Renault Mégane E-TECH EV40 130pk Boost Charge Techno (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane E-TECH EV40 130pk Boost Charge Techno |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Renault Megane E-Tech EV40 130 Boost Charge Techno
- 3.000 km
Eind maart mijn bestelde Megane E-Tech mogen ophalen bij de dealer. (Van Mossel Breda) Ik heb gekozen voor een Techno versie met Two-Tone lak, upgrade van het Audio systeem en een aanvullend assistentie pakket. Al met al een geslaagde combinatie in deze uitvoering met de 20” velgen van deze uitvoering.
Inmiddels staan de eerste 3.000 om op de teller en positief verrast over de auto.
Betreft mijn derde elektrische auto en heb ik meer als 100.000 elektrische kilometers afgelegd.
De auto besteld uit de folder en vooraf geen proefrit mee gemaakt. De recensies vanuit de pers waren zeer belovend en positief.
De Megane gedraagt zich als een zeer volwassen auto en ben positief verrast over de wegligging en het comfort. Ik had wat moeite om afscheid te nemen van mijn ID.3 maar na de eerste kilometers ben ik de VW al snel vergeten.
Het interieur is een stuk hoogwaardiger afgewerkt en het valt mij op dat er meer stilte is aan boord in vergelijking met mijn eerdere elektrische auto’s. (VW E-Golf & ID.3) Stoelen zijn comfortabel en het multimedia systeem is een verademing in vergelijking met andere auto’s. Integratie van Google werkt perfect en het navigatiesysteem is zeer adequaat.
Ik gebruik de auto voor mijn dagelijkse ritten en in een combinatie van zowel veel snelweg als 80km wegen. Het verbruik ligt op dit moment gemiddeld zo’n 16,6 kW/100 km, geen slechte score. Had nog wel twijfels als het gaat om het motor vermogen en de range van deze accu combinatie maar voor nu in dit seizoen is 240 km met een mild sportieve rijstijl goed haalbaar. Het snel kunnen laden aan een laadpaal met 22 kW en een verschil in prijs van zo’n 4.500 euro durfde ik deze motor-/accu combinatie wel aan.
Zijn er dan helemaal geen puntjes van kritiek? Ja zeker, ook deze auto is niet feilloos:,
Ik merkte al snel op wat ik meer heb gelezen. Een vreemde klik of vertraging in het stroom pedaal. Voelde eerst wat vreemd maar hoort blijkbaar bij de auto. Tevens ondervind ik bij het gebruik van de adaptieve regelaar met autopilot met regelmaat dat de auto iets opmerkt wat er niet is en vol in de ankers gaat. Kan in deze nog niet herleiden of het te maken heeft met het veranderen van het aantal rijbanen of wegdek, het gebeurt meestal op de snelweg. Iets wat ik door de garage zsm laat nakijken, fijn is het niet en allerminst veilig. Dit hebben andere merken toch beter voor elkaar.
To be continued….
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Mégane
Had je deze auto's al gezien?

Renault Mégane Estate TCe 140pk Techno EDC/AUTOMAAT BOSE | Camera | Climate | Parksens. v+a | Stoel-/stuurverwarming
- 2024
- 35.853 km

Renault Mégane Estate TCe 140pk Techno EDC/AUTOMAAT BOSE | Climate | Navi | Parksens. v+a | Stoel-/stuurverw.
- 2024
- 25.525 km

Renault Mégane EV60 OPTIMUM CHARGE EVOLUTION WARMTEPOMP FABRIEKSGARANTIE
- 2022
- 72.565 km