Skoda Yeti 1.2 TSI Elegance (2011)

autoreview

Skoda Yeti
Skoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda Yeti

Signalement

UitvoeringYeti 1.2 TSI Elegance
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst15.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen en update

  • 10.000 km

De Yeti is nu ruim 3 maanden in gebruik en de eerste ervaringen zijn zeer positief. Een ruime wagen met goed zicht rondom en met een fantastische wegligging. De zit in de auto is prima en ik raak ook bij grotere afstanden niet gauw vermoeid omdat de auto zeer relaxed rijdt.
De uitrusting van de Elegance uitvoering is zeer compleet, zij het dat navigatie er niet standaard op zit. Echter, in het bakje op het dashbord laat zich simpel een TOMTOM inbouwen die onzichtbaar is als het deksel van het bakje gesloten is.
Het verbruik van deze Yeti met DSG 7 traps automaat ligt rond de 7,5 liter/ 100 km.
Het schakelen van de automaat gebeurt bijna onmerkbaar. Heel plezierig is dat de motor bij een echte snelheid van rond de 110 km/u. ruim minder dan 3000 toeren/min. maakt.
Verrassend is de kracht van het motortje! Je kunt echt behoorlijk sprinten en ook op hogere snelheid accelereert de Yeti meer dan goed genoeg om flink mee te kunnen komen.

Ook na 8 maanden ervaring is het voorgaande nog steeds van toepassing. Het is de leukste auto die ik ooit gehad heb.
Uiteraard is, nu het kouder en donkerder is, het benzineverbruik iets hoger en komt dicht bij de 8 liter/100 km.
Reparaties aan de auto zijn nog niet nodig geweest. Ook storingen hebben zich niet voorgedaan.

Bediening

  • 15.700 km

Ik heb de Yeti nu ruim een jaar en het blijft een geweldige auto. Ook met de winterperiode er bij blijft het verbuik rond de 7,5 l/100km liggen. In de bediening zitten echter twee zaken die ik lastig / ergerniswekkend vind:
1. Op het stuur zitten twee rolwieltjes voor respectievelijk de keuze in het display (km/verbruik/range/......) en het wijzigen van hetb radiovolume. Vooral als je met handschoenen aan rijdt, verdraai je vaak ongewild die wieltjes, waardoor dan plotseling HET GELUID VAN DE RADIO VERDWIJNT!
2. De contactsleutel kan niet worden uitgenomen als de versnelling niet in "P" staat. Maar je moet de versnellingspook vaak wel in de P-stand "rammen" want anders blijft de sleutel geblokkeerd.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens