Skoda Superb Combi 1.8 TSI Ambition Businessline (2010)

autoreview

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Ambition Businessline (2010)

Signalement

UitvoeringSuperb Combi 1.8 TSI Ambition Businessline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst6.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen met de S2C.

  • 6.700 km

Sinds eind april ben ik de gelukkige eigenaar van een Skoda Suberb Combi 1.8 Ambition Business Lineb (een hele mond vol :-)), kleur zwart en voorzien van vrijwel alle luxe die je je maar kunt wensen.
Na ruim 4 maanden heb ik een goed overzicht gekregen over deze auto en ik moet zeggen dat ik een juiste keuze heb gemaakt: wat is dit een heerlije auto!
Ik was bang voor tegenvallende prestatie, komende vanuit een RS, maar dit valt best wel mee. OK een RS is veel explosiever en natuurlijk sneller, maar deze S2 doet maar weinig onder en is daartegen erg comfortabel.
In Zuid-Duitsland haalde ik bepakt 227 echte km (236 op de maxidot) en de motor draait iets over de 5000 toeren.
Maar je kunt ook gemakkelijk 50 in de 6e versnelling rijden en zonder schokken accellereren zonder terug te moeten schakelen.
We zijn met deze auto afgelopen zomer over de Gaviapas en de Stelviopas gereden en dan merk je het genot van een turbomotor.

Qua ruimte zal ik niet veel vertellen, dit komt al in andere reviews naar voren als pluspunt en ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Valt er niets tegen dan?
Ja toch wel.
Ik kan maar niet wennen om soepel vanuit stilstand te rijden. ik laat de koppeling helemaal opkomen bij 2000 toeren, maar dan zakt het toerental terug naar 1000 om dan pas op te pakken. Alleen door de koppeling wat extra te laten slippen kan ik soepeler wegrijden. Ligt dit aan mij?
Verder rust mijn rechterknie tegen de middenconsole. dit kan ik voorkomen door de stoel verder naar achteren te schuiven, maar dan moet ik weer extra strekken om de pedalen te bereiken. Het is niet echt hinderlijk, maar dit had qua ontwerp wel anders gekund, vind ik.

Voor de rest alleen nog maar lof. Dagrijverlichting icm AFS is ideaal: nooit meer aan verlichting denken. Stereo met 10 speakers klinkt OK en navigatie werkt naar behoren. Verder zit het meubilair goed en hoor ik niemand achterin meer klagen over te weinig beenruimte.

Ik zal zo af en toe updaten en ik hoop dat deze auto me positief zal blijven verrassen.

17-06-2011.
Inmiddels 10 maanden en 8000 (probleemloze)km verder.
Ik krijg nog steeds elke dag een glimlach op mijn gezicht als ik de Superb zie.

Het gemiddeld verbruik over bijna 15.000 km is 8.8 lt/100km. Gezien het aantal keer dat de rit

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.