Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 138.000 km |
goedkoop dieselen
- 1.700 km
Ivm de vele kilometers(30.000 p/j) de Daihatsu Sirion ingeruild voor een nieuwe Renault Twingo Diesel Keuze was snel gemaakt omdat er gewoonweg in dit segment geen andere belasting vrije diesel was. Renault stond niet als 1e op ons verlanglijstje maar moet zeggen hij bevalt ruim boven gemiddeld. Heeeel snel en nu toch al een keer 1:20 en een keer 1:22 gehaald. Eigenlijk geen minpuntjes, misschien 2. Vrij veel geluid uit de kofferbak bij de aparte stoeltjes(kijk ook zo de kofferbak in) Dat is jammer want de motor doet heel keurig geruisloos zijn werk. Wind en bandengeluid is heel redelijk voor deze klasse. Nog een klein minpuntje is de slechte ontvangst van de microfoon van de handsfree (bij de Dynamic) en een aanpassing van een paar keer knipperen bij aanraken van de richt.aanw.handel zou prettig zijn. Voor de rest echt een super auto (en we hebben er al een paar versleten). Model 2012 doet het echt leuk met de grote mistlampen. Er zit echt alles op wat je normaal alleen in de grotere
klasse tegen komt.
Update 15-9-2012.
Mijn vrouw heeft er inmiddels 38000 km opzitten. Blijft lachen aan de pomp met 1:22 en dan rijdt ze lekker door. Ruimte blijft geweldig. Laatst vervoerde ze er 6 eetkamerstoelen mee!! Ik zei onmogelijk maar het is haar gelukt.
1 kleine storing auto startte niet na een ritje van enkele meters. Met mijn auto verder. Later op de avond gewoon starten. Renault wilde overigens niet komen. Verder echt een superauto. Helaas vanaf januari aan de wegenbelasting
Update
- 4.000 km
Update 6-5-2012: Auto blijft positief verbazen. Verbruik nu 1 : 22.6 Vreemd genoeg weinig verschil bij rustig rijden of lekker doorrijden. Microfoontje iets uit het dak gelicht en wat schuim er onder. Handsfree ontvangst is nu iets beter. Bleu tooth verbinding lukt niet altijd en de tekst in de display is twee keer blijven hangen. Met vier volwassenen en 4 winterbanden in de auto gereden. Ietswat krap maar wel lachen wat je in het autotje kan weg stouwen. Verder moet er rekening worden gehouden met de grote portieren waar weinig vetraging/ of stop op zit. Slaat snel een eind open.
eind op weg met de Twingo
- 130.000 km
Inmiddels de 130.00 km aangetikt. Nagenoeg zonder problemen. Wel twee keer een combischakelaar ivm niet werken claxon. Kleine hoop na 3 jaar coulance Renault. Nee hoor €325,-. Nu bij 130dk wederom de schakelaar. Nu zelf gesoldeerd. Blijkt gewoon een fabrieksfout. Asje draai om claxon draadje. Na tig keer licht aan/uit breekt draadje. Jammer. Rubber achterklep slijt door omdat hoedenplank hier steeds tegen aankomt. Zeer fragiele constructie. Verbruik blijft prima met ruim 1:21. Nog eerste setje banden afgewisseld met winterbanden. Toch netjes. Binnenkort dure beurt de distributiesnaar en waterpomp en remschijven. Bij Renault zo'n €1200,-. Prijzen voor deze grote beurt liggen hoger dan bij andere merken. Blijft verder een zeer plezierige auto die bovengemiddeld meekomt met z'n 86 pk. Qua binnenruimte en verstelbare achterstoelen blijft het lachen.
3e lichtschakelaar slechte Service Renault NL
- 138.000 km
Begin me nu toch te irriteren aan de 3e keer defecte Multi schakelaar / lichtschakelaar / claxon
Zoals eerder beschreven wederom claxon defect en wederom zwarte draad afgebroken.
Bij twee jaar en 2 mnd (aanschaf nieuw juni 2012) eerste uitval claxon. Bij dealer Bochane in Lelystad helaas garantie voorbij en geen coulance. Multi stuurschakelaar vervangen €275,- !!. Gezien de slechte service en bejegening naar een vak garage gegaan en originele Valeo schakelaar laten monteren €170,-.
Na ruim een jaar weer kapot. Zelf gaan sleutelen en weer zwarte draad gebroken en zelf gesoldeerd. Jaar verder weer kapot terwijl ik de claxon in een noodsituatie nodig had. Nu Renault Nederland gebeld. Geven niet thuis. Garantie voorbij. Auto niet meer in onderhoud Renault en gebeurd nooit. Wonderlijk want de zoekvraag op Internet geeft aan dat dit een veel voorkomend probleem is. Zuinig rijden okay maar 1 keer per 1 1/2 jaar een schakelaar van €275,- maakt de Twingo duur. Volgende auto toch maar een KIA doen met zes jaar garantie. Erger nog Ranault geeft niet toe dat het een fabrieksfout is en laat zo zijn klanten gevaar lopen. Boos en zeer teleurgesteld.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.