoe je het wendt of keert, 150 PK is iets te weinig als je met een zware caravan snel wilt accelereren of, met 100 km boven wilt komen. Omdat dit voor mij niet hoeft, voldeed mijn Forester prima. Ik heb ook nog eens extra gelet op de prestatie van de auto bij het wegrijden op een helling. Hier presteert de Forester uitmuntend. De Hill Assist werkt perfect en de trekkracht is in de laagste versnelling zeer goed. Er is wat dat betreft nauwelijks verschil met mijn vorige diesel. Gezien de lege auto niet veel zwaarder is, dan de caravan, heb ik wel gemerkt dat de stabiliteit iets minder is dan mijn vorige diesel van 1700 kg. Dit merkte ik vooral wanneer ik ingehaald werd door vrachtauto's. Echter als je de snelheid beperkt en allert ben levert dit absoluut geen problemen op. Tot slot nog iets over het benzineverbruik. Zonder caravan rij ik ongeveer 1 op 16 wanneer ik niet harder rij dan 110. Ga ik harder rijden, dan wordt het al snel 1 op 13/14. Met mijn caravan reed ik op de vlakke weg 1 op 9 als de wind mee zit. in de heuvels werd het 1 op 8 en in sommige ongunstige gevallen 1 op 7. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Subaru Forester.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.