Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Scénic

Renault Scénic 1.6 16V Tech Line (2006)

autoreview

13
Renault Scénic 1.6 16V Tech Line (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
6 mei 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringScénic 1.6 16V Tech Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst137.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 137.000 km
  • 5 mei 2006

Onlangs mocht mijn vriendin een nieuwe lease auto uitzoeken. Omdat het bedrijf met voorkeurmerken werkt en we toch graag Frans rijden hebben we een Renault gekozen. (De leaseprijzen voor Citroën zijn helaas stukken hoger.) We hebben een proefrit in de Megane en de Scenic gemaakt. Vanwege de hoge zit en de opbergmogelijkheden hebben we voor de Scenic gekozen. In verband met de bijtelling gekozen voor LPG. Dit is ook milieuvriendelijk en goed voor vele Freebees.

Op het moment van bestellen was er een actiemodel, de Tech Line. Vanwege de luxe hebben we deze uitvoering gekozen. We hadden een 2.0 Tech Road kunnen kiezen maar de motor is minder belangrijk. We hebben liever een 1.6 met meer luxe. Cruise control, climate control, lichtsensoren, parkeersensoren, regensensoren, panoramisch schuifdak, geïntegreerde radio/cd speler licht metalen velgen en een handsfree card. Een lekker complete luxe auto. Verder werd de LPG installatie met korting geleverd. Dit is goed voor het milieu en de Freebees.


De auto rijdt comfortabel. Je kunt lekker lange afstanden rijden zonder dat het vermoeid. Het is geen auto om snelle bochten mee te nemen. De cruise control werkt perfect. De standaard radio/cd speler heeft een goed geluid. De 1.6 is niet de vlotste. Maar hierdoor rijden we rustiger. Als voorloopauto hebben we een VW Golf 1.9 TDI gehad. In deze auto rij je ongemerkt toch te snel.

De stoelen zijn wat aan de korte kant. De bestuurderstoel is in hoogte verstelbaar. Waar ik mij over verbaas is dat de pasagierstoel voor niet in hoogte verstelbaar is. Deze staat te hoog en zit daardoor minder dan de bestuurdersstoel. Een Autoweek journalist zou zeggen dat je op de bok zit. Alle luxe zit erop, en toch vergeten de fabrikanten de in hoogte verstelbare passagiersstoel!!!

De kofferruimte is groot. Door de hoogte hiervan is het ideaal om veel bagage met gemak kwijt te kunnen.

Tot nu toe zijn we tevreden over de auto. De automatische parkeerrem is ideaal. Bij het wegrijden gaat deze er automatisch weer af. Deze wil ik echt niet meer missen.

De gebruikte materialen voelen niet top aan. De bekleding van de stoel is glad, de armleuningen zijn dun. Het plastic op het dashboard voelt goedkoop aan.

Nu hebben we inmiddels 37.000 kilometer gereden. Wat me opvalt is dat de lichtopbrengst niet geweldig is. De lichten schijnen niet ver genoeg vooruit. Dit terwijl deze in de hoogste stand staan.

Het verbruik op LPG ligt zo rond de 1 op 10,5. Dit bij een rustige rijstijl en veel snelwegkilometers. Normaalgesproken rijden we dan zo rond de 125 km. per uur. Ga je harder rijden dan schiet het brandstofverbruik omhoog.

Verder is er nog geen rammeltje op kraakje aan de auto.

****************************************************************
Update 7 april 2007

Inmiddels hebben we 59.000 km. met de auto gereden. Na de grote beurt is de auto probleemloos. Onlangs zijn we nog naar Karlsruhe geweest. Grote stukken 150 km per uur gereden. Dat wil prima. Ook nog even de 170 aangetikt.

Het verbruik ligt zo rond de 1 op 10. Binnenkort gaat de auto weer voor een grote beurt. Dan maar zien wat er aan het licht komt. De auto is trouwens nog steeds kraak en rammelvrij.

****************************************************************
Update 10 april 2007

De auto is vandaag voor een beurt geweest. Geen bijzonderheden. De 1e set banden zit er ook nog steeds onder. Bij 75.000 km. moeten we terugkomen.

****************************************************************
Update 27 mei 2007

We zijn met de auto naar Italië geweest. Ten opzichte van vorig jaar loopt de auto nu mooier en zuiniger. Vanaf Zuid Duitsland continue zo rond de 135 km doorgetuft waarbij de auto dan zo 1 op 9 loopt. Was vorig jaar bij deze snelheden 1 op 8. Nadeel met LPG is dat we in Italië nogal een moesten zoeken naar een LPG station.

In Italie had de auto het zwaar. Slechte wegen, steile bergen. Het enige dat rammelt is de carkit. Deze is door de Nederlandse inbouwspecialist er met de Franse slag in gezet. Of de bouwkwaliteit is verbeterd of wij hebben een lot uit de loterij.

Weer is gebleken dat de Renault een ideale reiswagen is. Na een rit van 1400 km stap je niet gebroken uit de auto. De bagage kon met gemak in de kofferbak.

****************************************************************
Update 17 december 2007

100.000 kilometer Scenic. Op de kleine strubbelingetjes van het begin na hebben we geen problemen gehad. De auto rammelt ook niet. Eigenlijk had er een 1.8 aanwezig moeten zijn zodat de auto wat stiller is. De lampen zijn inmiddels hoger afgesteld en de lichtopbrengst is nu goed.We moeten toch ergens over zeuren.
Er valt momenteel weinig toe te voegen op de review. Op naar de volende beurt.

*********************************************************************************
Update 4 mei 2008

We zijn net terug uit Italie. Met 4 volwassenen en volle bepakking. Voor de Gotthardtunnel moesten we op de heenweg 2 uur wachten. Met het continue filerijden was het geen pretje. Bij het elke keer optekken begon de auto wat moeite te krijgen. Hij begon wat te trillen. Het leek er op dat hij dreigde af te slaan. Op het moment dat we de tunnel in reden bleef de snelheid steken op 50 km. per uur. Hij wou niet harder. Even terugschakelen naar 2 en daarna pakte de auto weer op. Koppeling mischien niet meer zo goed? Een spannend moment zo aan het begin van de tunnel.

De prestaties met vallen mij mee. Voor de 1e keer met een volle auto op pad geweest. Flink doorgereden me snelheden van 140 a 150 km. per uur. Drinken kan hij dan als de beste op LPG bij deze snelheden. Hij verbruikt dan 1 op 7,5. Deze auto is niet echt geschikt voor deze snelheden. Ontspannen rijden is er dan niet mee bij.

***********************************************************************************
Update 26 juni 2008

De auto gaat richting het einde van het contract. Inmiddels is een nieuwe Scenic besteld omdat we super tevreden zijn over de auto. In verband met de kilometers moet er nu een diesel komen wat weer een extra bijtelling met zich meebrengt.

Er beginnen nu wel rammeltjes en kraakjes zich te openbaren. Als de ruit een eindje open staat begint er iets in het portier te kraken. Ook beginnen de veren kraken. Nog even volhouden.

************************************************************************************
Update 15 september 2008

Morgen is het de laatste rit met de auto. In de tussentijd hebben zich geen problemen voorgedaan. Nu het wat vochtiger weer is , is het kraken weer opgehouden.
Vol vertrouwen zien we uit naar de nieuwe Scenic. Ook hierover geven we weer en review.

PROBLEMEN

  • 137.000 km
  • 5 mei 2006

Tot nu toe hebben wij geen problemen gehad. De auto is goed afgeleverd. Maar na 1.800 km. kun je er nog weinig over zeggen.

****************************************************************

Update 5 juni 2006

In ruim 6 weken 8.000 kilometer gereden. Er zijn tot nu toe geen problemen geweest.

****************************************************************

Update 19 juli 2006

De auto heeft net een controlebeurt gehad. Er is inmiddels 17.000 kilometer mee gereden. Er zijn een paar kleine probleempjes geweest.

2 x werd de kaart niet herkend. De auto wilde 1 x niet starten. 1x bleef de auto lopen terwijl ik hem uit wilde zetten. Key Card is gereset.

Deuren wilden een keer niet op slot. Toen deze eindelijk op slot waren wilden ze niet meer open. 10 minuten later hadden ze er weer zin in.

1 ruitenwisser was slecht. Deze is vervangen.

Benzinemeter geeft regelmatig aan dat er haast geen brandstof inzit. Dit terwijl we op LPG rijden en er meer dan genoeg brandstof in zit.

Achterportieren staan op kinderslot. Wil er niet af. Zou met controlebeurt naar zijn gekeken. Volgens mij alleen gekeken, want probleem is niet opgelost. Moeten we weer naar de garage. Maar ja, vandaag was een zeer warme dag.

Maar overall toch alweer een tevreden Renault rijder.

****************************************************************
Update 10 oktober 2006

De auto is gisteren voor een grote beurt naar de garage geweest. Het volgende mankeert eraan:

Het kinderslot is kapot. Hierdoor klappen de spiegels niet meer in, zijn er problemen met het openen en op slot doen van de deuren. De garage heeft nieuwe onderdelen besteld en donderdag wordt dit in orde gemaakt.

We zijn nog steeds tevreden over de auto. De auto rijdt fantastisch.

****************************************************************
Update 27 mei

Bij het op LPG rijden loopt brandstofmeter ook terug. Onlangs is er een nieuwe vlotter in gezet. Hier is het niet beter van geworden. Meter loopt nu nog harder terug.

********************************************************************************
Update 30 oktober 2007

Gisteren is de auto voor een grote beurt geweest. Er zijn nieuwe remblokken opgekomen. De voorbanden zijn na 90.000 kilometer vervangen. De achterbanden zijn nog niet af. Verder geen bijzonderheden. Mischien wel bijzonder dat het een aardig probleemloze Renault is.

**********************************************************************************
Update 3 maart 2008

Er is een slang die los zat en wat zweet. Hierdoor moest er 1 liter koelvloeistof worden bijgevuld. De 1e set achterbanden zijn nu af. Links zet er nog 3 mm op, recht was dit 2,2 mm. Woensdag worden deze vervangen.

***********************************************************************************
Update 4 mei 2008

1 dag voor onze vakantie begaf de airco het. Een sensor was kapot gegaan. Gelukkig op tijd herteld. Garage heeft tegelijkertijd een grote beurt gegeven. Hierbij is de distributieriem vervangen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Scénic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Scénic 1.6-16V Air//AUTOMAAT//1E EIGENAARS AUTO//

    Renault Scénic 1.6-16V Air//AUTOMAAT//1E EIGENAARS AUTO//

    • 2003
    • 153.241 km

    € 1.850

    Renault Scénic 2.0-16V Tech Line 7p. 7 PERS. CRUISE CLIMA APK

    Renault Scénic 2.0-16V Tech Line 7p. 7 PERS. CRUISE CLIMA APK

    • 2006
    • 249.445 km

    € 2.499

    Renault Scénic 2.0-16V exp luxe AUTOMAAT 1e eigenaar dealeronderhouden

    Renault Scénic 2.0-16V exp luxe AUTOMAAT 1e eigenaar dealeronderhouden

    • 2004
    • 99.948 km

    € 3.950

Meer Renault Scénic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Scenic IV

    607
    • 12 oktober 2020

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression Luxe (2004)

    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression...

    1
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis (2005)

    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis...

    13
    • 2 november 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort (2005)

    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort...

    3
    • 8 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.4 16V Expression Basis (2004)

    Renault Scénic 1.4 16V Expression Basis...

    • 17 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 2.0 16V T 165 Dynamique Luxe (2004)

    Renault Scénic 2.0 16V T 165 Dynamique...

    3
    • 8 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 2.0 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 2.0 16V Expression Luxe...

    22
    • 21 september 2017
meer reviews
Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

We worden op slag vrolijk als we de aanmelding van Mike van Lieshout binnenkrijgen. De Renault...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression Luxe (2004)

    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression...

    1
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic heten'

    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic...

    66
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic TCe 140 Intens (2019)

    Renault Grand Scénic TCe 140 Intens (2019)

    2
    • 31 oktober 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    19
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    29
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    68
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden