AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Saab 900 Turbo (1984)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 900 Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1984 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 253.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Grootste plezier: acceleratie van 80 naar 120 en verder, in zijn 5e versnelling.
Grootste ergenis: verbruik van super...
PROBLEMEN
Geen. Natuurlijk zijn er veel onderdelen in de loop van de jaren vervangen, maar dit zijn slijtage gevoelige onderdelen. De motor is nog nooit gereviseerd, eerste turbo, eerste versnellingsbak.
7,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Proefrit
Saab 900 T16S Aero: dit is dé Saab Turbo
Nieuws
Designreview Saab 900: ‘Er stond echt iets unieks’
Saab 900 2.0i-16 Forty – 1990 – +/- 715.000 km - Klokje Rond
Saab 900 2.0i-16 – 1992 – 542.185 km - Klokje Rond
Nieuws
Lezersreacties (0)
Reageren