Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition (2010)

autoreview

Skoda Yeti
Skoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda YetiSkoda Yeti

Signalement

UitvoeringYeti 1.2 TSI Ambition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kilometers ervaring

  • 33.120 km

Een mening kan alleen gebaseerd zijn op ervaring, vandaar nu pas mijn eerste review van mijn Skoda Yeti.
conclusie: ik ben zeer tevreden!!!

Na 3/4 jaar rijden inmiddels een kilometerstand van 33.000 bereikt, iets wat ik absoluut niet vervelend heb gevonden om deze aantal kilometers te maken. Wat rijdt de auto heerlijk relaxt, zowel in stad als op de snelweg. Het geluidsniveau is zeer laag, echter nu met winterbanden wel iets meer, je hoort meer de geluiden om je heen dan van de auto zelf, denk aan kapotte uitlaten, piepende v-snaren, gelukkig allen van andere auto's.
Hoewel deze auto wat kariger is uitgerust dan mijn vorige mis ik niets. Ik heb nu geen elektrisch bedienbare achterruiten, maar wanneer gebruik je deze? Ik heb de achterruiten nog nooit open gedaan, automatische dimmende binnespiegel was aardig maar omdat deze auto wat hoger ligt minder problemen met achteropkomend verkeer. Regensensor, ach een kleine beweging met de vinger kost ook geen moeite.
Het gevoel is dat je met een degelijke auto onderweg bent, heerlijke zit in de ruime stoelen die samen met het stuur altijd zorgen voor een ideale zitpositie. De motor is zeer soepel, je kan schakellui rijden, zeker vergelijkbaar met mijn vorige auto een 1.9TDI, maar ook "racend", lekker snel optrekken en lekker doortrekken in de versnellingen ( tot 120km/u in zijn 3). De auto vindt alles mooi. Wanneer je lekker doortrekt geeft de motor ook een lekkere brom, zwaarder dan van een normale 1.2 motor maar toch ook 'racie'.
Tevens ook zeer lange ritten gemaakt, 0.a. 1400km richting Perpignan en dat binnen de 13 uur, na aankomst niet eens vermoeid of pijnlijke rug, had direct terug kunnen rijden. De ruimte voor vakantiespullen was voldoende voor een gezin met twee kinderen, zelfs beter dan ik verwacht had, ik had mijn vrouw de hint gegeven minder in te pakken omdat de auto kleiner was, maar dat was praten tegen dovevrouwsoren, net zoveel als andere jaren, maar het ging er gemakkelijk in.
Ook op topsnelheid in Duitsland gereden, teller stond toch op de 190km/u. De Yeti bleef strak rijden, voldoende grip en zeker geen zweverig gevoel, niet constant met sturen corrigeren, eigenlijk geen verschil met wanneer je 120 rijdt, zeer stabiel!!!!!
Toch heb ik wat mankementen gehad:
Na 4300km een verbrande multisnaar, oorzaak een lekkende brandstofpomp wat achteraf een fabrikagefout was in een pakking.
Mijn binnenspiegel nam het dimmen heel letterlijk, viel van de voorruit af en een sleutel die tijdens de kou in december opeens weigerde, de batterij was leeggetrokken. Toch vermeldt ik deze kwaaltjes met een glimlach want de lol en plezier die ik met de auto heb vergoeden alles.
Bij 30.000km een eerste servicebeurt laten doen, er was niets bijzonders met de auto, alles doet het naar behoren en geen bovenmatig slijtage van onderdelen.
Regelmatig leen ik mijn auto uit aan collega's en steeds vaker komen ze vragen of ze met de Yeti mogen ipv een bestelauto om klanten te bezoeken, want hij rijdt zo lekker.
Dagelijks stap ik met een trots gevoel in mijn Yeti, de verschrikkelijke sneeuwman is een goedmoedige sneeuwpop (wel op skies)

toevoeging

In eerste verslag niets verteld over brandstofverbruik, helaas heeft dit niet mijn driect aandacht omdat ik lease rij (oke wel heel makkelijk geredeneerd), toch ben ik de boordcomputer gaan uitpluizen en in de totaalstand, die nog nooit gereset is, staat nu 1 op 12,7, en dat na 33.000km over alle soorten wegen.
Ik heb geen problemen met koude start, zelfs tijdens de kou van afgelopen december startte de auto direct na omdraaien van de sleutel terwijl ik het ijs nog van de ruiten moest bikken.
Mijn vrouw is trouwens fan van de Ikea dus regelmatig iets daar ophalen, laatst nog een kast met een lengte van 2.30m, met de bijrijdersstoel achterover geklapt pastte het lange pakket geheel in de auto, met achterklep dicht. Zeer handig is ook dat de in drie gedeeltes bestaande achterbank eenvoudig is weg te klappen door alleen aan een hendeltje te trekken.
Mijn ervaringen met sneeuw zijn ook positief, mede door het gebruik van winterbanden, de auto blijft voldoende grip houden en het grote voordeel is dat hij makkelijk door dikke verse sneeuw ploegt omdat hij toch wat hoger op de pootjes staat. Van sporen in wegdek merk je niets, de auto blijft constant zijn eigen weg volgen, dus heel controleerbaar, ook op ijzige weggedeeltes geen moment het idee gehad dat de auto een eigen weg zou gaan, leek op rijden met een 4 wiel aandrijving.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.