Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition (2024) #4

autoreview

Skoda Kodiaq
Skoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq First EditionSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI iV PHEV Business Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst12.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na een half jaar

  • 12.000 km

vanmorgen ontdekt dat je de afstand die de auto van de voorligger houdt kunt regelen én dat de ingestelde waarde niet automatisch terugspringt. Sommige instellingen doen dat wel, zoals de regelknop tussen stug en deinend veren. Ook nog niet uitgevonden hoe de app kan worden ingesteld, hoe de updates die steeds worden aangekondigd geïnstalleerd kunnen worden en hoe de parkeerpiepjes wat zachter kunnen worden gezet.
Wat ook nog niet is gelukt: de parkeermanoeuvre thuis programmeren, dat had ik juist besteld omdat het hier lastig achteruit tussen de begroeiing rijden is, vooral in het donker.
De ingebouwde gebruiksaanwijzing is niet prettig, ik had die liever ergens downloadbaar gehad, en dan zo dat je niet allerlei submenuutjes in moet waar wat je zoekt dan net niet is te vinden.
Nog een puntje, het niet helemaal begrijpelijke gedrag van de cruise-control, die soms opeens op een snelheidsbeperking lijkt te reageren en dan flink op de rem gaat.
Nou wat positiefs: de auto is redelijk stil, ook als de benzinemotor wordt ingeschakeld, heel ruim, de stoelen zitten goed en het verbruik valt mee. Op een tweebaansweg waar je niet inhaalt is de adaptieve cruise-control bijzonder comfortabel, houdt ook vanzelf in als er een rotonde, of scherpere bocht komt.
Ook fijn: het geheugen voor de stoel- en spiegelinstellingen en de grootlichtautomaat, hoewel ik soms betwijfel of de tegenligger echt niet verblind wordt.
De afwerking is een fractie minder dan die van de Audi die ik hiervoor had, beetje scherpe randjes aan sommige hendels, maar niet dat het eruit ziet of het gauw kapot gaat.
We beperken de snelheid op de meter tot max +6% op de limiet, ook in Duitsland niet boven de 140 geweest. Verbruik daar over 750 km 0 Kw en 6,3 l benzine per 100 km.
Lokaal verkeer: 93 km 0 benzine en 17,4 Kw per 100 km. Langere periode van bijna 4914 km: 5,0 l benzine en 4,8 Kw per 100 km. Cijfers van de boordcomputer.
Thuis opladen met zonnestroom, via een adapter, beter dan benzine tanken, want al een paar keer meegemaakt dat het vulpistool meteen weer afsloeg terwijl de tank nog goeddeels leeg was.


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.