Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business (2025) #4

autoreview

Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business (2025)

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Skoda Kodiaq PHEV Sportline

  • 500 km

Mijn contract van mijn huidige Skoda Octavia Combi bij de leasemaatschappij eindigde daarmee was het tijd om weer een nieuwe auto uit te zoeken.

De eisen aan de nieuwe auto waren simpel hij moest minimaal net zo ruim zijn als mijn huidige Octavia.
Met mijn leasebudget bleven de volgende auto’s over : Tesla Model Y, Skoda Kodiaq, Kia Sorento. Tesla is het niet geworden aangezien het continue moeten stekkeren tijdens de vakantie ritten + geen laadpaal bij huis. Daarnaast was het bijtellingsverschil met de Skoda niet noemenswaardig meer om een elektrische auto te kiezen. Sorento werd uiteindelijk voor mij te duur met de versie welke ik had willen kiezen.

Skoda opgehaald en direct mee op vakantie geweest binnen nederland. Eerste wat mij opvalt is dat ondanks de dubbele beglazing ik de rijwind nog best wel aanwezig vindt ik de auto. Het is wel beduidend beter dan in mijn vorige Skoda Octavia kwa rijgeluid. Toch had ik meer verwacht van de extra isolatie en dubbelebeglazing van de auto zowel voor als achter.
De auto had bij oplevering geen volle accu en tijdens mijn vakantie ook niet geladen aangezien ik nog geen laadpas had gekregen. Je merkt wel bij flink doorrijden dat de auto een hoop gewicht moet slepen en dat is dan ook te zien in het verbruik op de snelweg. 1 op 12 is geen uitzondering bij snelheid 130/140. Ik zal mijn verbruik richting Oostenrijk updaten. Ik verwacht ook hier een hoog verbruik wanneer ik rond de 150/160 rij in duitsland op stukken waar dit mag.
Ik probeer in NL zoveel mogelijk te laden dit rijdt toch het meest prettig zonder dat de verbrandingsmotor hoeft aan te slaan. Voor al mijn korte ritjes kan ik rond de 80 km rijden op een volle accu.
De auto stuurt goed en de vering is voor mij prima. Ik verwacht ook geen sportwagen en gebruik de auto vooral als gezinswagen.
Afwerking van de auto is heel netjes maar dat was bij mijn vorige Octavia ook al prima (businessline + uitvoering). De sportstoelen zijn een stuk beter dan in mijn vorige auto en bieden veel zijdelingse steun.
Multimedia systeem is echt een voorruitgang met wat ik gewendt was. Snel systeem en doordacht met handige sneltoetsen. De app werkt ook prettig voor het laden alleen belachelijk dat dit voor 3 jaar is en daarna niet meer beschikbaar gratis beschikbaar is. Dat jaartje koop ik wel bij want het is wel handig om te zien of je accu vol is tijdens het laden.
Voorlopig nog geen mankementen wat ik toch wel lees op het skoda forum. Ik zal mijn review bijwerken zodra er meer KM zijn gemaakt. Mocht je vragen hebben over de auto hoor ik het graag. Dat heeft mij ook geholpen tijdens de keuze.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.