Renault Laguna Break RT 2.2 dT (1997)

autoreview

Renault Laguna Break

Signalement

UitvoeringLaguna Break RT 2.2 dT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf232.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto als eerste auto gekocht met het oog op een luxe reisauto die toch nog redelijk zuinig rijdt (Diesel).

Nouja de kosten die vielen alleszins TEGEN. De maandelijkse wegenbelasting + de verzekering en het verbruik (1:13,5 met ECC) kwamen samen op bijna 300 euro (2.000KM per maand).

Verder was het een zeer luxe auto met ECC, Cruise Control, Elec Ramen en de rest van de hele poes pas. Het verend comfort + de wegligging van de auto waren zeer goed en comfortabel te noemen. Alleen de zware dieselbrom bij meer dan 2000 toeren leidde tot trillingen in de carossorie die bij lange ritten irritatie op roept.

Verder is de DT motor een super fijne motor. Onder de 2000 toeren kun je lekker rustig op het gemakje in de stad rijden en zodra bij 1900 / 2000 toeren de turbo inslaat krijg je de welbekende duw in de rug en kun je als een speer invoegen. 0-100 in 11,5 seconden gemeten op V-Power diesel. En dat met 1450 KG!!

De auto is nu total loss door een ongeluk dus overgestapt op een Opel Vectra 2.0 Di 16V.

PROBLEMEN

Geen echte problemen alleen de achterruiten wisser is altijd problematisch gebleven omdat bij de RT uitvoering de achteruit afzonderlijk van het kofferdeksel geopend kan worden waardoor de ruitenwisser bediend wordt door een waardeloos plastic plaatje.

Verder veel electrische storingen in zowel de externe verlichting (knipperen / voor korte duur uitvallen) als de interne verlichting (leeslampjes / dashboard verlichting) Waarschijnlijk is dit te wijten aan de hoge KM-stand en de zware trillingen van de 2,2 dT motor.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.