Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)

autoreview

Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)
Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)Renault Talisman TCe 200 Initiale Paris (2016)

Signalement

UitvoeringTalisman TCe 200 Initiale Paris
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst60 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een heerlijke auto

  • 50 km

Vandaag was het zo ver, na 6 maanden wachten en nog 2 dagen uitstel kon ik hem eindelijk ophalen. Maandag zou hij eigenlijk geleverd worden, echter omdat er een optie code ineens niet goedgekeurd was door de RDW, kon het kenteken niet aangevraagd worden en mocht hij de weg niet op (of misschien is dat een smoes omdat ze het kenteken vergeten waren aan te vragen).

Mijn geschiedenis:
- Renaulte Mégane Coupe (1996) (2004-2007)
- Seat Ibiza SC (2008) (2008-2012)
- Renault Mégane Estate Eco 2 S&S GT-line (2012) (2012-2015)
- (tijdelijks als voorloper) Seat Ibiza ST (2012) (2016-2016)

De wens was genoeg ruimte voor vrouw en kind achterin, luxe en genoeg opties. De Mégane Estate was qua ruimte een fantastische auto (wel de 14% grasmaaier). Nu met de grotere Talisman, hoefde ik niet per se weer voor een estate te gaan.
Ik heb even zitten dubben tussen de VW Passat, Scoda Superb en de Renault Talisman. De Renault vond ik verreweg de mooiste en qua waar voor je geld (luxe) kwamen de andere merken niet eens in de buurt.

Uitvoering: TCe 200 Initiale Paris
Exterieur kleur: Étoile zwart
Interieur kleur: Zwart leder

Opties:
- Initiale Paris, dus (bijna) alles erop en eraan
- Adaptive Cruise control
- Easy park assist
- Pack Winter Initiale Paris
- RVS beschermlijst achterklep
- Bagagenet

Ik kan qua rij eigenschappen nog geen goed oordeel vellen, anders dan dat hij lekker rijdt en veel vermogen heeft. Onderstaand heb ik mijn eerste impressie weergegeven, nadat ik van de dealer naar huis ben gereden (ongeveer 40 km), en anderhalf uur met de instellingen heb zitten spelen.

Pluspunten:
- Rijdt soepel, veel vermogen
- 4Control rijdt heerlijk, korte draaicirkel bij lage snelheden.
- Veel waar voor je geld
- Mooi afgewerkt, veel ruimte.
- In de zomer is stoelventilatie toch wel heel lekker.

Minpunten:
De auto rijdt heerlijk en het comfort is ook helemaal top. Als ik toch kritisch mag zijn, mis ik gezien het complete pakket van de auto toch de volgende opties:
- Automatisch sluiten van de achterklep met een knop
- Automatisch natrekken van de portieren
- HUD kan alleen in hoogte versteld worden, niet in de breedte. Dit is fijn voor scheve mensen zoals ik.
- De stoelinstellingen en spiegelinstellingen worden niet in het profiel opgeslagen bij laatste gebruik, misschien te verhelpen door middel van een software update? Dit moet je apart opslaan.

Daarnaast werkt de website van Renault (My Renault) niet goed, registratie lukt niet. De R Link 2 software installeert op de PC maar geeft een foutmelding (verschillende systemen geprobeerd, dit is ook op verschillende forums al enige tijd bekend). De beschrijving dat je een usb-stick in de auto moet stoppen om een 'fingerprint' te creëren is ook onzin. Vind ik toch een beetje jammer, daar deze problemen al sinds maart bekend zijn.

Foto's en een uitgebreide review inzake het rijgedrag en andere zaken volgen als ik de eerste paar 100km er op heb zitten.

De eerste elektronica crash

  • 60 km

Vandaag viel ineens de R-Link 2 uit, muziek en navigatie werkten niet meer, alsmede de correcte max snelheid aanduiding op de HUD.
Deze problemen had de Renault Mégane Estate ook af en toe met het systeem (niet R-Link 2), hier bleef de radio hangen op dezelfde zender (al gaf hij aan dan hij van zender was veranderd) en kon je niet naar een ander scherm. Hier moest je hem dan wel zelf resetten (motor aan/uit + deur open/dicht)

Na 30 seconden herstartte het R-Link 2 systeem zichzelf, hopelijk is dit geen voorbode......

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.