Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011) #3

autoreview

Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)
Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance (2011)

Signalement

UitvoeringYeti 1.8 TSI 4x4 Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf156.000 km
KM-stand laatst178.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk de leukste Yeti “gevonden” en gelijk

  • 156.000 km

Eindelijk de leukste Yeti “gevonden” en gekocht!

Al sinds de introductie is de Yeti een bijzondere auto en nu de Yeti niet meer wordt gemaakt vonden we het leuk om nu dan een Yeti te zoeken en te kopen. Maar geen standaard Yeti, voor zover standaard mogelijk is, nee. We wilden een bijzondere en hebben die gevonden bij een VAG specialist in Friesland. De garage had deze Yeti geïmporteerd uit Stuttgart. Hij gaf een leuke inruilprijs op onze 2012 Panda TwinAir en de deal was geregeld.

Totaal een andere auto als je vergelijkt met een Panda en dat was zeker de bedoeling. Meer body, meer power, meer veiligheid, meer verbruik en meer kosten uiteraard. Deze Yeti wordt gebruikt als 2e auto naast onze lease auto, een Peugeot 5008 1.5 diesel automaat.

Deze Yeti is luxe want het is een Elegance en dan nog eens als extra een standkachel, afneembare trekhaak, memory op de voorstoelen, soundsystem, Bi-xenon, stoelverwarming en ga maar door. Dit gaf wel de doorslag hoor, vooral de standkachel. Lekker toch??

We kochten deze Yeti met 16” LMV met winterbanden en hebben gelijk deze set eraf gehaald en mooie 18” LMV met zomerbanden er onder gemonteerd. De winterset ligt in de opslag te wachten tot het echt nodig is in dit rare klimaat.

Bediening van de Yeti is erg vertrouwd want als lease auto heb ik aardig wat Skoda’s gereden dus weinig verrassingen. Bolero radio werkt prima en we gebruiken veel spotify onderweg. Het sound system is een mooie extra met een goed geluid. We luisteren veel naar radio stations als we in Italië zijn om in de juiste sfeer te zijn. Bij geen goede ontvangst hebben we altijd nog Spotify met uren lang gedownloade muziek. Perfect!

Bagageruimte is iets meer dan 400 liter en dat schijnt gemiddeld te zijn, ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Interieur ruimte is een ruime plus, wij beide zijn gemiddeld van lengte (1.80) en dan kun je nog echt prima zitten op de achterbank. Hoofdruimte is helemaal goed geregeld.

Over het verbruik (1.8 is berucht) kunnen we nog niet echt oordelen maar we gaan wel over een week 5000 km rijden naar zuid Italie en terug uiteraard. De dealer heeft wel de motor gechecked en de zuigerveren (vanwege overmatig olieverbruik) vervangen en ook koppeling vervangen want die slipte ook soms door. Nu de koppeling is vernieuwd voel je dit goed! Later meer als we terug zijn van vakantie en ruim 5000km hebben gereden.

We hebben een tol badge (makkelijk voor de Autostrada) dus kunnen lekker over de linkerbaan bij de tolpoortjes rijden en de chip zorgt ervoor dat de slagboom op tijd omhoog gaat. Betalen is achteraf en zal ongeveer 130 euro zijn voor een retourtje Autostrada, berekend van Milaan tot Bari en retour.

Ik had deze review al eerder geschreven maar ik had deze per ongeluk verwijderd.

Yeti één jaar in bezit

  • 166.000 km

We zijn een jaar en 10.000 km verder. Iets meer km dan gepland maar dat doen we graag! ?

APK was foutloos doorlopen bij onze lokale bandenboer. Even laten poetsen gelijk en we kunnen weer een jaar door.

Valt er niets tegen? Nee. Het verbruik schommelt tussen 1 op 10 en 1 op 12 en dat lag in de verwachting. Olie verbruik dit 1e jaar is nihil wat geruststellend is, aangezien de reputatie van deze 1.8 tsi motor.

Wat valt er mee? We krijgen regelmatig een duimpje van andere weg gebruikers, zeker van Yeti rijders die altijd even een extra inhaalactie plegen op de snelweg als we die ingehaald hebben of andersom uiteraard.

De Yeti vind ik persoonlijk erg lekker rijden, veilig ook en ruim genoeg. Hopelijk houden we deze Skoda nog wel een paar jaar, ik schat in dat er maximaal 5000 km per jaar bijkomen omdat we nu met deze Yeti niet op vakantie gaan zoals vorig jaar.

Als vakantie auto hebben we een ander slachtoffer: Honda Civic diesel uit 2019. Hierover schrijf ik een andere review uiteraard zsm. De Peugeot 5008 diesel is verdwenen, dit allemaal is het gevolg van een baanwissel van mij. ?

Onderhoudsbeurt

  • 166.000 km

Als Skodarijder ga je naar de Skodadealer..toch? Nou nee want de prijs voor een kleine beurt ligt daar op €428. Incl korting ook want anders zou mijn vrouw €500 mogen pinnen.

Even gebeld met de lokale garage die ook de banden in beheer heeft en de prijs ligt daar €300 lager. Er zal dan geen mobiliteitgarantie meer bestaan maar dat boeit mijn vrouw helemaal niet. Ik heb het gevoel ook dat er meer TLC aanwezig is bij mijn lokale bandenboer is dan bij de officiële Skoda garage. Winterbanden liggen hier al in opslag en vorig jaar hadden we hier al 4 x LMV 18” besteld met bijpassende Hankooks. Keurig geholpen door hem toen dus het gevoel was al prima.

2 jaar al in bezit! ?

  • 175.000 km

Weinig nieuws te melden want de Yeti heeft geen problemen gegeven. We hadden de Yeti op vakantie naar Berlijn en verder daarna naar Krakau met een bezoek uiteraard aan Auschwitz, zeer indrukwekkend was dit.

Het verbruik over 3000km was gemiddeld 1 op 13 denk ik. Dus keurig. ?

Yeti verkocht

  • 178.000 km

De Yeti heeft 3 jaar bij ons "dienst" gedaan naar volle tevredenheid. Maar toch verkopen we de Yeti en kopen een andere auto terug. Een PHEV want we willen toch wel iets zuiniger rijden en ook nieuwer. Onze volgende auto is geworden: Renault Captur PHEV uit 2021 met 30k km. Morgen halen we die op bij https://boekelenbakker.nl/ die deze Captur heeft geïmporteerd uit Zweden. We kunnen deze PHEV zelf opladen op onze oprit met 10kw en daar dus de "kleine" 30 km ritjes mee doen. Want de langere ritten zijn voor onze 408.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.