Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)

autoreview

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TDI Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorige week mijn nieuwe O2 combi 2.0 TDI elegance opgehaald. Mijn eerste vraag was. Wel of niet rustig inrijden. Volgens de garage hoefde het niet, maar volgens het instruktie boekje wel. Dus wij een paar dagen naar Duitsland en alles gedaan volgens het boekje. We hebben dit mede gedaan omdat er nogal wat meningen waren over het olie verbruik van de O2. We zullen zien of we het op deze manier goed gedaan hebben. De auto bevalt tot nu toe perfekt. Logisch met deze km stand (1900km). Ten opzichte van onze vorige auto (O1 combi 1.9TDI 110pk) toch weer een hele vooruitgang. We hebben wat opties genomen zodat er bijna alles op en aan zit.
Een echte aanrader is xenon verlichting. Was een rust als je in het donker rijdt.

De motor is zeer krachtig, al komt het vermogen wel zeer plots vrij. Bij ongeveer 1500 toeren schiet je ineens vooruit.Met de eertse tank 1/16.8 gereden.Rustig ingereden, maar in duitsland wel 160-170 op de autobaan. Hij draait dan 3000 toeren in de 6e versnelling. Dit is ongeveer 65% van het max toerental. volgens het boekje mag je de eerste 1000km de motor niet meer dan 75% van het max toerental belasten.Daarna langzaam alle versnellingen door laten lopen tot max toerental.

Het interieur ziet er zeer verzorgt en degelijk uit. Alles zit waar het zitten moet en geen onnodige toeters en bellen. De stoelen zitten een stuk beter dan die van de O1. De binnenruimte is echt werelds. Wat een zee aan ruimte. Ook de achterpassagiers hebben veel meer ruimte als bij de O1.

Het enige minpuntje vindt ik dat bij bepaalde snelheden de wielen/banden trillen. Dunlop sport 17’ 225/45. Dit kan overings komen door de breedte en het sportonderstel.

Als er weer wat meer kilometers op de teller staan zal ik me nog eens melden.





Update 14-09-2006,

De auto hebben we nu 5 weken en inmiddels 5200 km ermee gereden. De klacht die meerdere mensen hebben ivm het olie verbruik blijft ons tot nu toe bespaard. Nog geen druppel verbruikt. Bijna alles aan de auto is goed. Enkel de kentekenplaat achter pingelt een beetje als je de klep dichtgooit. Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik verder zal gaan met de long life olie of overstap naar gewone olie. Misschien kan iemand mij advies geven.

PROBLEMEN

Tot op heden geen enkel probleem. Het enige is dat je je moeilijk in kunt houden met zo’n krachtige auto.

14-09-2006,

Kentekenplaat rammelt als de klep wordt dichtgegooid.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.