Seat Altea 1.9 TDi Stylance (2004)

autoreview

Seat Altea
Seat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea FRSeat Altea - interieurSeat Altea FRSeat Altea XL

Signalement

UitvoeringAltea 1.9 TDi Stylance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eind mei te horen gekregen dat het tijd was voor een nieuwe lease auto. Precies de week waarin ook de Seat Altea geïntroduceerd werd. Eigenlijk al bij het eerste bezoek aan de schowroom stond al vast dat dit de nieuwe lease auto zou worden.
De Altea ziet er in tegenstelling tot andere MPV"s erg sportief uit. Vandaar dat Seat hem MSV noemt. De Altea rijdt fijner als mijn vorige auto: De VW Bora. Het nieuwe onderstel dat ook bij o.a. de Golf, Audi A3 wordt gebruikt heeft een uitstekend rijgedrag. In bochten helt de auto niet of nauwelijks over.

De Altea heeft enorm veel binnenruimte, ook voor twee pasagiers achterin. Met 3 kan ook, maar de middelste stoel is wat krap bemeten.

De kofferruimte in de Altea is wat kleiner als bijvoorbeeld die van de Renault Scenic (deze heeft ongeveer 30 liter meer inhoud), maar is ruim voldoende. Je hebt immers ook nog de eenvoudig neer te klappen bank.

Na ruim 10000 kilometer kan ik niets anders zeggen dan dat het een geweldige rijders auto is. De 105 PK TDi is soepel te berijden in deze ruim 1350 kilo zware auto. Er is voldoende trekkracht om vlot met het verkeer mee te komen.

PROBLEMEN

Sinds een aantal weken is de Cruise Control een paar keer uitgevallen. Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de schakelaar in het koppelingspedaal. Wordt nog uitgezocht door de dealer.

Op het uitvallen van de cruise control na, geen problemen gehad met de Altea.

Voor mensen die ook voor deze auto kiezen, overweeg de parkeersensoren als optie. De auto is vrij onoverzichtelijk bij het achterruit rijden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.