Skoda Kodiaq 1.5 TSI Greentech ACT Ambition (2019)

autoreview

Skoda Kodiaq
Skoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda KodiaqSkoda Kodiaq

Signalement

UitvoeringKodiaq 1.5 TSI Greentech ACT Ambition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf54.000 km
KM-stand laatst58.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfort, ruimte en gemak!

  • 58.000 km

In oktober onze Vito verkocht en op zoek naar een gezinsauto met ruimte. Een paar ritjes gemaakt in grote stations, tot we in de Kodiaq stapten. Metéén verkocht! Wat een comfort, wat volwassen rijden en een keurig afgewerkte auto met mooie opties. Van de eerste eigenaar gekocht met een bescheiden kilometerstand en met een schuif- kanteldak dat van voor naar achter over het dak loopt. Aanrader! Verder is het de op één na kaalste uitvoering, maar hier kom je echt niet tekort. Verschuifbare achterbank, paraplu’s in de deuren a la Rolls Royce en alles wat je mag verwachten zit erop. Behalve… Een achteruitrijcamera. Alleen piepers op een auto van dit formaat is wel even wennen. Inmiddels weet ik niet beter, maar duurde wel even. Stoelen zitten goed en het comfort op de snelweg is écht top. Zelden zo fijn gereden. Wat een rust.

Motorisch hebben we de 1.5 met 150pk en cilinder-uitschakeling. Als je rustig rijdt in een bepaald toerenbereik, dan schakelt de motor twee van de vier cilinders uit om brandstof te besparen. Vooral op de rondweg in de stad en op 80km wegen merk je dat ie in deze stand draait. De eerste keer denk je wel, wat bromt die auto raar. Denk aan de Fiat 500, die ratelt ook op twee cilinders. Hier hoor je het niet, maar voel je het heel zachtjes op de achtergrond. Niet storend en het is voor het milieu, dus prima. De verbruikskosten van de Kodiaq zijn wat je ervan mag verwachten voor een forse auto als deze. In de stad lust ie 1 op 12, maar op de snelweg is 1 op 16 ook makkelijk haalbaar. Nu 4000km gereden en de auto heeft tussentijds een software-update gehad bij de garage. Bij koud weer was de motor te krap afgesteld. Iets wat na de update merkbaar beter was, door een hoger stationair toerental bij de koude start. De koppeling en versnellingsbak werken niet heel lekker samen. Spartaans wisselen van verzet met een beetje weerstand en de koppeling schudt af en toe bij koud weer en lage toeren. Niet iets waar ik me zorgen om maak, wel iets waar Skoda een puntje op de i heeft gemist. Dit is het enige nadeel van de auto, want als reisauto is er geen betere in mijn ogen. Ga alleen voor een DSG is mijn advies. Blij met onze aankooo, update volgt na de zomervakantie met caravan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.