Renault Mégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Evolution (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane E-TECH EV60 220pk Optimum Charge Evolution |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 1.100 km |
Teleurstellend
- 1.100 km
Ik heb nu deze Renault Megane E-tech een maand en ik heb er nu al spijt van. De auto ziet er mooi uit en ik krijg er ook heel veel positieve opmerkingen over. Maar als je er daadwerkelijk mee moet rijden dan is het een ander verhaal en ik kan me wel voor het hoofd slaan dat ik dit niet tijdens de proefrit heb opgemerkt.
De auto trekt vlot op en je voelt wel dat dit heel wat meer auto is dan mijn vorige auto, een Renault Zoe. Verder laadt hij lekker snel op en is het bereik naar verwachting (360 op rond 10 graden).
Maar wat een oncomfortabele auto. Ten eerste is de middenconsole heel diep (pook zit op het stuur), waardoor je knie op een klein oppervlak rust en dat wordt na 5 minuten al oncomfortabel. Ik zet nu de stoel maar verder naar achteren zodat mijn knie er niet meer op rust, maar nu valt ie in de diepe middenconsole en zit ik eigenlijk net iets te ver weg. Ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.
Het stuur valt ook tegen, de semi-vierkante vorm vind ik niet fijn in de hand liggen, verder is de arm naar beneden behoorlijk scherp doordat er een plastic naad zit die niet netjes is afgewerkt. Ook is hendel om de radio te bedienen niet logisch (het draaiknopje is niet voor volume, want dat zou te logisch zijn). Ook heb ik mezelf al meerdere keren geklemd tussen de hendels om de deuren open te maken.
Verder is de achterruit heel klein, niet dat ik dat erg vind, maar veel zie je er niet door en ik heb niet de versie met de digitale spiegel (wil ik ook niet).
Het grootste euvel vind ik de rij-hulpmiddelen. De adaptive cruise-control is ronduit gevaarlijk, ik heb al meerdere keren gehad dat de auto in de ankers gaat omdat er een auto of verkeersbord wordt gedetecteerd terwijl die er niet zijn. Ook lijkt het alsof de lane-control je soms naar de verkeerde kant van de lijn probeert te trekken.
De energie regeneratie is ook super vervelend. Je kunt de regeneratie bepalen met paddels op het stuur, maar je kunt niet een standaard instelling aanzetten, iedere keer als de auto uit is geweest dan gaat de auto naar de standaardinstelling (minimum regeneratie), terwijl dat de stand is die ik het minste gebruikt, want ik vind one-pedal driving juist prettig (maximale regeneratie).
Om de tirade mee af te sluiten: Er zit een tik in het gaspedaal als je van gas-geven naar generatie gaat. Iedere keer, dus zeker als je op snelheid bent en je gaat van gas naar regeneratie: tik, tik, tik. Als je er mee naar de garage gaat dan zeggen ze: dat is een producteigenschap, en ze lachen je nog net niet uit.
Conclusie, bij deze auto gaat het om de looks, en niet om rij-comfort. Ik rij deze auto voor een paar jaar en dan gaat hij er weer uit, geen Renault meer voor mij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Had je deze auto's al gezien?

Renault Mégane EV60 Optimum Iconic LEDER NAVI ECC 21"LMV LED
- 2023
- 84.019 km

Renault Mégane EV60 Optimum Charge Techno | Achteruitrijcamera | Keyless | Stoel en stuurwiel verwarming | LED
- 2023
- 37.700 km

Renault Mégane 220pk Comfort Range Techno 60 kWh | Harman Kardon Premium Audio | Stuur- en stoelverwarming | Achteruitrijcamera
- 2023
- 40.478 km