Renault Mégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Evolution (2023)

autoreview

Renault Mégane E-TECH
Renault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECHRenault Mégane E-TECH

Signalement

UitvoeringMégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Evolution
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst1.100 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Teleurstellend

  • 1.100 km

Ik heb nu deze Renault Megane E-tech een maand en ik heb er nu al spijt van. De auto ziet er mooi uit en ik krijg er ook heel veel positieve opmerkingen over. Maar als je er daadwerkelijk mee moet rijden dan is het een ander verhaal en ik kan me wel voor het hoofd slaan dat ik dit niet tijdens de proefrit heb opgemerkt.

De auto trekt vlot op en je voelt wel dat dit heel wat meer auto is dan mijn vorige auto, een Renault Zoe. Verder laadt hij lekker snel op en is het bereik naar verwachting (360 op rond 10 graden).

Maar wat een oncomfortabele auto. Ten eerste is de middenconsole heel diep (pook zit op het stuur), waardoor je knie op een klein oppervlak rust en dat wordt na 5 minuten al oncomfortabel. Ik zet nu de stoel maar verder naar achteren zodat mijn knie er niet meer op rust, maar nu valt ie in de diepe middenconsole en zit ik eigenlijk net iets te ver weg. Ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.

Het stuur valt ook tegen, de semi-vierkante vorm vind ik niet fijn in de hand liggen, verder is de arm naar beneden behoorlijk scherp doordat er een plastic naad zit die niet netjes is afgewerkt. Ook is hendel om de radio te bedienen niet logisch (het draaiknopje is niet voor volume, want dat zou te logisch zijn). Ook heb ik mezelf al meerdere keren geklemd tussen de hendels om de deuren open te maken.

Verder is de achterruit heel klein, niet dat ik dat erg vind, maar veel zie je er niet door en ik heb niet de versie met de digitale spiegel (wil ik ook niet).

Het grootste euvel vind ik de rij-hulpmiddelen. De adaptive cruise-control is ronduit gevaarlijk, ik heb al meerdere keren gehad dat de auto in de ankers gaat omdat er een auto of verkeersbord wordt gedetecteerd terwijl die er niet zijn. Ook lijkt het alsof de lane-control je soms naar de verkeerde kant van de lijn probeert te trekken.

De energie regeneratie is ook super vervelend. Je kunt de regeneratie bepalen met paddels op het stuur, maar je kunt niet een standaard instelling aanzetten, iedere keer als de auto uit is geweest dan gaat de auto naar de standaardinstelling (minimum regeneratie), terwijl dat de stand is die ik het minste gebruikt, want ik vind one-pedal driving juist prettig (maximale regeneratie).

Om de tirade mee af te sluiten: Er zit een tik in het gaspedaal als je van gas-geven naar generatie gaat. Iedere keer, dus zeker als je op snelheid bent en je gaat van gas naar regeneratie: tik, tik, tik. Als je er mee naar de garage gaat dan zeggen ze: dat is een producteigenschap, en ze lachen je nog net niet uit.

Conclusie, bij deze auto gaat het om de looks, en niet om rij-comfort. Ik rij deze auto voor een paar jaar en dan gaat hij er weer uit, geen Renault meer voor mij.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.