Renault Rafale hybrid 200 Esprit Alpine (2024) #2
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Rafale hybrid 200 Esprit Alpine |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 13 km |
| KM-stand laatst | 9.400 km |
Renault Rafale
- 9.400 km
Na het rijden van verschillende auto merken gegaan voor de looks van de Rafale. Vond hem prachtig en nog steeds. Auto heeft mooie ruimtes en kofferbak. Nu net 9400 km gelopen , maar niet lang meer zal blijven.
Auto heeft een 1.2 motor 3 cilinder wat behoorlijk wat geluid maakt en door het accu systeem continu aan en uit gaat. Tevens voel je continu stootjes en rijdt het zeer onrustig de aandrijving is dus niet fijn en goed door ontwikkeld. Zuinig is hij wel.
Op vakantie naar Zuid Duitsland,Oostenrijk valt op dat je veel geluid in de auto hebt en elkaar soms moeilijk kun verstaan, denk ook door het glazen dak en harde materialen. Het harman Kardon systeem komt daardoor ook niet tot uitting en is niet best. Stoelen zitten prima helaas kun je het zitvlak niet schuin stellen en daardoor heb je géén ondersteuning onder je benen. Tevens valt op dat de motorkap beweegt onder het rijden wat zeer irritant is vooral op de autosnelweg. Ook zijn er rammeltjes hoorbaar. Vind het Google systeem mooi werken en is het ventilatiesysteem fijn géén omkijken naar en géén getocht. Tevens zijn de schermen mooi helder. Grootste probleem vind ik de bugs ! Veel electronische problemen, dan wil de auto niet dicht, dan weer niet open, dan wil hij niet starten, dan wil hij niet rijden en geeft hij aan auto in versnelling zetten, dan geeft hij aan veiligheid systeem niet beschikbaar, dan weer wel. En als ze werken kan hij volop in de rem gaan, levens gevaarlijk.
Stoel verwarming standje 1 wordt zo heet dat er geen verschil met standje 3 is. Dan 3 keer op de stuurverwarming knop drukken om hem te activeren, en pas op met wind als de kofferbak open staat en je hem sluit, de hoedenplank waait omhoog en zit er vast tussen.De betutteling van de auto en onrust vd aandrijving doet me wel besluiten om de auto zsm in te ruilen. Hoe mooi als ik hem ook vind het is gewoon slechte kwaliteit, dat zie je ook terug aan het plaatwerk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Rafale
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Rafale 1.2 E-Tech 4x4 plug-in hybrid 300 atelier Alpine *Automaat*Navi+360Camera*Harman Kardon*Pack Winter*Climate Control*Solar Bay Pano*VOL OPTIES!
- 2025
- 5.132 km

Renault Rafale 1.2 E-Tech 4x4 plug-in hybrid 300 atelier Alpine/Full options
- 2025
- 10.523 km

Renault Rafale 1.2 E-Tech 4x4 Plug-in Hybrid 300 Esprit Alpine 300pk Panoramadak/Stoelverwarming/Camera
- 2025
- 18 km
Lees ook

Dubbeltest met de dikste plug-in hybrides van Cupra en Renault: Terramar vs. Rafale

Test: Renault Rafale E-Tech 4x4 PHEV 300 - Zo was het niet bedoeld ...

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

