Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business (2025) #4
autoreview

Signalement
Uitvoering | Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Sportline Business |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 500 km |
KM-stand laatst | 500 km |
Skoda Kodiaq PHEV Sportline
- 500 km
Mijn contract van mijn huidige Skoda Octavia Combi bij de leasemaatschappij eindigde daarmee was het tijd om weer een nieuwe auto uit te zoeken.
De eisen aan de nieuwe auto waren simpel hij moest minimaal net zo ruim zijn als mijn huidige Octavia.
Met mijn leasebudget bleven de volgende auto’s over : Tesla Model Y, Skoda Kodiaq, Kia Sorento. Tesla is het niet geworden aangezien het continue moeten stekkeren tijdens de vakantie ritten + geen laadpaal bij huis. Daarnaast was het bijtellingsverschil met de Skoda niet noemenswaardig meer om een elektrische auto te kiezen. Sorento werd uiteindelijk voor mij te duur met de versie welke ik had willen kiezen.
Skoda opgehaald en direct mee op vakantie geweest binnen nederland. Eerste wat mij opvalt is dat ondanks de dubbele beglazing ik de rijwind nog best wel aanwezig vindt ik de auto. Het is wel beduidend beter dan in mijn vorige Skoda Octavia kwa rijgeluid. Toch had ik meer verwacht van de extra isolatie en dubbelebeglazing van de auto zowel voor als achter.
De auto had bij oplevering geen volle accu en tijdens mijn vakantie ook niet geladen aangezien ik nog geen laadpas had gekregen. Je merkt wel bij flink doorrijden dat de auto een hoop gewicht moet slepen en dat is dan ook te zien in het verbruik op de snelweg. 1 op 12 is geen uitzondering bij snelheid 130/140. Ik zal mijn verbruik richting Oostenrijk updaten. Ik verwacht ook hier een hoog verbruik wanneer ik rond de 150/160 rij in duitsland op stukken waar dit mag.
Ik probeer in NL zoveel mogelijk te laden dit rijdt toch het meest prettig zonder dat de verbrandingsmotor hoeft aan te slaan. Voor al mijn korte ritjes kan ik rond de 80 km rijden op een volle accu.
De auto stuurt goed en de vering is voor mij prima. Ik verwacht ook geen sportwagen en gebruik de auto vooral als gezinswagen.
Afwerking van de auto is heel netjes maar dat was bij mijn vorige Octavia ook al prima (businessline + uitvoering). De sportstoelen zijn een stuk beter dan in mijn vorige auto en bieden veel zijdelingse steun.
Multimedia systeem is echt een voorruitgang met wat ik gewendt was. Snel systeem en doordacht met handige sneltoetsen. De app werkt ook prettig voor het laden alleen belachelijk dat dit voor 3 jaar is en daarna niet meer beschikbaar gratis beschikbaar is. Dat jaartje koop ik wel bij want het is wel handig om te zien of je accu vol is tijdens het laden.
Voorlopig nog geen mankementen wat ik toch wel lees op het skoda forum. Ik zal mijn review bijwerken zodra er meer KM zijn gemaakt. Mocht je vragen hebben over de auto hoor ik het graag. Dat heeft mij ook geholpen tijdens de keuze.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Kodiaq Sportline Business PHEV 1.5 TSI 204 pk 6 versn. DSG | Comfort Pakket | Panoramadak | Dynamic Chassis Control | Verwarmbare voorruit | Winter pakket
- 2025
- 10 km

Skoda Kodiaq Business Edition m-HEV 1.5 TSI 150 pk 7 versn. DSG | Akoestisch Pakket | Comfort Pakket | Dynamic Chassis Control | Winter Pakket | Parkeer pakket | 18 inch lichtmetalen velgen | Ligh & View
- 2025
- 10 km

Skoda Kodiaq 1.5 TSI MHEV Business Edition 7p. 150PK DSG matrix led, trekhaak, adaptive cruise, side assist, schuif-kanteldak, stuur-stoelverwarming, achteruitrijcamera, alarm, keyless, 19" lichtmetaal
- 2025
- 1.066 km
Lezersreacties (0)
Reageren