Skoda Kodiaq 1.5 TSI Greentech ACT Business Edition (2020)

autoreview

Skoda Kodiaq 1.5 TSI Greentech ACT Business Edition (2020)

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI Greentech ACT Business Edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een Topper

  • 51.000 km

14 juli 2020 de auto opgehaald bij de Skoda dealer in Doetinchem. Mijn vorige auto een VW Touran moest ik bij 220000km laten staan van de leasemaatschappij. Bij het onderhoud waren de kosten te hoog, waardoor reparatie niet meer mocht worden uitgevoerd.
- distributie riem
- remschijven
- dsg check i.v.m. slijtage delen in de olie

Tijdelijk een VW passat gereden, wat een kleine auto t.o.v. de Touran. zelfde platform en wielbasis maar geen ruimte, Kofferbak en achterbank te krap voor 5 volwassenen. De instap te laag en ik zit met mij 188 bijna met mijn hoofd tegen het plafond. De Touran was destijds ook goedkoper.

Maar goed nu de Skoda Kodiaq:

Beste skoda die ik ooit gereden heb. Werkelijk waar een TOP auto.
Extra opties: Kleur Buissines Grey, sunset en comfort pakket.
Ik rij per maand nu ongeveer 7000km Geen hotelovernachtingen meer door het virus. Nu 51000km gereden.
Verbruik 1 op 15. Geen manco,s. Geen klachten. NIETS. Ruime comfortabele auto. 5 zitter. Kwaliteit op punten beter dan de VW. En dat voor 40000 euro.
De "zachte delen kunstof" zitten bij skoda ook op plaatsen waar VW het voor gezien houdt.

Kofferbak zit altijd vol met een gewicht van ongeveer 130 kg aan materiaal. Geen hulpveren nodig. Volle bepakking met 5 volwassen en een kofferbak vol dakkoffer een aanhangsel op de trekhaak...Ja dan heeft hij het wat zwaarder maar geen reden dat diesel dit beter doet qua trekkracht. Hiervoor de 1,6TDI gereden (mag niet meer dieselen) dus ervaring genoeg.
Fijne soepele motor.
De ACC met lane assist en DSG werkt prima. Ook in de file ideaal.

Kort om: Waar voor je geld..Nu kost hij omgerekend 41300 nieuw. Ja de CO2 nekt hem een beetje

DSG perikelen

  • 65.000 km

Bij de onderhoudsbeurt aangegeven dat de bak wat vreemd schakeld. Bij startstop en automatische handrem moet de auto denken wat hij moet doen...met gevolg dat hij wat hortend en stotend soms weg rijdt. Gebeurt niet veel gelukkig. Je kan er prima meer rijden
De DSG is gereset....hielp niks. Komt nu een nieuwe DSG computer in.
Wordt vervolgd.
Verder geen problemen aangetroffen bij de beurt. Oja, nieuwe ruitenwisser bladen.

Automatisch handrem..geen DSG problemen

  • 77.500 km

Het probleem lijkt niet de DSG bak te zijn maar de automatische handrem die niet op tijd losraakt. Oorzaak..de dsg computer. Deze is helaas nog niet vervangen..ivm chip problemen.
Nu 77500 km gereden elke 10000km een 0.5 liter olie bijvullen.
Probleem wordt als het goed is de 10e juni opgelost.
Verder is de skodiaq een topper. Geen vorige was zo comfortabel reisgezelschap als deze. Wat een ruimte wat een rust. Gemiddeld 1 op 16. Elke dag genieten ondanks de voor mij kleine gebreken.

Op naar de 100000 km

  • 98.500 km

Even een update: Bij de 90000km beurt is de computer van de DSG bak vervangen. Auto rijdt nu een beter. Geen geplak meer van de remmen door te laat los laten vanuit stilstand.

Vakantie rit uitgevoerd naar het hoge noorden.
Nu bij lange ritten een gemiddelde van 1 op 17. Auto is nu bijna 14 maanden. De ton zal de komende week op de teller komen. De hoge zit bevalt echt goed. Geen rugklachten.

Moet nog zeker een jaar rijden met deze beer..en dat is geen straf.

Wat een goeie auto!

  • 180.000 km

Die SKodiaq, wat een goede auto. Ik heb al veel skoda,s gereden maar dit is wel de beste.
Nu naar 2 jaar en 180.000km kan ik die conclusie toch wel trekken. Een supercomfortabele reisgenoot.
En ja hij sputtert soms wat uit zijn verwarming....een rateltje die ze bij de 180.000km beurt hebben opgelost.
Kwalitatief is het een topper. Goede afwerking, geen krakende delen, geen slijtage op bekleding. Geen storingen waardoor de auto tussendoor naar de garage moest.
Helaas is de zoektocht naar een nieuwe leaseauto alweer begonnen. En wat is het allemaal duur geworden.
Ben nu met een import auto bezig wat scheelt in de fiscale waarde. Nieuw is niet te leveren op korte termijn. Leasemaatschappij & werkgever geven aan dat 210.000km toch echt wel de max is.
Opties:
Superb, maar das een lagere zit en misschien weer rugklachten. Rijdt wel top.
Kodiaq, duur geworden tot wel 5000euro in 2 jaar! Wel goede revieuws!
Karoq of Ateca of Tiguan Ook duur of zelfs veels te duur.
Octavia..mooi maar ook lage zit.
Seat Tarraco, bijna alleen maar 7 zits te krijgen en ik vindt hem niet zo mooi.
Nog maar ff doorrijden lekker op vakantie en dan maar verder kijken. Geen probleem want beter dan dit krijg ik het denk ik niet...toch?

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Kodiaq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens