Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)

autoreview

Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)
Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)Skoda Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition (2011)

Signalement

UitvoeringYeti 2.0 TDI 140pk 4x4 Ambition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst259.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een wolf (Yeti) in schaapskleren

  • 259.000 km

Deze super Yeti heb ik in 2010 bekeken en opgemeten of hier eenvoudig een grijs-kenteken bedrijfswagen van gemaakt kon worden zonder zo’n afschuwelijke bult op het dak. Volgens mijn metingen kon dit gerealiseerd worden. Een bedrijf in Friesland in IJlst wilde de uitdaging wel aangaan… zij zijn gespecialiseerd is in het ombouwen van dit soort auto’s. Mijn werkgever overgehaald om dit traject in te gaan…
Omdat het een bedrijfswagen zou (consumentenprijs in deze uitvoering €47.000,-) worden en de bpm van €17.000,- en de btw €6.000,- weer wegvallen van de totale kostprijs. Er bleef dus een kleine €23.000,- over , daar kwam alleen nog de ombouw naar grijs kenteken bij…€1.600,-… Er stond dus uiteindelijk een “wolf in schaapskleren “ voor mij gereed 😊 ….140 pk, DSG 6 , 4x4, met een “sjoemel-diesel” ( creatief met getalletjes…)

Wat een monster van een auto is dit 💪👌👍 een paard die 2000 kg mag trekken ….en met gemak….
Ligt als een blok op de weg en geen drempel is te hoog. Trekt supersnel op en slipt alleen bij ijzel en sneeuw tijdens het optrekken.

Banden waren continental 215/60/16 en waren bij 37.000 km versleten….🤔…de opvolgende band werd de Michelin latitude tour met een stapje hoger de 215/65/16… past nog net in de wielkasten…met deze banden rij ik 100.000 km… ook het tweede set heeft deze kilometers gehaald. Rij nu dus op mijn 3e set Michelin banden 🛞

(Extra) Onderhoud: EGR klep vervangen , verstuivers bij 200.000 km vervangen.
Hierbuiten om de 30.000 km de geplande onderhoudsbeurt.
APK roetdeeltjes meting kwam er in 2025 helaas niet doorheen, dus besloten het roetfilter uit het kenteken te laten schrappen (kost slecht €7,- extra aan wegenbelasting voor bedrijven….) en zal nooit meet op roetdeeltjes worden afgekeurd…

Ik hoop nog wel 10 jaar (tot aan mijn pensioen) met deze auto rond te kunnen rijden. Rij nu nog slechts 10.000 km per jaar.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.