Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition (2025)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Golden moments
- 1.000 km
Maandag de 17e maart mijn nieuwe lease werk beer opgehaald bij de Dealer Huiskes Kokkeler in Doetinchem.
Bedankt Mark voor de correcte afwikkeling!
App installeren ging wat lastig. Telefoon S21 had er wat moeite mee in de showroom. Thuis nog even rustig bekeken en de oude skoda,s maar eens verwijderd. Daarna ging het prima. Hopelijk blijft Skoda en app door ontwikkelen, mijn ervaring met deze is dat ze meestal niet zo goed werken. Bij mijn vorige Kodiaq heeft het een jaar gewerkt en daarna was het drama.
Maar nu de auto zelf:
- Comfort = cijfer 9
- Prestaties met volle accu = cijfer 9
- Prestaties met lege accu = cijfer 7,5
- Betrouwbaarheid na 1000km cijfer = 10 (onzin natuurlijk)
- Kosten na 1000km = 95 euro brandstof en 1x 25% lading (gratis bij een klant)
Mijn persoonlijke ervaring:
Zeer stille en erg ruime reisgenoot met een kleinere kofferbak dan de vorige Kodiaq. Had gehoopt op een wat ruimere bak.
2 ritjes Groningen hebben mij een fijne reis geleverd. Stoelen zijn zetels geworden. De auto is binnen breder dan de vorige. Alles werkt correct. Menu structuur van info centrum was ff spitten, maar alles naar wens ingesteld.
Ga nu maar eens genieten. Afspraak gemaakt in July 2025 voor de 30.000km beurt. Alles Kump Goed.
Na 2 weken rijden
- 3.100 km
Nu bijna 2 weken gebruik, toch een aantal kantekeningen.
Auto is zuinig zonder elektrische lading gemiddelde op 18,5km per liter.
Met elektrische lading gemiddeld 25km per liter.
Alleen elektrisch kom ik ongeveer bij 100% lading 100km ver.
Info systeem is soms wat omslachtig om bij de juiste keuze te komen. Vooral als je media gebruikt via een usb stick is het soms zoeken naar muziek.
Ook de skoda navigatie lijkt niet up to date. Snelheid in Nederland max 100km/uur? Groningen julianaplein snapt hij ook niet helemaal.
De stoelen zitten echt veel comfortabeler dan de sportline die ik had. Geen rugklachten, maar wel wat zit klachten.
Wennen dus. Maar komt vast goed.
Maar wat een rust aan boord van deze bronskleurige beer. Veel stiller dan de vorige kodiaq.
.
2 maanden in gebruik
- 15.000 km
Nu 2 maanden en 15000km verder kan ik alleen maar concluderen dat deze Kodiaq ook weer een knuffelbeer is in plaats van een groot roofdier. De kleur is de enige overeenkomst al krijg hierover verschillende feedback.
Gemiddeld verbruik hybride is rond 1 op 27. Gemiddeld verbruik alleen benzine is 1 op 17. Daar mijn tankpas even defect was moest ik 10 dagen op alleen benzine rijden. Dus het benzine verbruik is reëel.
Wel vind ik de motor rauw lopen. Maakt een ander geluid dan de vorige 1.5 die in de vorige Kodiaq lag.
Dan de het scherm in combinatie met Andriod Auto. Soms geen grote vrienden. Draadloos of bedraad. Soms geen connectie met de Smart Link. Reset is de enige optie.
Dakdragers bestelt voor de zomervakantie.
Voor deze vakantie de 30k beurt ingepland. Dan weer een nieuwe update.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.