Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Business Edition (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kodiaq 1.5 TSI mHEV Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 7.800 km |
Verbuik na 8000 kilometer
- 8.000 km
Het verbruik is met mijn stevige rijstijl 1 op 15,5. Met de caravan erachter en een gemiddelde snelheid van 95 km/uur is dit 1 op 9.
Nieuwe Skoda Kodiaq Business Line
- 7.800 km
Sinds 13 juni rij ik, leaserijder, in de nieuwe Skoda Kodiaq 1.5 TSi Business Line ter vervanging van mijn Kodiaq uit 2021.
Waarom de Kodiaq?
Ik kan bij mij werkgever kiezen uit verschillende modellen. De Q3, Tiguan, Superb Combi en A4 limousine.
Omdat ik een hoge zit wil en met het gezin ook op vakantie ga bleven de Tiguan en de Kodiaq over. De Q3 is gewoonweg te klein
Het prijsverschil en de rijkere uitrusting tov de Tiguan gaven de doorslag. De Tiguan is in de Businessline gewoon 8k duurder wat fiscaal lekker doortikt.
Comfort:
De Kodiaq heeft enorme stappen voorwaarts gemaakt tov de eerste generatie.
De algehele afwerking is mooier en rijker. Met name de stof op het dashboard en het grote multimedia scherm geven hem een chique uitstralking.
Daarnaast hebben ze de bedieningshendel van de automaat rechts van het stuur geplaatst waardoor er heel veel ruimte in de middentunnel is.
Waar ik dacht dit enorm wennen zal zijn voelt het heel natuurlijk en de hendel werkt erg prettig.
De auto is tijdens het rijden veel stiller en rustiger. De mechanische geluiden en dat van schokbrekers wat ik in eerste generatie storend vond is helemaal verdwenen.
Ook de 7-traps DSG doet zijn werk soepeler en denkt sneller. Zal misschien ook de mild hybrid zijn die hem ondersteund?
De digitale cockpit en multimedia scherm werken snel en doeltreffend. Ook Laura de spraakassistent is gegroeid en begrijpt de commando's nu moeiteloos.
Prestaties:
In de verschillende testen wordt de motor ter discussie gesteld dat dit allemaal erg minimaal is. Als het vergelijkt met de plug-inn hybride zal die minder vermogen hebben maar ik ervaar dat totaal niet.
Met een caravan van 1200 kg en vier man met bagage aan boord van de auto zijn we probleemloos de Alpen over gegaan. De auto en de automaat deden hun werk in alle rust. De auto had geen moeite en zakte in de bergen ook niet terug in snelheid. De DSG heeft maar enkele keren terug geschakeld naar de 5de versnelling.
Al met al is motor icm met de DSG meer dan toereikend!!
Betrouwbaarheid:
Dat zal de komende maanden/jaren moeten blijken maar ook met mijn voirge Kodiaq zijn er geen gekke dingen voorgevallen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Kodiaq 1.5 TSI PHEV Business Edition 204PK DSG Pano-Schuifdak, Adaptieve Cruise Controle, Side Assist, Virtual Pedal, Memorystoel, Winterpakket, Keyless, Achteruitrijcamera, Trekhaak, 19" LM Velgen
- 2025
- 1.058 km

Skoda Kodiaq 1.5 TSI MHEV Business Edition 7p.
- 2024
- 3.267 km

Skoda Kodiaq 1.5 TSI MHEV Sportline Business 7p 150PK DSG Matrix led, trekhaak, verwarmbare voorruit, panoramadak, elektrische voorstoelen, keyless, derde zitrij, 20" lichtmetaal
- 2025
- 1.035 km