Renault Mégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Iconic (2022)

autoreview

Renault Mégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Iconic (2022)

Signalement

UitvoeringMégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Iconic
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf45 km
KM-stand laatst10.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2 maanden in de Megane e-tech

  • 5.000 km

Mijn eerste EV, vanaf mijn 18e levensjaar al een VW man, maar doordat VW wel erg grote leveringsproblemen had/heeft, een gedwongen zoektocht naar een passend elektrisch alternatief. De Megane stond rijklaar in de showroom en was binnen 2 weken na bestelling rijklaar (zakelijke lease).
Auto rijdt voortreffelijk en heerlijk rustig, maar net als menig ander EV fabrikant heeft de auto nog wel soms kleine software perikelen.
Ook zitten er ook nog wel wat vreemde zaken aan de auto, die ik dan maar schaar onder "Frans design". Ik heb het gevoel dat de auto op de tekentafel is ontwikkeld en dat deze zonder enige proefrit in de markt is gezet.

Pro's:
- Android multimedia systeem, werkt helemaal top en supersnel (na starten auto direct beschikbaar)
- auto rijdt super
- 220PK op deze 1600kg wegende auto, gaat als de brandweer
- afwerking interieur, helemaal top
- laden gaat snel 22Kwh AC en 130 Kwh DC

Cons:
- Actieradius (winter). een WLTP van 470km wekt verwachtingen. Op dit moment in de winter 1-5C is met moeite de 300km haalbaar
- vreemde tik in gaspedaal (op moment dat de auto schakelt tussen "gas geven" en re-genereren)
- krappe ruimte onder de voorstoelen waardoor achterpassagiers met de voeten klem zitten
- automatisch ont- ver- grendelen van auto is onbetrouwbaar en onhandig

Irritante design flaws:
- geen lampje in stekker-bay, waardoor je 's avonds met je telefoon moet bij-verlichten om de stekker in te pluggen
- geen verlichting binnenzijde portieren bij de "deur openings hendel" icm met de zwarte kleur zijn deze 's avonds bijna onvindbaar
- openen van achterklep, eerst een minuscuul knopje drukken, hierna kan je pas je hand tussen bumper en achterklep wroeten (knopje ook lastig vindbaar in het donker)
- vreemde bandenmaat (215/45/20) waardoor je flink in de buidel moet tasten bij het vervangen
- Waarom verplicht gebruik van de startknop?
- lastige locatie van de laadpoort (zal persoonlijk zijn)

10,00km's and counting

  • 10.500 km

Inmiddels de 10k gepasseerd. Meerdere keren bij de Renault dealer terug geweest met wel erg veel software problemen. één softwareprobleem zorgde ervoor dat de verlichting aan de voorzijde niet meer functioneerde, waardoor ik de auto niet meer kon gebruiken. De volgende ochtend was deze storing ook weer verdwenen, zodat de dealer er ook niets mee kon, heel frustrerend dit soort foutjes.
Nog een vreemde keuze van Renault waar ik afgelopen week achter kwam, de ruitensproeier-vloeistof heeft geen sensor die een "low level" waarschuwing geeft. We hebben het over een auto uit 2022 met een waarde van bijna 60k, dan verwacht ik dit soort zaken als standaard aanwezig.
De implementatie van keyless is gewoon waardeloos. Als je de auto nadert, moet deze unlocken, als je wegloop moet deze locken. Dit is echter zo onbetrouwbaar dat ik dit heb uitgeschakeld, en nu weer ouderwets knopjes op de sleutel druk. Als voorbeeld, je stapt uit, loopt voor de auto langs om de stekker in te pluggen, en nog voordat je het tank-klepje hebt kunnen openen hoor je 'klik" en zit de auto op slot. Waarom? Renault zal het wel weten, ik sta naast/tegen de auto, geen enkel reden om op slot te gaan.
renault biedt op deze auto geen optie "automatische achterklep". Dit had mijn vorige auto wel, en vind ik een gemis, zeker gezien het belabberde alternatief waar ik nu mee moet werken, waarbij je moet zoeken naar de openingsknop, en altijd smerige vingers krijgt.
Het verbruik/actieradius blijft erg wispelturig, met als dieptepunt >200km bij -5C.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.