Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Coupé

Saab 9-3 Coupé S 2.0 t (2000)

autoreview

Saab 9-3 Coupé S 2.0 t (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
14 januari 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Coupé S 2.0 t
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf143.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 13 januari 2005

Heerlijke auto die een gevoel van degelijkheid, comfort, prestaties en exclusiviteit combineert.
De dingen die voor mij eruitspringen bij deze auto zijn de heerlijke stoelen, leuk dashboard (fasten seatbelts....), heerlijk soepele motor en het comfort. Fijne klimaatregeling ook (Kijk vooral naar uitvoeringen MET de automatische airco).
Ruimte achterin in de coupe is nauwelijks bruikbaar. Dan beter de 5-deurs nemen. Wat wel praktisch is (ongeacht coupe of 5drs) is de grote kofferruimte. Bank neerklappen en een riant laadruim.

Sportief is deze Coupé niet echt qua weggedrag; op de snelweg echter fijn cruisen en binnen bebouwde kom relaxed rijden (kan ook dus voordeel zijn...).
Uiterlijk vind ik het een apart model en zoveel zie je ze niet rijden.

Vooral de tussenacceleraties zijn mbv de turbo snel uit te voeren. Menig auto met meer pk"s ben je te snel af door het hoge koppel bij laag toerental en het gemak waarmee je versnellen kan. Verbruik ligt rond de 1:9,5 bij pittige rijstijl.

Omdat Saabs 2e hands niet zo gewild zijn kun je mooie deals sluiten bij 2e hands aanschaf met de juiste aanpak.
Voor een goed eerlijk onderhoudsadres moet je echter goed zoeken. Het is een degelijke wagen met goede techniek, maar de Saab dealers willen nog wel eens het exclusieve imago matchen met hoge onderhoudskosten, terwijl dit bij deze auto"s totaal niet nodig is.

Met behulp van de Hirsch performance chips (of van andere aanbieders) kan je van deze wagens zeer (!) snelle sprinters maken die menig sportwagen te snel af zijn in tussenacceleratie. Wel is het dan verstandig gelijk het onderstel/banden aan te pakken want de tractie is beperkt.
Deze 154pk versie heeft daar nauwelijks last van, maar bij bijvoorbeeld de 2.0T (185pk) en hoger moet men hier rekening mee houden. (traction control helpt hier ook niet voldoende)

Grootste minpunt:
Wagen is gebaseerd op de Opel Vectra [oud model!] en dat kunnen de luxe en prestaties niet overtuigend genoeg verhullen.

PROBLEMEN

  • 13 januari 2005

- SID boordcomputer display mist soms wat pixels. bekend probleem, bij mijn auto niet hinderlijk. Via internet wel modificaties voor te vinden, maar nog niet geprobeerd.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 SE 16V

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 SE 16V

    • 1999
    • 180.010 km

    € 2.400

    Saab 9-3 2.0t S

    Saab 9-3 2.0t S

    • 2001
    • 185.000 km

    € 2.000

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 Turbo Aero Automaat Sportstoelen

    Saab 9-3 Cabrio 2.0 Turbo Aero Automaat Sportstoelen

    • 2002
    • 139.338 km

    € 13.950

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    2
    • 30 september 2020
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.2 TiD (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.2 TiD (2002)

    1
    • 22 januari 2017
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t (2001)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t (2001)

    4
    • 25 december 2015
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé S 2.2 TiD (2000)

    Saab 9-3 Coupé S 2.2 TiD (2000)

    1
    • 28 februari 2014
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t (2002)

    2
    • 16 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 (1999)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 (1999)

    7
    • 10 januari 2013
meer reviews
Klokje rond - Saab 9-3

Klokje rond - Saab 9-3

64

Robert Lap uit Drachten kocht kortgeleden voor een prikkie een Saab 9-3 diesel met meer vierenhalve...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    8
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden