Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)

autoreview

Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)
Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style (2023)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.0 EcoTSI 95pk Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst52.000 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Klasse kleiner bevalt

  • 4.500 km

Mijn laatste twee auto's waren een Ford Focus Wagon diesel (2x 5 jaar met veel plezier in gereden).
Was toch een drempel om over te stappen naar een kleinere auto.

Reden voor kleinere auto. Het budget is minder gestegen dan de prijs van de auto's en ik heb eerder
45K in een jaar gereden maar verwacht nu rond de 15K per jaar te rijden ivm thuiswerken.

Reden voor de Seat Ibiza. Heb gereden in een Peugeot 208-e en Fiesta. Beiden vond ik ze te klein op de achterbank en in de kofferruimte.
De Polo was een stuk duurder. De Clio vind ik mooi maar die leek ook kleiner op de achterbank en het merk trekt mij op de een of andere manier minder. Bovendien komt er een Facelift aan dus rijd ik snel in het oudere model.

Waarom benzine?
Ik vond de Peugeot 208-e te klein en daarnaast betrof het toen het model met 136pk (en bijbehorende bereik).
Daarnaast zag ik het plaatsen van een laadpaal en het daarbij komende extra (afkoop) contract niet zitten.
Andere elektrische auto's waren boven het leasebudget dat ik nastreefde.

Ervaring
Mocht je iets willen vragen over deze of een van mijn eerdere auto's lees ik dat graag. Ik heb bijvoorbeeld jaren geleden een Golf 5 gereden en ergens is deze Seat Ibiza nu daarmee vergelijkbaar (o.a. qua ruimte).
Heb inmiddels meer dan een half miljoen kilometer gereden :-)

Hierbij mijn eerste indruk na een paar maanden rijden en de eerste 4500 kilometer.

Positief opgevallen
- Rijden: De auto rijdt volwassen.
Wegligging, vering, windgeluid zijn wellicht iets minder dan de Ford maar verschil is kleiner dan verwacht.
- De 5 verstellingsbak is goed ingedeeld. Ik mis de 6e versnelling niet (ook niet qua geluidsniveau).
- (zelfs) bij de Style uitvoering 2 gelijke sleutels.
Dit was lang niet altijd (lees Ford Focus Trend) het geval.
Heel netjes.
-Ik vind het fijn dat ik weer ritgegevens kan zien (start rit, sinds tanken en dergelijke net als in mijn Golf 5 en Octavia). Zoals kilometers, tijd en verbruik.
- Er is een digitale olietemperatuur meter aanwezig. Dit is de eerste auto die ik rijd waarin dit zichtbaar is.
Zoals verwacht is de watertemperatuur zo op de 90 graden maar de olietemperatuur neemt gemiddeld wel 18 minuten in beslag om op temperatuur ongeveer 80 graden) te komen.
Meestal zet ik de virtuele cockpitzo dat dit permanent zichtbaar is. Dan weet ik wanneer de motor op temperatuur is.
(Zie foto)
- Bij rustig/normaal rijden is de auto zuinig en kun je een eind komen ondanks de kleine tank.

Prima (goed genoeg)
-De stoelen leken aardig maar niet geweldig. Naar een rit van meer dan 3 uur zonder stop geen problemen ondervonden. Zijn comfort stoelen met niet al te veel zijdelingse steun.
- Het vermogen (95pk-175NM) is voldoende voor het gewicht van de auto. Als je normaal rijdt
is hij soepel en vlot zat. Ga je 'echt' gas geven zie je dat er niet ontzettend veel meer in zit.
Ditzelfde gevoel had ik ook bij de Ford Focus 1.6 diesel (105PK-250NM) en Ford Focus 1.5 diesel (120PK-260NM)
- In de Style zit geen navigatiesysteem. Het navigeren moet met de telefoon. Hiervoor moet een kabel worden aangesloten (Android) en een andere bepreking is dat niet het hele scherm wordt gebruikt (balkje linkerzijde). Werkt verder wel goed met Google Maps of Flitsmeister.
- de speakers zijn minder dan de Focus 2018 e.v. maar beter dan mijn Focus uit 2013. Na afstellen (iets meer bass dan standaard) voldoende goed geluid.

Kan beter
- Op het digitale dashboard is het branden van de verlichting niet op het scherm te zien.
Hiervoor moet je naar de draaiknop kijken. Daar brand dan een lichtje.
- Ik heb een verstelbare bodem in de kofferruimte. Ik heb het maximale toegestane gewicht nog niet opgezocht maar ook in de laagste stand hangt de stevige bodemplaat op een
kunstof rand. Een flink aantal zakken aarde of zand halen (of stenen) lijkt dan ook niet mogelijk.
Bij geen van mijn eerdere auto's leek dit zo slap. Jammer dat de plaat in de laagste stand niet op het bodemstaal ligt.

Moet eigelijk beter
- Er is ruimte om een telefoon te plaatsen voor de versnellingspook.
Daarin past ook een A52S met hoesje.....echter niet als deze aan de kabel zit en dat is nodig
om te navigeren....Hiervoor nu zelf iets gemaakt zodat de telefoonaansluiting niet beschadigd.
- De Seat Connect App is handig. Echter slechts 1 jaar gratis en bovendien niet altijd beschikbaar.
Op dit moment crashed de app steeds op mijn telefoon. Ook na legen van de App cache.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik hem niet verlengen.
Wat ik met name handig vind is het bekijken van de resterende kilometers.
Heb immers geen diesel meer en mag alleen bij BP tanken.
(Zie foto)

Opmerkelijk
-De cruise control kan met + en - op het stuur eenvoudig met stappen van 10 worden verhoogd.
(10-20-30) hiervan dacht ik even is dit het? Gelukkig blijken stappen van 1 ook mogelijk met
knoppen op het stuur. Dit echter met een dubbelfunctie zonder aanduiding daarvoor.
- Dit is mijn eerste auto zonder reservewiel. De ruimte onder bodemplaat, op laagste stand, benut met alles wat ik vroeger in een kratje had staan in de Wagon. Dit scheelt in ruimte en is ook best opgeruimd zo.
- Er zitten in de bekerhouders en de opbergvakken geen rubberen matjes.
In plaats daarvan kunstof puntjes op de bodem. Ik heb de dealer gebeld of deze waren vergeten.
Blijkt niet het geval. Bij nazoeken op de site zijn deze wel alsnog te bestellen. Nog vreemder in mijn ogen. Ze zijn dus wel ontwikkeld.

Aanvulling op eerste ervaringen na 100 uur

  • 5.300 km

Positief opgevallen
- De LED-Dimverlichting is goed voor elkaar de verkeersborden worden uitstekend verlicht.
- Was van plan de auto rustig in te rijden en de olietemperatuurmeter helpt mij daarbij.
Hierdoor is mijn verbruik aan de pomp 1 op 20
- In tegenstelling tot iemand in een andere review ben ik super blij met een handmatige handrem.

Prima (goed genoeg)
- Ik kan oke zitten met mijn lengte van 190cm. Langer moet je in mijn ogen niet zijn! Ik heb geen hele lange benen, heb je dat wel en wil je graag je stoel ver naar achteren kan dat. Echter bij het naar links kijken zit je dan wel op de hoogte van de B-stijl en wordt het zicht beperkt.
De zittingen zijn kort. Dit is helaas in (bijna) al mijn vorige auto's het geval geweest.
Wil je goed zitten wijk dan uit naar bijvoorbeeld een Opel met AGR stoel.
- Als je ooit een startknop heb gehad is dat prettig. Had dat in mijn vorige auto niet maar die daarvoor wel. Nu dus geen overgang en daarom geen issue want geen must voor mij.

Kan beter
- Blijft jammer dat er geen Side Assist (dodehoek waarschuwing) mogelijk is op de Ibiza. Ook niet op de duurste uitvoeringen. Had dit graag gehad.
Had ik dit perse gewild had ik kunnen overstappen naar de Polo. Echter
daar is het altijd een 1000 euro dure optie. Bij de Renault Clio is dit veel beter geregeld.
Daar is een extra veiligheidspakket dat op dure modellen standaard is, op middenuitvoeringen 500 euro extra, en op de goedkoopste uitvoering niet leverbaar is. Voor die 500 euro krijg je echter
• blind Spot Warning
• rear cross traffic alert
• adaptive cruise control
• grootlichtassistent
Met andere woorden als je dit pakket aanvinkt heb je met de Clio simpelweg een veiligere auto!

Moet beter
- De App werkt nog niet. Heb hem niet opnieuw geinstalleerd want zie dat
dit bij de reviews in de App veel voorkomt.

Opmerkelijk
- Rondom geen handgrepen aan de dak.
Wellicht zijn deze wegbezuinigd maar Mercedes geeft aan dat dit veiliger is.
Aangezien ik lang ben ga ik daar wel in mee. Voor mij een goede zaak want
heb inderdaad wel in auto's gezeten waar ik dacht dat het hard stuk plastic wel erg dicht bij mijn hoofd zat.
- Geen (lees)verlichting voor de achterbank (mis ik niet)
- Geen 12 vlot aansluiting en aan weerzijden verlichting in de bagageruimte (mis ik niet)
- Geen CD-lade meer. Dit is echter standaard weggelaten in nieuwe auto's (mis ik niet echt)
- 16" inch wielen hadden beter gestaan en misschien beter gereden.
In de prijslijst leek en lijkt dat geen optie maar op de site kun je dit kiezen voor 675 euro. De two-tone wielen die je dan krijgt ben ik geen fan van. Niet genomen.

Veiligheidssystemen
Ik heb er geen last van en nooit aan gedacht ze het uit te zetten.
Voel mij er over het algemeen niet veel veiliger door (misschien maar goed ook).

Lane Assist
Systeem werkt (in ideale situaties) en waarschuwingen zijn niet irritant.
Mocht je te strak op de linker belijning rijden vraagt hij je met een bericht en piep om meer in het midden te rijden. Hier schrik je verder niet van en komt ook niet te vaak voor.
Het een beetje bijsturen, op een rechte ideale weg, helpt wel en is ook wel fijn. Maar erop vertrouwen kan niet.
Heeft een keer op een 60-weg met fietsstroken aan weerszijden naar het midden gestuurd daar schrok ik toen wel van. Daarna geen last meer van gehad door andere plek op die weg te rijden.

De vermoeidheidswaarschuwing
Dit is echt heel opmerkelijk.
Ik heb deze melding nooit gehad totdat ik midden in de nacht (toen ik heel moe was) naar huis reed. Ging hij twee keer af....Ik dacht dat ik heel netjes reed. Dit werkt dus echt!
Daarna de melding ook nooit meer gezien....ps gelukkig veilig thuisgekomen.

Automatisch remmen
Er is een keer ingegrepen toen een fietser van links kwam en ik voorrang had.
Hij zette niet door. Wellicht had hij door dat de fietser stopte.
Ingreep leek mij aan de late kant en denk niet dat ik de fietser niet had geraakt mocht deze zijn doorgereden.
(ik zag zelf dat de fietser mij zag maar die reed vlot door tot vlak voor zijn haaientanden)

ACC (Adaptive Cruise Control)
Zit niet op mijn uitvoering

Update na 9000 kilometer met tip

  • 9.000 km

Na een half jaar en 9000 kilometer te hebben gereden heb ik een compleet beeld van de auto (los van de betrouwbaarheid).

Nieuwe kentekenplaten
De kentekenplaten zijn vervangen door luxe kentekenplaten zoals ik bij vorige auto's ook had. Het staat gewoon een stuk beter (mening).

Nieuwe dakdrager (tip: NIET KOPEN!)
De officiële Seat Ibiza dakdrager blijkt niet best.
Niet alleen voor het geld ook los daarvan!
De dakdrager is slecht ontworpen wat blijkt uit:
1) Standaard wil hij fout bevestigd worden bij aanbrengen.
Dit staat wel goed in de handleiding. Op de juiste manier aanbrengen blijkt lastig.
2) De bouten moeten onder een hoek worden aangedraaid. Dit is een dom ontwerp.

Positief opgevallen
Verlichting
De verlichting gaat op tijd aan. Met de vorige (zwarte) auto reed ik altijd handmatig met de verlichting aan ondanks de automatische verlichting.
Nu hoef ik niet aan de knop te draaien.

Bediening van stuur en airco
Zowel de audio bediening als de cruisecontrol bediening op het stuur zijn perfect. Bij de Octavia zit deze op een hendel. Is veel minder prettig.
Ook de losse bediening van de airco is uitstekend.

Verbruik
In ideale omstandigheden kan ik 800 kilometer rijden op een tank.
Dit hand ik vooraf niet verwacht.

Rijden
Ik ben tevreden met het rijgedrag van de Ibiza. Wellicht zou hij iets stakker rijden met 16" wielen. Maar valt niet tegen op 15 inch wielen.
Ook het banden geluid en windgeluid is prima.

Prima (goed te doen)
Entertainment
In de Ford bediende ik het afspelen van muziek met spraakbediening meestal in combinatie met mijn MP3-stick. Dit mis ik wel.
Nu de muziek op de telefoon maar zoeken gaat bewerkelijk.
Verder prima

Moet beter
Ramen
Een paar weken was het niet mogelijk het raam rechtsvoor open en dicht te doen met een druk op de knop. Deze moest ik ingedrukt houden.
Nu werkt het opeens weer.

Opmerkelijk
Gordels
De hoogte van de gordels is niet in te stellen maar heb het idee dat deze voor de meeste lengtes op een prima plek zit. Geen last van.

Rijden
Bij een lange doordraaier naar rechts (bocht) kijk ik ongewild in de achteruitkijkspiegel. Met mijn lengte 190cm is het lastig om er langs of onderdoor te kijken. Dit is jammer want door de bocht kijken is veiliger en zorgt ervoor dat je de bocht mooi neemt.

Ramen
Bij (alle?) vorige auto's was het zo dat als je de ramen open en dicht deed het vocht aan de buitenzijde werd weggeveegd. Dit was erg handig bij het in de ochtend wegrijden even de ramen open en dicht voor en achter de ruitenwisser aan en klaar. Nu aantal keer met een doekje alle vier ramen langs. Kennelijk sluit de strip aan de onderzijde van de ramen niet zo strak aan.

Achterbank omlaag
Een neergeklapte achterbank levert wel veel extra geluid op bij de bestuurder. Had dit niet verwacht want is best aardig geïsoleerd in de kofferruimte zo leek het. Dacht even dat iets niet was gesloten (achterklep of achterraam) bleek niet het geval. Voor een korte rit vanzelfsprekend geen enkel probleem. Het verschil viel wel erg op.

Conclusie
Heb de afgelopen 9K met plezier en zonder grote problemen afgelegd.
Zeker tevreden.

Update 16000 kilometer en 300 uur

  • 16.000 km

De auto bevalt nog altijd goed.

Wat goed gaat
- De auto is heel zuinig als je rustig rijdt. Ik kom verder dan dat ik vooraf dacht op een tank. Rijd je stevig dan is de zuinigheid direct weg.
Mijn gemiddelde over 16000 kilometer is 1 op 20,8.
(met rustig inrijden en in de zomer. Haal ik komende maanden niet).
- Twee toestellen (Samsung A52S en A54) tegelijk verbinden kan. Op het scherm kan gekozen worden met welk toestel je wilt bellen.
- Op de boordcomputer van het grote scherm is handig om je verbruik te zien. Er zijn drie modi. Sinds lange tijd, sinds laatste tankbeurt en sinds start van de auto.

Wat ik mis (ten opzichte van de Ford Focus)
- Nu het wat donkerder is mis ik een lampje op de achterbank.
- De MP3 usb stick om muziek af te spelen met de bijbehorende spraakbediening zonder dat dit via de telefoon hoeft.
- Het nergens kwijt kunnen van je mobiel die aan een kabel moet voor navigatie zie ik als ontwerpfout. Mijn zelfgemaakte oplossing is hard nodig.
- Bij het bellen had ik in de Ford een persoon en dan daaronder Mobiel of Vast en handiger met spraak bellen. Dit gaat bij de Seat niet zo handig.
- 900 kilometer rijden op een tank gaat helaas niet, 700km lukt wel. De tank had wat mij betreft een paar liter groter mogen zijn.
- Mis de voorruitverwarming de laatste week. Voor ijs aan de buitenkant en ontwaseming aan de binnenkant.
- 16" (of 17") wielen had leuk geweest voor de looks.

Opmerkelijk
Na starten is het toerental 1600 dat tijdje aanhoud. Dit was al sinds het begin. Ik start eerst en sluit vervolgens de telefoon aan. Vervolgens wacht ik even totdat het is gezakt naar 1000 toeren.
Bij mijn motor (Honda CBR) was dit zeker nodig maar dat had te maken met de versnellingsbak. Dat speelt hier niet.

Als er een lange doordraaier is naar rechts zit de achteruitspiegel in de weg.
Ik kijk (zeker als motorrijder) graag de bocht door. Dit is lastig met 190 cm.

Het aanhouden van de cruise control bij het schakelen hoeft van mij niet. Dacht dat ik het voordeel er wel van zou inzien na een tijd rijden. Helaas ik heb liever dat de CC bij schakelen uit gaat en ik zelf op resume moet drukken. Vaak wil ik de CC uit bij afremmen voor een rotonde of stoplicht. Met terugschakelen had ik 2 vliegen in een klap.

Probleem met navigatie Android-auto.
Soms viel de verbinding weg. Heel vervelend. Ik had een kwaliteits kabel maar de dealer gaf aan dat ik een orginele kabel beter werkt. Bij de A54 zat een goedkoop uitziende kabel maar die lost de problemen op.

Bezoek bij de dealer
- Bij het ligt aantikken van de rem los hoorde ik consequent een tik die ook buiten de auto duidelijk te horen was. Bleek speling van een van de remblokken voor. Dit is verholpen.

Bezoek bij Profile
- Naar de dealer om de inspectiecontrole uit het systeem te halen bij 15000 kilometer. Zowel de dealer als de leasemaatschappij vonden deze niet nodig. Was ik de eigenaar zou ik zeker de olie en het filter laten vervangen!
Resetten door Profile laten doen want de dealer had het te druk toen ik langs kwam en ging daar toch voor winterbanden.
- Door Profile zijn er 4 Michelin Alpin 6 winterbanden onder gezet.
Die bevallen goed.

Update 21000 kilometer en 360 uur

  • 21.000 km

De auto bevalt nog goed.

Ik rijd meer dan verwacht 20000 kilometer in 9 maanden. Dit door vaker naar kantoor.

Aantal zaken zijn opgevallen nu het winter is en nat, koud en donker.
Geen lampje in dashboardkastje en geen waarschuwing dat de ruitenvloeistof bijna op is. Beiden geen issue. De parkeerschijf kan ook elders en je ziet de kracht van de vloeistof afnemen voordat die echt leeg is. Zijn kleine bezuinigingen die zijn doorgevoerd. Heb geen idee of dit standaard is in de B-klasse maar mijn Opel Astra uit 1999 had beiden wel.

Het verbruik is op winterbanden met een normale rijstijl over de laatste 3500 kilometer opgelopen naar 1 op 18.9.

Zie ook de nieuwe foto van de Seat als rode brandweer ladderwagen 😀

Update na 1 jaar, 27000 kilometer en 462 uur

  • 27.000 km

Tussenstand na 1 jaar
De auto bevalt nog steeds goed.

Nieuwe wens op de nice to have lijst is een grotere benzinetank. 40 liter is oke. Voor veelrijders is een C-klasse tank fijner. De Seat Leon heeft een 5 liter en de Ford Focus zelfs een 12 liter grotere tank.

De Style uitvoering
Op de meest recente prijslijst gezien dat de auto duurder is geworden en daarnaast geen automatische airco, geen elektrische ramen achter, geen licht- & regensensor op de ruitenwisser, geen verwarm- & inklapbare buitenspiegels en geen Coming Home function meer (lampen blijven even branden na uitstappen) heeft in de Style uitvoering. Zou nu een Style Business Connect gekozen hebben. Maar ondanks de geringe meerprijs was die toen in stuk duurder in de lease. Zou de keuze zomaar op een Clio kunnen vallen.

Zag op de nieuwe prijslijst verder dat er nu een 115pk hand-6-bak is. Dat is top. Wel alleen leverbaar in een actie FR Anniversary versie a 29.000 euro.

Onderhoud
Tijdje geleden de auto in de Turtle Wax gezet. Bleek hard nodig.
Hij blijft nu schoner en hopelijk ook kleurvast over een paar jaar.
Rood blijft linke kleur. Van plan dit 2x per jaar te gaan doen.

Afspraak voor bandenwissel, later deze maand, en 1e onderhoud (inspectie en olie), volgende maand zijn gemaakt.

Verbruik
1351,11 liters voor 27026 kilometer is exact 1 op 20 over zo goed als 1 jaar (alle seizoenen).

SEAT-APP
Soms geeft de Seat-app aan dat een ruit niet gesloten is als hij gewoon dicht zit. Dit is op te lossen door hem even helemaal open en dicht te doen.
Geen idee of ze daar wat mee kunnen met de beurt en of ik er wat aan laat doen.

De eerste maanden de APP regelmatig niet kunnen gebruiken nu is deze stabiel en veel vlotter qua opstarten.
Na een jaar wordt de Seat-APP een betaalde app. Dit is over twee weken.
1 jaar 25 euro of 2 jaar voor 45 euro.

Ik heb nog niet besloten of ik de APP ga verlengen/aanschaffen.
Zou de app graag houden maar de geboden toegevoegde waarde (met mijn auto) is niet veel.

Ik gebruik de APP eigenlijk alleen om thuis te kijken hoe ver ik nog kan rijden op de inhoud van de tank.

update na 37000 kilometer

  • 37.000 km

Afgelopen periode vanzelfsprekend de 30K beurt laten uitvoeren: geen bijzonderheden.

Nieuwe bevindingen:
- de cruise-control werkt al vanaf 20 kilometer per uur dit niet eerder gemeld maar is wel prettig!
- de rechter buitenspiegel kraakt een beetje bij het automatisch uitklappen.
-de bestuurdersmat is lastig los te krijgen deze maar laten zitten bij het stofzuigen.

Verder geen bijzonderheden te melden zonder in herhaling te vallen.

update 50000 kilometer (en bijna 2 jaar)

  • 50.000 km

De kosten van My Seat alleen radio (Seat-APP) bij veelgestelde vragen zijn
Auto met alleen radio, 1 jaar €50 (was €25, 2 jaar € 85 (was € 45).
Elders op de Seat site staat echter:
Auto met alleen radio, 1 jaar € 25, 2 jaar € 39.
Auto met navigatie, 1 jaar € 69, 2 jaar € 115.

Geen idee wat het nu werkelijk is.
Ik laat verlengen van de app definitief zitten (zie ook de reviews :-()

Nieuwe prijslijst per 10 januari 2025.
Net als alles weer gestegen in pijs helaas. Uitrusting van de Style gelijk aan die van 2024 en daarmee duidelijk kaler dan mijn 2023 uitvoering van Style.
Mijn rode kleur is niet meer leverbaar. Jammer want is nog altijd mijn favoriete kleur op deze auto.

Nieuwe bevindingen
- Bij mist (was er vaak de laatste dagen) is het noodzakelijk de verlichting van AUTO zelf op Dimlichten te zetten. Zag veel auto's rijden zonder achterlichten bij mist. Dit is een nadeel van automatische verlichting i.c.m. dat het tellerscherm altijd gelijkt verlicht is.
- Stapte laatst, na een rit van meer dan anderhalf uur, een beetje stijf uit te auto. Meestal geen last van maar een langere zitting met ondersteuning zou helpen denk ik.

Verder geen bijzonderheden te melden zonder in herhaling te vallen.

update 52000 kilometer

  • 52.000 km

Per 1 maart 2025 nieuwe prijslijst met iets lagere prijzen.
De goedkopere Style Plus uitvoering is alleen uit voorraad leverbaar en staat niet meer op de prijslijst.

Op de website is het mogelijk een set 15" Nevada lichtmetalen velgen met banden te bestellen als accessoire. Helaas 15" maar zien er wel goed uit (zo op het plaatje).

Twee zaken vielen laatst op bij mijn Seat:
- 2x een melding gekregen om de kentekenverlichting te controleren. De rechterhelft deed het niet. Na aanraking werkte het weer. Nu al weer een paar dagen geen problemen. Mocht het terugkomen ga ik naar de dealer of combineer ik het met een beurt.
- valt op dat de auto voor 2 jaar en 50K kilometer meer steenslag heeft dan al mijn eerdere auto's. Dus of hele dunne lak of heel veel pech. Niet fraai.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.