Rover 75 2.5 V6 Sterling (2000)

autoreview

Rover 75
Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75 - interieur

Signalement

Uitvoering75 2.5 V6 Sterling
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf141.281 km
KM-stand laatst177.566 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Boven verwachting

  • 168.020 km


Omdat de kinderen wat groter worden en we 5 zitplaatsen nodig hebben, hebben wij de E220 Cabriolet (1995)verkocht.
Die auto was vrij snel verkocht dus op zoek naar wat anders. Ik ben niet zo merkentrouw. Dus ik zocht op lederen bekleding, automaat, Km stand minder dan 150.000, behoorlijke motor, 4-deurs, en een benzinemotor. En niet te vergeten, een bepaald (vrij laag)budget.

En daar sprong een Rover uit de zoekresultaten; qua prijs, motor, uitrusting en km stand.

Ik had wel wat voorkeuren voor merken. Niet voor Rover. In mijn gedachten waren dat niet al te beste auto's.

Maar na dat zoekresultaat toch maar even gaan googelen, naar gebruikerservaringen. En die bleken niet slecht te zijn. Sterker nog, ver boven mijn verwachting.

De auto die wij vonden had ruim 141.000 km gelopen. Altijd netjes onderhouden. Er was al veel aan vervangen; distributieriem, multiriem, fanblad- en motor, achterdemper, startmotor... Echt te veel om op te noemen. Dat is leuk maar maakte ons toch een beetje angstig. Zoveel binnen 150.000km??
Een proefrit gemaakt. De auto rijdt perfect. Trekt snel op, schakelt soepel en remt scherp. De auto is zeer comfortabel. Wegligging is in de bochten soms wat vaag. Maar het is ook geen auto om mee te scheuren. De lak is smetteloos (goud/beige, foto's volgen). Het interieur is prachtig. Zwart leder, grijze piping, houten dashboard, de mooie klassieke klokken.. Kortom, na de testrit de auto gekocht.

De eerste paar duizend kilometers waren een genot! Maar ja, dat zegt nog niet zoveel. Er kan vrij weinig gebeuren na pm drie keer tanken. De auto bleek ook veel meer accessoires te hebben dan in de advertentie stond vermeld; stoelverwarming (beide zijden), elektrisch rolgordijn achter, cd wisselaar, prima geluidsinstallatie, elektrisch verstelbare stoelen aan beide kanten etc..

Wat meer dan een paar duizend kilometer gereden. Het rijden blijft een genot. Power wanneer je het nodig hebt. De auto is super comfortabel. Na lange ritten stap je fris uit de auto. Alles werkt perfect en er is geen kraakje te horen.

Bij 151.231 km begon het airbaglampje te branden. Even op internet gezocht en de oplossing gevonden; een stekker onder de bestuurderstoel loshalen, schoonmaken en weer goed vastmaken. Euvel verholpen.

Tot nu toe geen kosten. Het benzineverbruik schommelt tussen de 1 op 8 (veel 'gemengde' ritten) en 1 op 11,5 (autobahn, 140 km/uur). Vind ik niet slecht voor zo'n motor. Daarnaast weet je dat een 2.5 V6 wel iets meer lust dan gemiddeld.

153.451 km; tot nu toe geen onderhoudskosten. Wel zijn de banden aan vervanging toe.

155.671 km; banden (alle 4) vervangen. Kosten ruim €500 voor een set goede banden, inclusief montage etc.


162.234 km; veel langere ritten gemaakt. Een genot om in te rijden. Overigens trek je bij stoplichten de meeste moderne auto's er finaal uit.

168017 km; Grote onderhoudsbeurt en APK. Kosten €323,--. Zonder enig probleem door de APK en weer verzorgt. Op naar de volgende 25.000 km!

Tsja, wat kan je zeggen na een jaar en bijna 27.000 km? In ieder geval dat het een super comfortabele, en rijk uitgeruste auto is die tot nu toe zeer, maar dan ook zeer betrouwbaar is gebleken. De kosten zijn tot nu toe werkelijk een lachertje.

Probleemloos op vakantie

  • 177.566 km

We zijn inmiddels met de Rover naar Kroatië geweest. Wat me opviel is dat de auto in de bergen zelf snel terugschakelt. Probleemloze reis. Na lange stukken rijden, kom je gewoon fit uit de auto. Olieverbruik is er nauwelijks. Aangezien ik veel meer ga rijden, overwegen we wel de auto te verkopen. Lastige afweging; de auto is zeer goed onderhouden en je weet niet wat je terugkrijgt. Aan de andere kant, de peut wordt er ook niet voordeliger op. Moeilijk.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.