Skoda Fabia Combi (2010)

autoreview

Signalement

UitvoeringFabia Combi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst750 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de nieuwe Skoda Fabia 1.2 tdi greenline is besteld

Het leek me leuk om tijdig te beginnen met de blog over de nieuwe Fabia met 14% bijtelling. Vooral omdat de aankoop ervan zonder proefrit is gegaan. de auto staat nl. nog niet in de showroom. Het zal u duidelijk zijn dat dit een zuiver rationele beslissing is geweest.

Begin 2010 bleek dat ik dit jaar minimaal 4 maanden in het buitenland zou zitten en dit was voor mij reden om afstand te doen van mijn Q7 3 liter diesel. Waar ik nu woon heb ik een redelijke huurauto. de Q7 was een heerlijk auto maar erg duur in gebruik. De proefballonnetjes over de km-heffing die er heus wel komt gaven mij het idee dat straks juist ik superveel moet gaan betalen als de meeste mensen er niet op achteruit zullen gaan. Omdat ik sowieso al bakken belasting betaal en behalve hypotheekrenteaftrek nergens recht op heb, bak ik de fiscus deze poets.

Ik koop een 5-deurs stationauto zonder BPM, betaal geen wegenbelasting meer en rijd 1 op 29 met diesel. Ik heb alle opties genomen die er te krijgen zijn en ben net onder de 19 mille klaar. Dat is bijna een ton minder dan de Audi kostte. En ik kom heus wel weer van a naar b. Ik ben heel benieuwd en laat u mijn ervaringen weten als de auto binnen is.

Fijne auto

  • 750 km

Ik heb de auto nu vier weken en vrij weinig gereden. Voornamelijk lokale ritjes. Na de eerste keer tanken bleek dat ook in het verbruik; 1 op 18,5 volgens de boordcomputer en 1 op 17,8 in werkelijkheid. Dat zal nog wel beter worden als ik wat vaker zakelijk op pad ga want het ene snelwegritje (Alkmaar - Zoetermeer retour) leverde een verbuik op van 1 op 24,5 waarbij ik zoveel mogelijk de cruise control heb gebruikt. Positief is het comfort; airco en kachel werken naar behoren, ruimte is geen probleem, navigatie werkt intuitief. De hard opgepompte bandjes maken wel dat klinkerstraatjes veel gestuiter veroorzaken. Op de grote weg merk je er niets van. De dealer zegt dat 2,4 hard genoeg is. (Af fabriek is dat 2,9) Verder af en toe ruzie met de rechterarmsteun die het gebruik van de handrem in de weg zit.
Ach, als het daarbij blijft...
Vandaag kwam een blauwe envelop van de fiscus. Ik mag mijn MRB voortaan ook automatish laten afschrijven. Welke MRB? Haha.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.