Seat Altea 2.0 TDi Stylance (2007)

autoreview

Seat Altea
Seat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea - interieurSeat Altea FRSeat Altea XL

Signalement

UitvoeringAltea 2.0 TDi Stylance
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is mooi afgewerkt ondanks de goedkope plastic materialen van het dashbord. De auto is op de versnellingsbak (DSG) na rammelvrij. Handig is de verschuifbare achterbank. Het zicht naar achteren is beperkt maar daar zijn de piepertjes voor.
De motor loopt prima en het olieverbruik is minimaal voor een diesel. De Altea is niet zuinig maar is verder een prima reisauto.

PROBLEMEN

Zakelijk rijder sinds 1986 schadevrij per jaar tussen 30.000 km en 80.000 km goede ervaringen met auto’s als VW passat, golf, Citroen C5, Picasso, Ford Mondeo en Scorpio, Chrysler PT cruiser.

Waar zullen we beginnen? Voor de eerste onderhoudsbeurt een waas ontdekt in de rechter koplamp (Bi-Xenon) Dealer dacht condens niet te verwijderen claim importeur tot 2x toe afgewezen dus nooit vervangen. Vanaf 30.000 km onregelmatig stationair toerental melding bij dealer niets gevonden... Vanaf 40.000 km aangevuld met afslaan van de motor met automaat (!!!!). Actie dealer nieuwere software die beter regelen kan. Onregelmatigheid minder maar niet weg. 83.000 km lampjes aan topsnelheid 30 km per uur geen kickdown geen cruisecontrol vreemde bijgeluiden uit het vooronder. Onderzoek dealer: Nokkenassensor defect na montage aangevuld met nokkenaskeerring reparatieduur bijna 2 weken. Vanaf die kilometerstand ongeveer maakt de versnellingsbak (DSG 6v) bijgeluiden bij het automatisch terugschakelen van oneven naar even versnellingen.. Dealer kon klacht eerst niet waarnemen later niet verhelpen. Opmerking bij Ca 100.000 km tja de auto wordt wat ouder en dan komt er wat meer speling op dit soort dingen. Seat Nederland heeft ondanks de technische gebreken op geen enkele wijze contact gezocht nog nuttige pogingen ondernomen om dit probleem afdoende op te lossen. Blijkbaar is een Seat niet bestand tegen 100.000 km rijden waarvan 70% filevrij op de snelweg. Een gemiste kans voor de Seat organisatie. Voor mij reden om geen Seat meer te willen rijden nu niet en niet in de toekomst.

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.