en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Yeti 1.2 TSI Ambition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 36.000 km |
Een auto waar tot nu toe weinig op aan te merken is. Ligt goed op de weg zowel met regen als sneeuw. Heeft voor 105 PK maar met een koppel van 175 nm bij 1500 toeren,voldoende power alleen de zes is echt een overdrive dus bij snel inhalen wel even terug schakelen.
Bij 1500 km een klein probleem met de injector eerste cilinder deze is vervangen en tevens is er gelijk een update motormanagement uitgevoerd. Geen problemen meer gehad aan motor. Radio swing is vervangen door een Bolero perfect gewoon.
Bij zware regenval wordt het zicht in buitenspiegels minder het wordt belemmerd door de stroomlijn van de regen. Op een of andere manier is dan niet helemaal 100 procent.
Verbruik van de 12 TSI is bij stads en snelweg gemiddeld 6.7 liter per 100 km. Ga je echt boven de 120 dan stijg het gebruik snel maar ja de auto is niet echt gestroomlijnd. Maar op zich valt het verbruik niet tegen.
Het geluid is rustig enige wat je hoort zijn de banden en dat is afhankelijk op welk wegdek je rijdt. Ook nu in Duitsland geweest en daar even 150 km/uur gereden en moet zeggen hij blijft bij deze snelheid goed op de weg liggen. Het geluid is binnen de perken alleen het benzine verbruik stijgt wel maar ach dat is voor een keer niet erg.
Een aanvulling de caravan weg gebracht een Eriba troll lmt leeggewicht van 870 mag beladen tot 1200 kilo. Had de Yeti totaal geen moeite mee in Nederland dan. Moet nog afwachten hoe hij het doet in het buitenland met caravan er achter.
Wel spatlappen opgezet dit houdt een hoop vuil aan de zijkant tegen. Maar ook opspattend vuil zoals kleine steentjes. Spatlappen maken de auto nog meer af en voordeel houdt een hoop vuil tegen.
Wat ook tegenvalt is de kofferruimte voor twee personen meer dan zat maar met een gezin wordt het passen en meten. Waarschijnlijk komt dit ook dat ik een reserve wiel heb. Deze neemt aardig wat ruimte in.
Zo nu zijn we weer op 13000 km en moet zeggen het gaat perfect. De auto levert genoeg power met caravan. Ook in Frankrijk kom je niets tekort het lijk wel of hij meer power heb dan opgegeven is. Het verbruik is met caravan gemeten over 960 km van Frankrijk terug naar huis 10,7 liter op de 100 km daar zit alles in klimmen, dalen, snelweg, stadscentrum. Dus op zich nog redelijk. En wat mij opviel alleen bij snel inhalen of echt een heuvel op even terug schakelen naar vijf of vier en dan ging hij weer als de brandweer. Verder kan je met gemak in zijn zes rijden.
Verder een Parrot 3100 in laten bouwen werkt voortreffelijk. Wat een gemak zo Parrot radio wordt automatisch op mute gezet en geluid komt via boxen dus een perfect ding.
Zo we zijn bij de 18500 km beland en het gaat goed de Yeti houdt zich voortreffelijk geen rare dingen meer van de Yeti. Wel is mijn radio Bolero vervangen want het scherm deed het niet meer. Maar dat kan je de Yeti niet aan rekenen. En nu zelfs met de winterse omstandigheden doet hij het goed. Je heb niet het gevoel van oppassen want het is een veilige auto om in te zitten. Ben nog steeds blij met mijn keuze voor de Yeti en ook voor de 12 TSI motor die bevalt zeer goed. Alle onderdelen en dergelijke voelen en zien er nog steeds goed uit.
Waar beginnen eigenlijk na de grote beurt bij zo 30000 km. Daarna na Frankrijk en toen begon het motor gaf epc aan en een misfire. Maar oke nadat Anwb was geweest kon ik toch verder. In Frankrijk ging het mis en is mijn Turbo vervangen. Bij thuiskomst weer naar dealer en hebben zij mijn distributie ketting vervangen. Mijn Airco was ook niet goed gaf veel koude lucht is na twee keer dealer geweest weer volgens mij in orde heb hem nog niet zo gebruikt, maar hij geef weer bij kou warme lucht en blijft niet door blazen met koude lucht hij regelt het weer beter af.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.