Skoda Kodiaq 2.0 TDI Greentech 150pk Style (2017)

autoreview

Skoda Kodiaq 2.0 TDI Greentech 150pk Style (2017)

Signalement

UitvoeringKodiaq 2.0 TDI Greentech 150pk Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst14.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een auto!

  • 1.240 km

Vijf en een half jaar heb ik met veel plezier, genoegen en tevredenheid rond gereden in "mijn" Peugeot 508. Met een 1.6 liter diesel, 112Pk halfautomaat ben ik nooit iets tekort gekomen. Met het gehele gezin en volle bepakking naar Italië was geen enkel probleem. Ook in het meer dagelijkse verkeer ben ik altijd keurig bediend. Nooit een storing, nooit een klacht.

Maar als je dan toe bent aan een andere auto en je krijgt de vrijheid van je werkgever dan wil ik toch wel een keer wat anders. Dit keer is het de Kodiaq geworden met de 2.0 liter 150Pk DSG automaat. In de uitvoering Style Business dus enorm compleet. Geen leer, geen glazen dak en geen 4-wiel drive. Om nog een klein beetje binnen de perken te blijven.

Op 24-4 heb ik m mogen afhalen. In de week erna heb ik er 1240 km mee gereden. Wat een genot! Het niet meer hoeven te manipuleren met het gas om te schakelen, de enorm "gladde" DSG, de toch 38Pk méér, de rust en stilte, de eeeeeeenorme ruimte, de vele ondersteunende systemen. Het rijdt geweldig! Daarbij ziet ie er ook nog eens geweldig uit in die kleur: Lava Blue. Slim gekozen velgen (Trinity, niet conform de foto) die goed schoon worden in de wasstraat (al getest) etc. Het is een plaatje.
De stoelen zitten prima, de audio van Canton geeft een fenomenaal geluid, de navigatie is duidelijk, snel en met voice-control te bedienen, de telefoon geeft enorme rust; de andere kant van de lijn ervaart het of je naast hen zit.

Minpunten? Ik heb er één kunnen vinden. Maar dat is eigenlijk gewoon een kwestie van wennen. De Peugeot gaf mij een actieradius van 1.400 km. Nadenken over tanken deed ik pas vanaf 1.200 km. Met de 14 liter kleinere tank van de Kodiaq en het iets hogere verbruik is de actieradius nu 900 km. Nog steeds niet fout, wel even wennen.

Ik ga met veel plezier en vertrouwen de toekomst in met deze auto. Ik zal bij de eerste service-beurt (30.000 km) een update plaatsen.

Nog steeds blij

  • 14.000 km

Inmiddels een kleine 14.000 kilometer gereden. Ik ben nog steeds blij!. Nog bijna dagelijks realiseer ik mij wat een genot het is om met ruim voldoende vermogen, ruim voldoende overzicht op de weg, ruim voldoende ruimte voor voeten en bagage en ruim voldoende ander comfort over de weg te mogen zoeven. Een enkele dag slaat dit iets door en noem ik mezelf gewoon een "patser". En dat terwijl de auto echt geen "patserbak" is.

Er zijn wel een paar kleine dingetjes geweest. Maar als één van de eersten op de weg mag ik nog niet klagen. Temeer aangezien de dealer (Valleigroep Veenendaal) deze zaken voortvarend heeft opgepakt. Wat dan?

1. Met het start en stop systeem aangeschakeld had ik tijdens het bellen bij het weer opstarten, bijvoorbeeld in de file, een enorme verstoring aan de andere kant van de lijn. Bij zakelijk gebruik bel je juist in de file wanneer het systeem zijn werk doet. Erg hinderlijk. Ik vind het uitzetten van het systeem géén optie; daar zit het niet voor in de auto toch? De dealer heeft veel speurwerk verricht tezamen met de importeur. Eerst dachten we aan de brandstofpomp maar uiteindelijk bleek het de alarmering-communicatieunit te zijn. Deze is inmiddels vervangen, probleem verholpen.
2. Iets wat helaas niet verholpen kan/zal worden. Bij bochten naar links (dus óók op rotondes) ontstaat een volgens de dealer mechanisch geluid. Als leek denk ik aan de stuurbekrachtiging maar dat schijnt het niet te zijn. Men is er zeker van dat het veilig is en dat het in een volgend modeljaar verholpen zal worden maar mijn auto......pech! Erg jammer maar ik leer er al aardig mee te leven. Gelukkig heeft de auto voldoende positieve zaken om hier maar overheen te stappen.

14.000 kilometer tevreden mag ik dus wel zeggen. Veel positieve reacties ook van zowel bekenden als onbekenden. Nog met regelmaat krijg ik vragen op parkeerterreinen en zo.

Nog steeds ben ik blij, ik ga met plezier en vertrouwen de komende jaren in.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.