Renault Scénic 1.9 dCi Expression Luxe (2003)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic 1.9 dCi Expression Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Prachtige wagen ! Alvorens een nieuwe wagen te kopen heb ik een 6 tal merken afgelopen (waaronder Corolla Verso, 307, Picasso, Premacy, Ford Cmax wat mijn aanvankelijke keuze was) En ik heb me nog net "op tijd" bedacht van de Peugeot 307 naar de Scénic. Het is een prachtige keuze. Even opsommen:

Buitenkant:
- Heeft originele artistieke lijn. Alhoewel het even wennen is voor veel mensen. Auto"s tegenwoordig hebben geen ’caractère’ meer. Waar is de tijd dat wagen nog een uitdagende blik in de koplampen hadden? Vandaag moeten ze allemaal glimlachen. De Scénic glimlacht ook wel hoor. Maar dan gevat. Na een tijdje kan je hem niet lelijk meer vinden. En...je moet die ogen zien als ik voorbij rij.
- De handigheid van het Handsfree Card systeem. Je wagen is open met de kaart in je zak ! Je hoeft ze zelfs niet in de card-lezer op het dashboard te steken om te starten.
- Prachtige afwerking buiten.
- Oog voor detail. Je zou bijna kunnen zeggen dat de fransen een kunstwerk maakten. Alles vloeit (bijna)naadloos in elkaar. Waarbij kleine afwerkingkjes niet vergeten zijn.
- Je krijgt heel wat "volume"wagen voor je geld. En toch niet langer of breeder dan een doorsnee berline.

Binnen:
- Zeer praktische opbergruimten.
- De plastics zitten stevig. De wagen heeft ook dat ’duitse’ gevoel van afwerking. (in vgl. met de Picasso die daarentegen alle knopjes en bakjes rammelend heeft.)
- Fantastische opties (zelfs standaard) Je hebt een boordcomputer, digital display, verlichtingsopties,...Een hele waslijst. En vooral ook zeer praktisch bekeken. Het zijn niet zomaar toeters en bellen, ze zijn handig bedacht ook.
- Hij is veel groter dan de andere. Je hebt echt een zee van ruimte binnenin. De laadruimte is maar liefts 1m70 lang in volle glorie!!! Deze is ook in 1 vlak stuk om te bouwen. En je hebt geen ondhandige uitsteekstels op de grond (zie Corolla Verso)
Ook de voetruimtes zijn luxues. De zetels kunnen allemaal(!) versteld worden.
- Goede, niet te harde zitting, regeling naar alle wensen.
- De wagen denkt voor jou ! De ruitewissers vertragen als je stopt, radio gaat luider bij hoge snelheid, lichten automatisch aan,... Bedenk het maar, hij heeft het. Als je aan iets twijfelt, weet dan dat de Scénic zo ingesteld is voor het grootste comfort. En plus... je kan alles ook manueel zetten, mocht je je zorgen maken om Big Brother toestanden.

Motor & Rijcomfort
- Tikkeltje luidruchtig in koude toestand.
- Royale rijhouding. Je hebt een heel goed zicht op de weg en je voelt je ook heel veilig.
- De wagen zet aan tot relaxed rijden. Alhoewel sommigen dit als minpunt kunnen beschouwen. Je voelt je ook niet gespannen omdat je zowiezo al hoger zit. Maar meer nog dan de concurrentie zit je echt hoog en droog. Zou de Scénic niet de omvang hebben van een Espace II ?
- Alle info is zichtbaar op de boordcomputer.

Minpuntjes:
- De iets hogere prijs? (alhoewel vgl. met wat je krijgt...)
- Beige vloerbekleding nogal snel vuil
- Imago van Renault (t"is ne franse heh meneer) Maar in alle merken heb je voor en tegenstanders. Zelfs bij Mercedes. Of hey... Ferrari"s ;)
- Ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken. De welke ik bij alle andere wel kan. Deze wagen is volledig mijn zin.

PROBLEMEN

De deurstijlen sluiten niet perfect aan. Waardoor je aan 100 km/u nogal veel suizing hoorde. Maar dat was eenvoudig opgelost. Gewoon even je knie tegen de binnenkant, en de stijl wat aantrekken. (Mijn schoonvader is quality-controller bij Volvo)Maar dus wel met wat voorzichtigheid behandelen, je nieuw troetelkind.

Renault heeft al een hele ervaring met monovolumes:
Espace I t.m. IV, Scenics I t.m. III (lees II), Avantime, ... En dat schept een vertrouwen.

En verder? ... nog niets maar ik hou je op de hoogte.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.