Seat Altea 1.8 TSI Businessline High (2011)

autoreview

Seat Altea
Seat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat AlteaSeat Altea XLSeat Altea XLSeat AlteaSeat Altea

Signalement

UitvoeringAltea 1.8 TSI Businessline High
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst38.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aflevering en DSG werkt fantastisch

  • 700 km

Eindelijk is het zover:

Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe Seat Altea bij Seat Dago Doetinchem opgehaald.
Bij het binnen lopen van de showroom, goed opgevangen door een van de verkopers en direct werd ons gevraagd of we zin hadden in een kopje koffie.
De verkoper, die ons de auto verkocht heeft nam ons mee naar zijn kantoor om eerst nog wat formaliteiten uit te voeren en daarna de onthulling van de auto( deze was afgedekt met een zwart doek). Nu hopen, dat de goede auto en kleur onder het doek te voorschijn komen.
De verkoper begon met de uitleg van Dago mobiliteitspakket en aanvullend de belangrijke zaken over de bediening van de auto. Hier werd alle tijd voor genomen.
Na de uitleg werd de auto de showroom uitgereden en was het tijd om de te gaan rijden.
De verkopen gaf ons een hand en wenste ons veel rijplezier en vertelde dat hij over een aantal dagen contact met ons op zou nemen. Dit klopte ook, want na drie dagen heeft hij ons gebeld of alles naar wens was en of nog vragen waren.

Eerste 700 km
Heb er nu een paar dagen in gereden en wat een comfort en die 7 traps automaat is een genot!, als je dit vergelijk met mijn vorige auto( handgeschakeld 5 bak)en op provinciale -/snelweg of binnenwegen, het maakt niet uit,de Altea rijdt formidabel met een perfect wegligging, die ik ook gewend was bij mijn vorige auto.
Het interieur is goed en netjes afgewerkt en voorzien van alle comfort.
De binnen ruimte is net zo groot als mijn vorige auto,maar de kofferbak ruimte is wel kleiner,wel is dit niet van groot belang voor ons.

Tot nu toe zeer tevreden en meer ervaringen volgen nog.

Onderhoudsbeurt

  • 23.000 km

Bij 23000 km gaf de boordcomputer aan om een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren. Dit noemen ze bij Seat een Longlife onderhoud.
Ik had tot nu toe geen bijzonderheden aan de auto.

Klacht/verbruik

  • 38.000 km

Tot nu toe was ik zeer tevreden over de auto, maar nu had twee tal mankementen.
Bij drempels hoorde ik een krakend geluid en navigatie systeem gaf niet juiste instructies.
Het krakend geluid kwam van linksvoor en nu bleek de stabilisator stang defect te zijn deze is vervangen en viel nog in de garantie.
Oorzaak van dit is dat we veel te veel drempels in Nederland hebben en dat dit slecht voor de auto's is.
Navigatie systeem was de antenne defect en deze is vervangen en beide problemen zijn goed opgelost door de garage.

Het verbruik is gemiddeld 1op12 bij gecombineerd rijden.

Verder ben ik nog steeds tevreden over de auto.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.