Renault Mégane (2000)

autoreview

Renault Mégane (2000)
Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)Renault Mégane (2000)

Signalement

Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf342.000 km
KM-stand laatst342.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn 2e Megane Cabrio

  • 342.000 km

Deze leuke Megane Cabrio 1.6 16V op LPG G-3 vond ik via MP. Snel gebeld en een afspraak gemaakt met de verkoper en ondanks enkele gebreken (LPG moest beter afgesteld worden, defecte en verweerd achterruitje), kon ik mede door de prijs deze leuke Cabrio niet laten staan.
Het is absoluut geen kale auto, want er zitten enkele mooie opties op, zoals;
Electrisch bedienbare kap
Stoelverwarming
Elektrische heater achter
Elektrische ramen rondom
Lederen interieur
Goedwerkende elektrische antenne
Airco
En daarnaast is de distributieriem en waterpomp zo'n 20000km geleden vervangen én er zit een verse APK keuring op!

Ik heb de 9J velgen meteen eronder geplaatst (deze had ik uiteraard niet meeverkocht met de vorige cabrio), want dat staat echt zoveel mooier.
Wederom een windscherm gekocht, maar deze is iets breder en daardoor nog fijner dan de vorige. Een Kenwood DAB+ radio en een goede DAB+ antenne (het ontvangst is super!).
De luidsprekers voor en achter heb ik vervangen door Kenwoods en Pilots én een actieve subwoofer aangesloten van Pioneer met AB. Het geluid is overweldigend en heel helder met, indien gewenst, een zeer mooie en zware bas.
Deze set had ik overigens nog bewaard ?.
De LPG G-3 installatie opnieuw laten inleren bij een specialist uit Haarle.
Een sportluchtfilter (meer voor de sportieve sound).
En....zelf met m'n maat een nieuwe achterruit geplaatst, wat heel veel werk was. Maar deze ruit zit nu weer prima en ik heb weer goed zicht naar achter wanneer de kap gesloten is!
De achterlichten heb ik kunnen vervangen door een goedkoop en mooi setje dark lexuslooklampen en dat staat heel sportief.
Ook heb de originele halogeenlampen vervangen door xenonlampen. Het lichtbeeld is perfect en vele malen beter en ik verblind geen tegenliggers. Ook deze set had ik nog liggen van voorgaande bolides. Tja, wie niet rijk is moet maar slim zijn zeg ik maar.

En dan nu het rijden. Deze Cabrio rijdt ook zeer fijn en door de LPG installatie ook een stuk goedkoper. De motor pakt snel op indien je wilt versnellen en je kunt desgewenst met hogere kruissnelheden je bestemming vlot bereiken. Maar ik geef nu de voorkeur om meer met wettelijke snelheden te rijden, want als het zonnetje maar even schijnt heb ik de kap open staan. En 150+ op de snelweg met de kap open is ondanks het windscherm even leuk, maar niet te prefereren. Laatst nog met de kap open gereden toen het slechts een graad of 12 was. Men verklaarde mij wellicht voor gestoord, maar de verwarming in deze auto is subliem! In de winter ga ik zeker ook met de kap open rijden, maar dan wel met een bontmuts op m'n kop...en de verwarming op standje tropisch..haha.
Over tropisch gesproken....die hitte van de afgelopen weken was net iets te, wanneer je zoals ik zoveel als mogelijk met kap open wilt rijden. Ik ben dan wel van Indische afkomst, maar door die zon recht in m'n snufferd en geen petje op, lijk ik bijna op iemand die uit Somalië komt..haha. En daarbij werkt mijn airco helaas (nog) niet. Of deze slechts opnieuw gevuld moet worden met koudemiddel of dat de compressor zijn beste dagen heeft gehad is nog even afwachten. Dat compenseer ik nu dus met de kap open.
Maar even terug naar het rijden. Deze Cabrio "kraakt" wel wat meer dan de vorige wanneer je de bochten omgaat en de rubbers in de ophanging van het onderstel hebben ook hen beste tijd gehad heb ik gemerkt. Ik kan nieuwe goedkope merkschokbrekers kopen, maar weet nog niet of die de auto teveel verlagen. De brede 16 inch velgen wil ik er nl. niet voor opofferen. Daarnaast vind ik de speling in de versnellingspook iets teveel van het goede en heb ik het idee dat een ander ook versterkt wordt door iets te slappe motorophangrubbers.
Er is dus nog genoeg te verbeteren in deze Cabrio, maar ik neem er de tijd voor want voorlopig gaat deze niet weg. Voor mijn gevoel wil ik geen ander type meer dan een Cabrio. Op mijn verlanglijstje staat een Megane 2 Cabrio met een 2.0 Turbomotor hoog bovenaan en dan ook nog op LPG. Tot die tijd wil het met deze bolide blijven doen. Hoge km standen zeggen mij niets, maar juist hoe de auto rijdt en erbij staat zegt mij alles.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.