AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Seat Ibiza 1.9 SDi Reference (2004)

autoreview

Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza - interieur
Seat Ibiza - interieur

Signalement

UitvoeringIbiza 1.9 SDi Reference
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Tsja een SDI, wat moet dat worden? 64pk en >1000kg is nou niet echt een ideale combinatie lijkt het zo.
Na 50000 kilometer binnen een jaar blijkt het toch wel mee te vallen. Natuurlijk rijdt een TDI lekkerder, sneller en zuiniger maar als het lease-budget niet verder rijkt en er auto van het VAG-concern gekozen moet worden dan is een Ibiza SDI een fijne auto.

Ik heb gekozen voor een Ibiza met Spirit pakket (15’ lichtmetaal, Climatronic en sportstoelen) in de kleur Magic Zwart. Verder door de dealer een cruisecontrol laten monteren. Dit is wel standaard op de Stylance en Sport maar bij de Reference staat hij niet in de optielijst. Als cruisecontrol niet mogelijk was geweest had ik gekozen voor een Skoda Fabia waar dit deel uitmaakt van de standaard uitrusting. Met zoveel snelweg kilometers (32000/jaar) is cruisecontrol m.i. een must en geen leuke optie.

Tot nu toe bevalt de auto prima. Door de standaard hoogte- en diepteverstelling van het stuur kun je een prettige zithouding instellen. Lange ritten zijn goed vol te houden. De motor vind ik erg stil. De standaard gemonteerde Pirelli P6"s overstemden het motorgeluid. Met de nu gemonteerde Continental banden is het algehele geluidsniveau lager geworden. Cruisecontrol en volautomatische airconditioning zijn voor mij zaken geworden die ik nooit meer zou willen missen in een auto.
In de praktijk blijkt dat een SDI in Nederland meer dan voldoende. Alleen bij het invoegen op de snelheid mis je de extra power die een TDI wel levert.

Als het budget het toe zou laten zou ik vanzelfsprekend voor een TDI kiezen maar binnen de gestelde voorwaarden heb ik inmiddels al bijna een jaar heel veel plezier van mijn Seat Ibiza.

PROBLEMEN

Zijknipperlichten vervangen ivm condens (garantie)
Voorbanden vervangen na 45000 kilometer.
Verder regulier onderhoud.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren