Seat Altea 2.0 TDi 170pk FR (2007)

autoreview

Seat Altea 2.0 TDi 170pk FR (2007)

Signalement

UitvoeringAltea 2.0 TDi 170pk FR
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst5.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 5.500 km

Dit is de tweede keer dat ik een Seat Altea heb. Mijn eerste Altea, een 1.9 tdi
presteerde voor mij niet zo goed. Na een paar maanden heb ik hem laten tunen en dat
ging een stuk beter, maar toch nog niet helemaal goed. Zeer luidruchtige motor.
Eindelijk heb ik nu de FR TDI welke super presteerd. Altijd en in elke versnelling
vermogen paraat, de motor is een stuk rustiger.
Bij mijn rijstijl (stevig) waarbij ik veel snelwegkm’s maak en gemiddeld op 140
rijd, haal ik een gemiddelde van 1op14.5.
De standaard uitrusting van het modeljaar 2008 is goed (vergeleken met 2007 ook
getinte ramen vanaf de Bstijl). Ik begrijp niet waarom mensen een 2.0 tdi met opties
nemen (welke met zelfde uitrusting duurder is dan een FR).
Ik heb als opties nog de Bixenonverliching (een super aanrader) waarbij de koplampen
meedraaien en de auto bij openen standaard verlicht word door deze verlichting (bij
schemering). Ook de standaarduitrusting met bandenspanning controle, ESP, inklapbare
spiegels (met afstandbediening te bedienen) maken hem zeer compleet. Banden en
standaard FR velgen zijn helemaal naar mijn smaak, ben echter wel benieuwd of ik bij
vervangende banden dezelfde Pirelle P Zerro banden terug krijgt.
Het is namelijk een leaseauto, waar je door goed onderhandelen met diverse partijen
(vooral de kleinere leasemaatschappijen) wel uitkomt. Veel leasemaatschappijen
bieden de FR standaard niet aan.

Ik heb tot op heden nog geen minpuntje aan de FR ontdekt, behalve de Ipod
aansluiting die ik heb laten realiseren. Deze werkt via de standaard radio en deze
heeft beperkingen. Een armsteun en carkit zijn wel opties die ik heb laten
overzetten en maken de boel compleet.

Het verbuik en de 6 versnellingsbak zijn erg goed op elkaar afgestemd, doordat de
motor veel vermogen heeft, kun je gemakkelijk tussen 80 en ... in de 6e versnelling
blijven rijden.

Update: 4 oktober 2008: na dit 50000 km in de auto te hebben gereden. De Altea
bevalt nog steeds super. Merk wel dat het vermogen zeer variabel is. Ligt enorm aan
de soort diesel die getankt wordt. Met V-power lijkt ie veel scherper te reageren.
Op snelwegen is de auto nog steeds erg luidruchtig door vormgeving, banden.... Ik
ben via de carkitt vrijwel nooit te verstaan. Ipod aansluiting werkt nu prima maar
het geluid vind ik echt geen aanrader. De kwaliteit van de Audioset icm een ipod is
een drama, heb andere boxen laten monteren (Pioneer) maar dat maakt het er niet
beter op.
Wat ik jammer vind ik dat bij de Bixenonverlichting de stadsverlichting gewoon van
kleur is, dit doet echt afbreuk aan de uitstraling van de Xenonverlichting.

Wat een zeer groot pluspunt is, is het geringe aantal Altea FR\'s op s\'lands
snelwegen. Zeer zelden kom je er een tegen... wel veel Leon FR\'s, maar dat is toch
iets anders.

PROBLEMEN

  • 5.500 km

Na 55000 km nog geen technische problemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.