Renault Twingo Comfort (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Twingo Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 78.530 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik had mijn Opel Vectra total loss gereden, en zat wat krap bij kas.
Dus had ik een goedkoop autotje nodig, ’voor even’.
Ik, met een budget van 1500 euro naar de garage waar ik mijn onderhoud laat doen.
Deze rade mij af met dit budget een auto te kopen.
Hij had voor 2300 euro een Renault twingo uit 94, die ik abbsoluut moest kopen.
Een Twingo?,,,zo een Franse roestbak waar je er 2 op 1 parkeerplaats kan stallen?
Daar pas ik niet eens in lachte ik.
Bovendien vond ik 2300 euro wat veel voor dit koekblik uit 94.
De garage zij dat de prijs kwam door de goede staat en de lage km stand en zij dat ik dom zou zijn als ik voor 1500 euro een grotere auto met 2,5 ton op de teller zou kopen.
De Twingo had nog 2 maanden a.p.k.
De deal werdt als volgt:
1500 euro nu te betalen.
2 maanden rijden en alles noteren wat mij niet beviel.
Na 3 maanden werdt de Twingo gekeurd, en het restant betaald (800 euro).
Eventuele gebreken zou de garage voor rekening nemen.
O.k ik had dus een Twingo gekocht( 17-01-2008).
Het eerste wat mij op viel is dat hij wel degelijk ruim is en ik er makkelijk in paste (ik ben 1 meter 90 lang).
Door de verschuifbare achterbank gaat er redelijk wat in de kofferbak.
De stoelen zijn wat kort en zacht en doen denken aan een ikea bankstel.
Blijken overgens prima te zitten (ook bij de wat langere ritten).
De Twingo bleek onderstuurd (wil liever rechtdoor).
Maar als je dit weet kan je er rekening mee houden.
Ook bleek de vering dusdanig stug, dat het nemen van drempels met 50 KM/U, de auto letterlijk ’lanceert’.
Maar ook hier,, als je dit weet, kan je er rekening mee houden.
Het motortje (1200cc) is vlot in de stad en haalt 152 KM/U op de teller.
Wel maakt hij dan behoorlijk wat kabaal.
Houd je je aan de maximum snelheden (100/120 KM/U) is hij niet stil maar ook niet luid.
Het benzine verbruik bleek 1 op 13 stad en 1 op 16 bij 100 KM/U (redelijk laag dus).
De wegen belasting en verzekering,, nihiel vergeleken met mijn Vectra.
Kortom het is geen limo en ook geen race monster.
(maar toch wel een leuk karretje).
Zeker gezien het fijt dat ik in verhouding tot mijn Vectra,elke maand bergen geld bespaar (benzine, wegenbelasting, verzekering).
Ik heb, in de 2 maanden voor de keuring op alles gelet wat mij niet beviel en ook de zwakke punten van de Twigo opgezocht op internet!
Deze bleken de vering en het sub frame te zijn.
Bij de keuring ben ik zelf aanwezig geweest, en de boven genoemde punten waren resentelijk vervangen (even als de uitlaat en de banden).
Kortom: de Twingo uit 1994 was inderdaad in zeer goede staat.
Het is een leuke auto, en zeker geen Frans, roestig, koekblik!
Hoe positief ik nu ook ben,,, er zijn nadelen ( nu ga ik zeuren!!!).
De achter gordel gespen, hangen precies tegen de plastic zij pannelen (rammelt).
Zicht op de KM teller (bij zonlicht van achter/opzij is moeilijk.
Stuur handels zijn goedkoop en rammelen een beetje bij bepaald toerental motor.
Er is geen dashboard kastje (alles licht open en blood(zonnenbril e.d.).
De vaste antaine aan de bestuurders zijde is hoorbaar bij hoge snelheid. (had beter uit de wind kunnen staan(achter op de auto).
Het standaard speaker systeem is waardeloos!!
Mijn mening over mijn Twingo, na aankoop?
DE! auto voor mensen die goedkoop willen rijden.
Vanaf hier de log:
17-01-2008 aankoop Twigo 1994 kosten 2300 euro km : 78530.
15-03-2008 keuring Twigo 1994 kosten 0000 euro km : 90003.
PROBLEMEN
15-03-2008 geen bij mij bekent.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.