Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition (2024) #6

autoreview

Skoda Kodiaq
Skoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst38.499 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een prima eerste jaar

  • 38.300 km

Na 5 jaar een MB GLB 200 te hebben gereden, overgestapt naar een Skoda Kodiaq PHEV. Bij collega's, vrienden en kennissen was de reactie nagenoeg unaniem: je bent niet goed wijs. Nu klopt dat in het algemeen wel, maar in dit geval niet. Wat een een prima keuze.
Een buitengewoon comfortabele auto, met een prima rijgedrag. Na een jaar bijna 40.000 km op de teller. De eerste maanden flink moeten wennen aan alle ondersteunende systemen. In die periode enkele keren de neiging gehad om de meeste uit te zetten. Na een jaar zijn er maar 2 die ik elke dag uitzet: waarschuwing overschrijding maximum snelheid 😊 en laden tot 80%. De 1e spreekt waarschijnlijk voor zich. De 2e behoeft misschien enige toelichting. Het praktische 100 % elektrische bereik is 's winters ~100km en's zomers ~110km. Als op zo'n bereik 20% inlevert is dat voor lokale ritjes voor mij te veel. De eerste 40.00km een verbruik van 3,9 l/100km en 9,2kWh/100km. Probeer zoveel mogelijk (thuis) laden om of electrisch of hybride te rijden. Dat vind ik het prettigst rijden. 100% benzine vind ik niet ideaal: de auto is dan wat 'sloom'.
Eerlijk is eerlijk: met name de software levert af en toe wat ergernissen. Nooit stilgestaan. Maar wel meerdere keren spontane uitval van rij ondersteunende systemen gehad, die spontaan tijdens het rijden weer terugkomen. Meerdere keren uitval van Carplay gehad agv 'geen wifi'. Dat herstelt zich niet tijdens het rijden. Pas na een uurtje compleet uitgeschakeld te zijn, is het probleem spontaan opgelost.
Zoals aangegeven: geen spijt dat ik de MB heb ingeleverd voor een Skoda. Voor de MB vijf jaar een BMW X3 gereden. Die kwam een heel eind in de buurt. Maar ik denk dat ik met plezier nog een jaar of vier met Skoda rij.

Update: brandstof kosten 2025

  • 38.499 km

Ik zal rond de jaarwisseling mijn brandstofkosten (benzine en elektriciteit) over 2025 delen. Weet iemand of je kunt zien hoeveel kilometer je hybride, 100% benzine en 100% elektrisch hebt gereden? Ik heb het in de Skoda Connect app vooralsnog niet gevonden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.