Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Business Edition (2024)

autoreview

Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV Business Edition (2024)

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI mHEV Business Edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst7.800 km
Lezerswaardering: 76%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verbuik na 8000 kilometer

  • 8.000 km

Het verbruik is met mijn stevige rijstijl 1 op 15,5. Met de caravan erachter en een gemiddelde snelheid van 95 km/uur is dit 1 op 9.

Nieuwe Skoda Kodiaq Business Line

  • 7.800 km

Sinds 13 juni rij ik, leaserijder, in de nieuwe Skoda Kodiaq 1.5 TSi Business Line ter vervanging van mijn Kodiaq uit 2021.

Waarom de Kodiaq?
Ik kan bij mij werkgever kiezen uit verschillende modellen. De Q3, Tiguan, Superb Combi en A4 limousine.

Omdat ik een hoge zit wil en met het gezin ook op vakantie ga bleven de Tiguan en de Kodiaq over. De Q3 is gewoonweg te klein
Het prijsverschil en de rijkere uitrusting tov de Tiguan gaven de doorslag. De Tiguan is in de Businessline gewoon 8k duurder wat fiscaal lekker doortikt.

Comfort:
De Kodiaq heeft enorme stappen voorwaarts gemaakt tov de eerste generatie.
De algehele afwerking is mooier en rijker. Met name de stof op het dashboard en het grote multimedia scherm geven hem een chique uitstralking.

Daarnaast hebben ze de bedieningshendel van de automaat rechts van het stuur geplaatst waardoor er heel veel ruimte in de middentunnel is.
Waar ik dacht dit enorm wennen zal zijn voelt het heel natuurlijk en de hendel werkt erg prettig.

De auto is tijdens het rijden veel stiller en rustiger. De mechanische geluiden en dat van schokbrekers wat ik in eerste generatie storend vond is helemaal verdwenen.
Ook de 7-traps DSG doet zijn werk soepeler en denkt sneller. Zal misschien ook de mild hybrid zijn die hem ondersteund?

De digitale cockpit en multimedia scherm werken snel en doeltreffend. Ook Laura de spraakassistent is gegroeid en begrijpt de commando's nu moeiteloos.

Prestaties:
In de verschillende testen wordt de motor ter discussie gesteld dat dit allemaal erg minimaal is. Als het vergelijkt met de plug-inn hybride zal die minder vermogen hebben maar ik ervaar dat totaal niet.

Met een caravan van 1200 kg en vier man met bagage aan boord van de auto zijn we probleemloos de Alpen over gegaan. De auto en de automaat deden hun werk in alle rust. De auto had geen moeite en zakte in de bergen ook niet terug in snelheid. De DSG heeft maar enkele keren terug geschakeld naar de 5de versnelling.

Al met al is motor icm met de DSG meer dan toereikend!!

Betrouwbaarheid:
Dat zal de komende maanden/jaren moeten blijken maar ook met mijn voirge Kodiaq zijn er geen gekke dingen voorgevallen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum