Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business (2025) #5

autoreview

Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business (2025)

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste indrukken

  • 2.000 km

Hierbij de eerste indrukken over mijn Kodiaq Sportline PHEV. Ik heb er nu zo'n 2.000 km mee gereden, veel binnendoor en af en toe snelweg kilometers.

Komende van een Passat 2020 variant R-Line wat ik een geweldige auto vond (ondanks alle veiligheidssystemen). Nu dan Kodiaq Sportline PHEV.

Ik heb de volgende opties besteld:

DCC
Panorama dak
winterpakket

Tot nu toe bevalt de auto geweldig, heerlijk ruim, comfortabel rijden en dat hoge zitten is ook heel erg lekker!

Qua drijflijn ben ik ook tevreden, 120 km electrisch rijden en op de snelweg in de hybride stand zat power om vlot in te halen. Ik heb ooit een Passat GTE gehad en dat vond ik dan zelf nog fijner rijden omdat je dan bij het indrukken van de GTE knop altijd maximale power had maar goed.. dit is stukken zuiniger heb ik al gemerkt zo eerlijk moet ik ook zijn.

Ik heb veel gelezen over de problemen met de veiligheidssystemen maar ik merk geen gekke zaken. Ik vind ze eigenlijk fijner werken als in mijn vorige Passat. Moet ik er wel bijzeggen dat ik lane assist meestal uitzet omdat ik dat gruwelijk irritant vind.

DCC is erg fijn. Binnendoor rijd ik meestal op de normale standaard stand maar op de snelweg vind ik het fijner als die iets stugger geveerd staat, zeker als de snelheden wat hoger liggen. Geen spijt van dus!

Nog weinig ervaringen verder dus ik meld me weer over een paar maanden.


eerste 6000 kilometers

  • 6.000 km

De eerste 6.000 kilometers zitten er op. Wat is me opgevallen de afgelopen weken.

Zeer comfortabele kilometervreter met uitstekende stoelen.
De ruimte in de auto qua zitten voor en achter is geweldig.
Snelladen beviel me uitstekend tijdens boodschappen doen in het buitenland, in een half uur naar 80%
Het stuur is wat mij betreft te dun.. mijn vorige auto's hadden een wat dikker stuur wat voor mij prettiger is.
De drijflijn kan een lager toerental aan op de snelweg. (of een extra versnelling) hij maakt nu best wat toeren bij 130 km/h
De auto kraakt over drempels... daar moet ik even induiken wat dit nu is.. zijn het de deurrubbers of iets anders?
Geen gekoeld dashboard kastje, dat is jammer!
Enorme lichtopbrengst van de koplampen tijdens grootlicht en dimlicht
Ik heb gemerkt dat als je in S rijd op de snelweg en je hebt ingesteld dat het batterijniveau moet worden vastgehouden dat de auto probeert de batterij op te laden en te houden tot boven dat percentage (ongeveer 8 procent).

Verder heb ik geen gekke dingen gehad, ik heb alle rij omstandigheden wel gehad afgelopen maand van stortregens tot 43 graden, van snelweg tot stadsverkeer en ben ik heel blij met deze fijne gezinsauto.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Kodiaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.